شناسهٔ خبر: 44190505 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

مهم‌ترین اخبار جهان در ۱۲ ساعت گذشته؛

مخالفت دادگاه با شکایت وکلای رئیس‌جمهوری آمریکا/ واکنش‌های جهانی به ترور دانشمند هسته‌ای ایران/ افزایش سطح آماده‌باش پنتاگون در منطقه

مخالفت دادگاه با شکایت وکلای رئیس‌جمهوری آمریکا، واکنش‌های جهانی به ترور دانشمند هسته‌ای ایران و افزایش سطح آماده‌باش پنتاگون در منطقه از جمله مهم‌ترین اخبار جهان در ۱۲ ساعت گذشته است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا، رئیس‌جمهوری آمریکا خبر شهادت دانشمند هسته‌ای ایران را در توئیتر بازنشر کرد.

- سناتور دموکرات ایالت کانکتیکت در پیامی توییتری در واکنش به حادثه ترور دانشمند هسته‌ای کشورمان، اعلام کرد که مزایای امنیتی چنین اقدام‌هایی ممکن است بسیار کوتاه‌مدت باشد.

- نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی پس از اقدام تروریستی به شهادت رساندن دانشمند هسته‌ای کشورمان، در ویدئویی اعلام کرد که شما را در جریان همه کارهایی که این هفته انجام دادیم، قرار نمی‌دهم.

- روزنامه «نیویورک تایمز» به نقل از سه مقام اطلاعاتی گزارش داد که ترور دانشمند هسته‌ای ایران، کار اسرائیل بوده است.

- جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس طی بیانیه‌ای ترور دانشمند هسته‌ای ایرانی را به شدت محکوم کرد.

- یک دادگاه فدرال آمریکا شکایت گروه حقوقی رئیس‌جمهوری فعلی این کشور در خصوص نتیجه انتخابات در ایالت پنسیلوانیا را با قاطعیت رد کرده است.

-  دبیر کل سازمان ملل در واکنش به ترور دانشمند هسته‌ای ایران، خواستار خویشتن‌داری تمامی طرف‌ها شد.

- گزارشگر حقوق بشر سازمان ملل متحد در واکنش به ترور دانشمند هسته‌ای ایران، آن را نقض منشور ملل متحد خواند.

- گروه «کتائب حزب‌الله» عراق تاکید کرد که همکاری میان عربستان، آمریکا و رژیم صهیونیستی در ترور دانشمند هسته‌ای ایران، آنها را در معرض انتقام قرار می‌دهد و باید بهای گزافی برای این جنایت بپردازند.

- جنبش جهاد اسلامی فلسطین ترور دانشمند هسته‌ای ایرانی را محکوم و تاکید کرد که وی طی جنایتی بزدلانه که رد پای آمریکایی‌ها و اسرائیلی‌ها به وضوح در آن دیده می‌شود، به شهادت رسید.

- یک مقام دفاعی آمریکا اعلام کرد که ناو هواپیمابر «یو‌اس‌اس نیمیتز» بار دیگر به منطقه خلیج‌فارس باز می‌گردد.

- وزیر خارجه آمریکا با تکرار برخی ادعاهای ضد ایرانی، گفت که کشورش از همه ابزار‌های تحریم برای ممانعت از پیشرفت برنامه موشکی ایران استفاده خواهد کرد.

- وزیر خارجه دولت نجات ملی یمن طی پیامی، ترور دانشمند هسته‌ای ایران را محکوم کرده و از آن به عنوان اقدامی شنیع و جنایتکارانه نام برد.

- شبکه خبری المیادین گزارش داد که سطح آماده‌باش نیروهای آمریکایی در منطقه در پی ترور دانشمند هسته‌ای ایران، افزایش یافته است.

 

نظر شما