شناسهٔ خبر: 44190593 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

اختصاصی ایرنا؛

دورکاری تاثیری در مصرف گاز ادارات خراسان رضوی نداشته است

مشهد- ایرنا- مدیرعامل شرکت گاز خراسان رضوی گفت: در این چند روزی که از آغاز دورکاری کارکنان ادارات استان گذشته است در مصرف گاز آنها تاثیری مشاهده نشده است در حالی که دورکاری فرصت مناسبی برای بهینه‌سازی مصرف است.

صاحب‌خبر -

حسن افتخاری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: فرآیند بازرسی و پایش دمای محیط ادارات، بانکها و موسسات آموزشی و دانشگاهی استان از دو هفته گذشته آغاز شده که متاسفانه نتایج اولیه نشان دهنده رشد مصرف این بخش نسبت به مدت مشابه سال گذشته است.

وی ادامه داد: طبق گزارش بازرسان متاسفانه در حالی که سامانه گرمایشی برخی از ادارات روی حداکثر تنظیم شده، پنجره اتاق‌ها هم برای تهویه هوا و مقابله با کرونا باز است.
مدیرعامل شرکت گاز خراسان رضوی به تعطیلی مدارس و دانشگاهها هم اشاره کرد و گفت: در حال حاضر تمام مدارس و دانشگاه‌های استان در مقاطع مختلف تعطیل بوده و با استفاده از ظرفیت فضای مجازی و آموزش غیرحضوری مشغول به فعالیت هستند. به همین علت دلیلی برای روشن کردن سیستم های گرمایشی بخش آموزشی وجود نداشته و گرم کردن فضای اداری حداقلی کفایت می‌کند.
افتخاری با بیان این که با توجه به برودت هوا و کاهش دما در اکثر مناطق استان تامین مطمئن و پایدار گاز طبیعی نیازمند همکاری بخشهای مختلف است افزود: کاهش مصرف گاز طبیعی ادارات و مجموعه‌های دولتی کمک به تامین و پایداری زنجیره تامین گازطبیعی استان در این روزهای سرد است.
وی ادامه داد: رعایت دمای ۱۸ تا ۲۱ درجه سانتی‌گراد در فضاهای داخلی و بسته و دمای ۱۸ درجه سانتی‌گراد در راهروها و فضاهای عمومی سرپوشیده، روشن کردن وسایل گرمایشی یک ساعت قبل از آغاز وقت اداری و خاموش کردن آنها یک ساعت قبل از پایان وقت اداری به صورت محدود در اتاقهای فعال، خاموش کردن وسایل گرمایشی در روزهای تعطیل، سرویس و تعمیر دوره‌ای تجهیزات گازسوز از طریق متخصصان مجاز و نصب سامانه پایش هوشمند موتورخانه به منظور افزایش ضریب ایمنی و بازدهی وسایل گازسوز و انجام معاینه فنی موتورخانه‌ها از جمله درخواست های شرکت گاز برای مدیریت مصرف بهینه و ایمن گاز طبیعی در بخش اداری است.
مدیرعامل شرکت گاز خراسان رضوی گفت: به ادارات پر مصرف در درجه اول تذکر کتبی داده می شود و در صورت عدم توجه با هماهنگی استانداری نسبت به قطع گاز این دسته از دستگاههای دولتی اقدام خواهیم کرد. ضمن آنکه بر اساس آخرین مصوبه هیات دولت گازبهای ادارات و دستگاههای دولتی که مصرف گاز آنها نسبت به مدت مشابه سالهای قبل افزایش داشته باشد مشمول افزایش قیمت خواهند شد.

شرکت گاز استان خراسان رضوی وظیفه تامین گاز طبیعی ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار مشترک شهری و روستایی را بر عهده دارد.

بر اساس مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا طرح جامع اعمال محدودیت های برای کنترل کرونا با سطح بندی شهرها به مناطق قرمز، نارنجی و زرد از شنبه اول آذر ماه به مدت دو هفته در سراسر کشور به اجرا درآمد.

طبق آخرین اعلام سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با فوت ۴۰۶ بیمار دیگر از مبتلایان قطعی به کرونا طی ۲۴ ساعت گذشته، شمار جانباختگان قطعی بیماری کووید ۱۹ در کشور به ۴۷ هزار و ۹۵ تن رسید.

نظر شما