شناسهٔ خبر: 44191689 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

عدم دسترسی ۸۳ درصد دانش آموزان مناطق عشایری کهگیلویه و بویراحمد به شبکه شاد

صاحب‌خبر -

شفقنا- رییس آموزش و پرورش عشایر کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۸۳ درصد از دانش‌آموزان مناطق عشایری کهگیلویه و بویراحمد به شبکه شاد دسترسی ندارند. هم اکنون کلاس های حضوری در ۴۰ درصد از مناطق عشایری استان برقرار می شود.

ایرنا نوشت: اسماعیل رضایی نیک عنوان کرد: ۸۳ درصد از جمعیت سه هزار و ۶۲۵ دانش‌آموزی مناطق عشایری کهگیلویه و بویراحمد به شبکه اجتماعی دانش آموزی (شاد) دسترسی ندارند.

وی با بیان اینکه این تعداد دانش آموز در قالب ۳۲۵ کلاس درس مشغول به علم آموزی هستند گفت: برپایی کلاس های حضوری با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی انجام می شود.

رضایی نیک با اشاره به اینکه بیشتر مناطق عشایری کهگیلویه وبویراحمد به دلیل نداشتن اینترنت دسترسی به شبکه شاد ندارند افزود: برخی از دانش آموزان مناطق عشایری استان مانند دانش آموزان ساکن خوابگاه های شبانه روزی از تحصیل بازمانده اند.

وی بیان کرد: ۲ خوابگاه شبانه روزی دانش آموزان مناطق عشایری متشکل از ۴۰۰ دانش آموز با مصوبه ستاد کرونا به دلیل قرمز بودن وضعیت ویروس کرونا در شهرستان بویراحمد تعطیل هستند.

رضایی نیک با یادآوری اینکه بیشتر این دانش آموزان از اهالی مناطق زیلایی و پشت کوه جلیل هستند که دسترسی به اینترنت پرسرعت ندارند گفت: روند تحصیلی این دانش آموزان با کندی و با استفاده از درس نامه صورت می گیرد.

رضایی نیک از ستاد کرونای استان خواست تا اعتباری برای تامین کاغذ و یک دستگاه کپی اختصاص یابد تا تهیه درس نامه و محتواهای آموزشی برای دانش آموزان مناطق عشایری به شکل بهتری انجام شود.

رئیس آموزش و پرورش عشایر کهگیلویه و بویراحمد گفت: نیمی از کلاس های درس مناطق عشایری این استان در کانکس و چادر دایر می شود.

وی عنوان کرد: از ۱۲۸ مدرسه غیر ساختمانی مناطق عشایری نیز ۶۰ مدرسه در چادر و ۶۸ مدرسه در کانکس های اهدایی از سوی خیران دایر شده است.

نظر شما