شناسهٔ خبر: 44193242 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

بسیج جامعه پزشکی به کمک اهالی مناطق محروم خلخال شتافت

مسئول بسیج سازندگی سپاه ناحیه خلخال از اعزام اکیپ‌های پزشکی به مناطق محروم خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، سرگرد پاسدار علی طاهری، مسئول بسیج سازندگی سپاه ناحیه خلخال گفت: همزمان با هفته بسیج برنامه‌های گوناگونی در سراسر شهرستان خلخال اجرا می‌شود که بسیج جامعه پزشکی نیز به همین مناسبت برنامه‌هایی را در نظر گرفته است.

او افزود: به همت بسیج جامعه پزشکی با همکاری بسیج سازندگی سپاه ناحیه خلخال و دانشکده علوم پزشکی، تیم‌های جهادی پزشکی به روستا‌های محروم و نیازمند شهرستان خلخال اعزام شدند که متشکل از پزشک عمومی، ماما، کارشناس روان شناسی، دندانپزشک، بهیار، تکنسین دارویی است که با حضور در روستای آغبلاق به مدت یک روز به روستائیان خدمات رایگان ارائه می‌دهند.

مسئول بسیج سازندگی سپاه ناحیه خلخال با اشاره به اینکه در طول سال ما شاهد تلاش‌های شبانه روزی بسیج جامعه پزشکی شهرستان خلخال بودیم تصریح کرد: همزمان با شیوع ویروس کرونا بسیج جامعه پزشکی شهرستان خلخال با تمام امکانات و ظرفیت‌های موجود و با همکاری داوطلبانه پزشکان و کادر درمان، خدمات ارزشمندی به مردم به ویژه مناطق محروم شهرستان خلخال ارائه کرده اند که می‌توان به توزیع بسته‌های معیشتی بین بیماران نیازمند، غربالگری مردم، ضدعفونی معابر و... اشاره کرد.

مسئول بسیج جامعه پزشکی شهرستان خلخال نیز با اشاره به اینکه تمام خدمات ارائه شده به اهالی روستا‌های محروم شهرستان خلخال رایگان می‌باشد بیان کرد: اعزام تیم شهید رهنمون به روستای اق بولاغ از توابع شهرستان خلخال با حضور متخصص اطفال و پزشک عمومی و ماما همراه با ارایه خدمات مامایی و دارویی رایگان و همچنین توزیع مواد ضدعفونی کننده بین بیماران از دیگر برنامه‌های بسیج جامعه پزشکی می‌باشد.

فجرالفاطمه محمدی افزود: مهم‌ترین هدف بسیج جامعه پزشکی خدمت بی منت و خالصانه به مردم عزیز مناطق محروم است که با مشکلات زیادی از جمله مشکلات درمانی مواجهه هستند، به همین خاطر بسیج جامعه پزشکی هیچ هزینه‌ای بابت ویزیت و تجویز دارو از اهالی روستا‌ها دریافت نمی‌کند.

او ادامه داد: تشخیص به موقع بیماری در بین روستاییان می‌تواند در کاهش رنج آنان، جلوگیری از سایر هزینه‌های درمانی این افراد و افزایش سلامت و طول عمر آنان موثر باشد.

مسئول بسیج جامعه پزشکی سپاه ناحیه خلخال در پایان با قدردانی از حضور داوطلبانه پزشکان و کادر درمان به منظور خدمت رسانی به مناطق محروم، سلامتی و موفقیت این عزیزان را از خداوند متعال خواستار شد.

انتهای پیام/ح

نظر شما