شناسهٔ خبر: 44190303 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

پیام مسئولان و ائمه جمعه آذربایجان شرقی در پی ترور شهید فخری‌زاده:

ترور ناجوانمردانه، نشان از به بن بست رسیدن استکبار جهانی است

در پی ترور ناجوانمردانه شهید محسن فخری زاده، رئیس سازمان پژوهش و نوآوری وزارت دفاع، ائمه جمعه و مسئولان آذربایجان‌شرقی پیام‌هایی صادر کردند.

صاحب‌خبر -

پیام تسلیت نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و ائمه جمعه شهرهای استان

متن پیام بشرح زیر است؛

بسمه تعالی
إِنَّا للّه وإِنّا إِلَیهِ رَاجِعُونَ
بار دیگر سران اردوگاه استکبار و نظام سلطه با اقدامی بزدلانه جنایتی کثیف و پلید را به نام خود ثبت کردند و اندوه دیگری بر قلب یک ایران نهادند.

جنایت ترور شهید محسن فخری زاده رئیس سازمان پژوهش و نوآوری وزارت دفاع مانند دیگر جنایات شبکه‌ی تروریزم بین الملل دولتی، با طراحی یا همراهی سرویس‌های سیا و موساد، نشان از به بن بست رسیدن استکبار جهانی به سردستگی آمریکا و صهیونیزم، در مقابله با ملت مصمّم و مؤمن و پیشرونده‌ی ایران اسلامی است.

نیک میدانیم رشد شتابنده‌ی علمی و فتح قله‌های دانش با همت و عزم جوانان مؤمن و غیور ادامه خواهد داشت و این رفتارهای شنیع و قساوت‌آمیز خللی در این جنبش برخاسته از عزم ملی ایجاد نخواهد کرد اما بزودی مرتکبان این جنایت و عاملان پشت صحنه‌ی آن به سزای اعمال خود خواهند رسید.

اینجانب و ائمه جمعه استان آذربایجان شرقی شهادت این شهید والامقام را به محضر رهبر معظم انقلاب اسلامی حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای عزیز (مدظله العالی)، به جامعه ی علمی و دانشگاهی کشور ، به عموم دوستداران و متعهدان نهضت علمی و خانواده مکرم ایشان تبریک و تسلیت عرض نموده و برای آنان صبر و شکیبایی و برای شهید عزیزمان علو درجات اخروی از خداوند متعال مسألت داریم.

یاد شهیدان مصطفی احمدی روشن، علیمحمدی و شهریاری و رضائی نژاد را گرامی باد.

پیام تسلیت استاندار آذربایجان شرقی

امروز بار دیگر یکی از دانشمندان برجسته و مدیران مدبر صنعت دفاعی کشور مورد کینه تروریست‌ها و دشمنان دیرینه پیشرفت و رفاه ایران قرار گرفت و به شهادت رسید.

استکبار جهانی و دشمنان کوردل انقلاب اسلامی در این چهار دهه نفهمیده‌اند که چنین جنایت‌های بزدلانه و مذبوحانه‌ای نخواهد توانست ذره‌ای در عزم پولادین مردم ایران و مسیر پیشرفت آنان خللی ایجاد کند.

اینجانب ضمن تبریک و تسلیت شهادت دکتر محسن فخری‌زاده، یقین دارم راه راستین این دانشمند برجسته توسط همقطاران آن شهید و جوانان این مرزوبوم ادامه خواهد یافت.

پیام تبریک و تسلیت جهادگران جهاددانشگاهی آذربایجان‌شرقی

جهاددانشگاهی در پی شهادت دانشمند فقید دکتر محسن فخری زاده معاون وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و رییس مؤثر و خدوم سازمان پژوهش و نوآوری این وزارتخانه به دست تروریست‌های جنایتکار پیام تبریک و تسلیتی صادر کرد. متن میام به شرح زیر است:

انّا للّه و انّا الیه راجعون
شهادت مدیر انقلابی و دانشمند مبتکر شهید دکتر محسن فخری زاده معاون فقید وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و رییس مؤثر و خدوم سازمان پژوهش و نوآوری این وزارتخانه به دست تروریست‌های جنایتکار و نوکران ایادی استکبار و رژیم صهیونیستی را به محضر بقیة‌الله الأعظم امام زمان (عج)، فرمانده معظم کل قوا، جهادگران صنعت دفاع دانش‌بنیان کشور و عموم ملت شهیدپرور ایران اسلامی تبریک و تسلیت عرض می‌کنیم.

این‌گونه اقدامات بی‌شک خللی در عزم ملت بزرگ ایران برای پیشرفت ایجاد نخواهد کرد و رویش‌های پر امید انقلاب اسلامی راه شهیدان را ادامه خواهند داد.

اگرچه اقدامات امنیتی و حفاظتی در پیشگیری از این حوادث تلخ مؤثر است اما آن چه به دشمن جرأت و جسارت اقدامات تروریستی از این قبیل را می دهد هر سخن و عملی است که به تضعیف وحدت ملی، ایجاد دودستگی در جبهه مقاومت داخلی و عدم توجه به هشدارهای رهبر معظم انقلاب اسلامی بیانجامد.

قطعاً فرزندان انقلابی ملت در دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی آمران و مجریان این اقدام تروریستی در خاک وطن را به سزای اعمالشان خواهند رساند.

پیام فرمانده انتظامی آذربایجان شرقی

در پیام تسلیت سردار حسین عبدی آمده است:

«شهادت عزیزان عرصه برنامه هسته ای و راه پاسداری از کشور ؛ قلب‌هایمان را آکنده از غم و اندوه کرده و غم از دست دادن دانشمند فرهیخته محسن فخری زاده ، مردم ایران و جامعه دانشمندان علمی و هسته ای را به سوگ نشانده است.»
تاکنون حدود ۶ نفر از دانشمندان علمی و هسته ای ایران به دلیل ترور توسط دشمنان و معاندان نظام آسمانی و به شهادت رسیده اند.
فرماندهی انتظامی استان ضمن محکوم کردن این اقدام شنیع دشمنان، شهادت "محسن فخری زاده" رئیس سازمان پژوهش و نوآوری وزارت دفاع را به محضر مقام معظم انقلاب(مدظله العالی)، جامعه دانشمندان هسته ای و وزارت دفاع، خانواده وی و ملت شهید پرور ایران اسلامی تبریک و تسلیت گفت و علو درجات برای این شهید مسئلت داریم.

پیام تسلیت فرماندار تبریز

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ
وَلَا تَحْسَبَنَّ الَّذِینَ قُتِلُوا فِی سَبِیلِ اللَّهِ
أَمْوَاتًا بَلْ أَحْیَاءٌ عِنْدَ رَبِّهِمْ یُرْزَقُونَ

بار دیگر تروریسم کوردل در اقدامی وحشیانه، یکی از خدمتگزاران و مدیران برجسته عرصه علمی، پژوهشی و دفاعی کشور را به شهادت رساند.

دشمنان نظام و انقلاب بار دیگر عجز و ناتوانی خود در مقابل توسعه و پیشرفت علمی و هسته ای کشور را با ترور ناجوانمردانه نشان دادند.

به یقین مسیر توسعه و پیشرفت کشور با این اقدامات خصمانه لحظه ای متوقف نخواهد شد و چنین جنایت هایی در حق ملت ایران، ما را در ادامه راه شهیدان ثابت قدم تر خواهد کرد.

اینجانب شهادت دکتر محسن_فخری_زاده دانشمند صنعت دفاعی کشور را خدمت فرمانده معظم کل قوا، خانواده گرانقدر آن شهید و مردم شریف ایران تبریک و تسلیت عرض می کنم.

پیام رییس شورای شهر تبریز

متن پیام رییس شورای اسلامی شهر تبریز، شهرام دبیری به شرح زیر است:

 ️بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ 
وَ الَّذِینَ قُتِلُوا فِی سَبِیلِ الله فَلَنْ یُضِلَّ أَعْمالَهُمْ* سَیهْدِیهِمْ وَ یصْلِحُ بالَهُمْ* وَ یدْخِلُهُمُ الْجَنَّهَ عَرَّفَها لَهُمْ

ترور ناجوانمردانه دانشمند شهید دکتر محسن فخری زاده به دست تروریست های جنایتکار و وابسته به رژیم نامشروع و غاصب صهیونیستی نشان داد دشمنان ملت ایران نتوانستند اراده این ملت بزرگ را در جنگ اقتصادی و تحریکات نظامی بشکنند.

اینجانب به نمایندگی از طرف اعضای شورای اسلامی کلانشهر تبریز شهادت این دانشمند بزرگوار را به ساحت مقدّس حضرت ولی عصر(عجّل الله تعالی فرجه الشریف)، محضر مبارک رهبری معظم انقلاب(مدظله)، ملت شریف ایران و بویژه مردم ولایت مدار شهر تبریز تبریک و تسلیت عرض نموده و از ذات اقدس الهی برای آن شهید عزیز حشر با شهدا و اولیاء الهی و علو درجات و صبر جمیل و اجر جزیل برای عموم علاقمندان و بازماندگان آن بزرگوار مسئلت می‌نمایم.

پیام شهردار تبریز

در پیام ایرج شهین باهر آمده است:

آنچه روز گذشته شاهد بودیم، حمله کوردلانه‌ی بزدلان تاریخ بود. ترور شهید «محسن فخری‌زاده» برگی ننگین در صفحه جنایات استکبار جهانی و صهیونیسم و صد البته وهابیت نگون بخت را به ثبت رساند. ترور همواره آخرین حربه‌ مستکبران برای جلوگیری از پیشرفت و اعتلای نظام جمهوری اسلامی ایران بوده و این‌بار نیز با اقدامی بزدلانه یکی از دانشمندان هسته‌ای کشورمان را به شهادت رساندند.

بی‌تردید راهی که پیش‌تر سردار رشید اسلام سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی در آن گام نهاده و شهید فخری‌زاده نیز در همان مسیر، جان به جان‌آفرین تقدیم کرد، پر رهرو تر از پیش است و آن دم چندان دور نیست که استکبار و صهیونیسم  وامانده از انسانیت، در مقابل عظمت نظام مقدس اسلامی سر خم می‌کنند. هرچند تا آن هنگام نیز تاوان جنایات خود را به بدترین شکل ممکن خواهند داد.

اینجانب از طرف خود و مجموعه شهرداری تبریز، ضمن عرض تسلیت به رهبر فرزانه انقلاب، خانواده بزرگ صنایع دفاعی کشور و بازماندگان عزیز این شهید سعید، امیدوارم ریشه حامیان و مجریان تروریسم در جهان نابود شود.

بیانیه سازمان بسیج اساتید دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی آذربایجان شرقی

«بسم الله الرحمن الرحیم»

"مِنَ المُؤمِنینَ رِجالٌ صَدَقوا ما عاهَدُوا اللَّهَ عَلَیهِ  فَمِنهُم مَن قَضی نَحبَهُ وَمِنهُم مَن یَنتَظِرُ  وَما بَدَّلوا تَبدیلًا" 
شهادت دکتر محسن فخری زاده، پدر علم هسته ای ایران و استاد فیزیک هسته ای دانشگاه امام حسین (ع) این دانشمند، مدیر انقلابی و مخلص را به محضر فرماندهی معظم کل قوا، امت شهید پرور ایران، جامعه علمی، دانشگاهی و دفاعی کشور تبریک و تسلیت عرض می نمائیم.
 آمریکای خونخوار و رژیم نامشروع و غاصب صهیونیستی، این تروریست های بالذات با این اقدامات جنایتکارانه هرگز نمی توانند ملت بزرگ ایران را از راه پیشرفت و اقتدار خود بازدارند و خللی در عزم پولادین ملت ایران پدید آورند. ترور شهید دکتر محسن فخری‌زاده برگ دیگری از سند مظلومیت مردم ایران در مسیر اقتدار و عزت و سندی بر خوی ظالمانه و ددمنشانه آمریکا و اسرائیل جنایکار است.
 دست جنایتکار آمریکا، رژیم منحوس صهیونیستی و منافقین کوردل در این جنایت به وضوح دیده می شود و این اقدام زبونانه نزد ملت های آزاده جهان، چهره شیطانی و خوی درنده این وحشیان به ظاهر متمدن غربی را بیش از پیش آشکار می کند.    
اساتید بسیجی دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی استان آذربایجان شرقی  ضمن محکومیت این توطئه خبیثانه با قدرت و قاطعیت اعلام می دارد، با این ترور ددمنشانه راه علم، فناوری، اقتدار دفاعی و هسته ای هرگز بسته نخواهد شد و دانشمندان انقلابی و بسیجی این مرز و بوم و رهروان این شهید بزرگوار قطعاً ادامه دهنده راه پر افتخار این دانشمند شهید خواهند بود. همچنین خواهان  انتقامی سخت و پشیمان کننده از عاملان و بانیان این عمل ننگین بوده تا درس عبرتی فراموش نشدنی برای این یاغیان گرگ صفت آمریکایی و اسرائیلی باشد.

بیانیه بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد تبریز

بسم الله القاصم الجبارین
وَلا تَحسَبَنَّ الَّذینَ قُتِلوا فی سَبیلِ اللَّهِ أَمواتًا ۚ بَل أَحیاءٌ عِندَ رَبِّهِم یُرزَقونَ

بار دیگر دشمن غدار و از شرف تهی با نامردی تمام در اقدامی تروریستی و انتحاری دانشمند برجسته هسته ای دکتر محسن فخری زاده را به شهادت رساند و جمله تاریخی ما ملت شهادتیم از سیدالشهداء مدافعان حرم سپهد حاج قاسم سلیمانی را تداعی کرد.
دانشمندی که هم در حوزه هسته ای و هم در حوزه موشکی با اندیشه ی اسلام ناب محمدی(ص) با شهادتش ضمن گواهی بر مظلومیت نظام مقدس اسلامی ایران باعث افتخار جامعه دانشگاهی گردید.
بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی تبریز ضمن محکوم کردن این ترور بزدلانه، شهادت شهید فخری زاده را خدمت امام زمان (عج) و نایب برحقش امام خامنه ای(مدظله العالی) و تمامی آزادی خواهان جهان تسلیت عرض می نماییم.

در هر برهه ی از تاریخ هر موقع چراغ سبزی از طرف غربگدایان و لیبیرال مسلکان سست عنصر جهت سازش به استکبار نشان داده شد به فاصله ی بسیار کمی یک عنصر مهم و انقلابی با ترور از صحنه حذف شد و غافل از اینکه هزاران دکتر فخری زاده آماده ایثار و به دست گرفتن پرچم انقلاب اسلامی هستند. دشمن با به شهادت رساندن شهید محسن فخری زاده  بار دیگر پرده از ماهیت پلید خود برداشت و اثبات کرد زیر دستکش مخملی دستی چدنی و خونخوار قرار دارد که با آزادی و استقلال هر قومی در هر گوشه ای از دنیا مخالف است.
بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد تبریز اعلام می دارد اولا انتقام سخت را از دشمنان کوردل خواستاریم ،دوما مخالفت خود را با مذاکره با دشمنی که مخالف دیرین این مرز و بوم است اعلام و سوما انزجار خود را با اشخاصی که می خواهند خون شهید سردار سلیمانی و شهید فخری زاده را مذاکره پایمال کنند اعلام  داشته و در آخر آمادگی خود را برای هر گونه جهاد علمی و نظامی و حضور در صحنه های تقابل با دشمنان انقلاب اسلامی اعلام می داریم.

پیام تسلیت دانشگاه شهید مدنی آذربایجان 

مِنَ المُؤمِنینَ رِجالٌ صَدَقوا ما عاهَدُوا اللَّهَ عَلَیهِ ۖ فَمِنهُم مَن قَضیٰ نَحبَهُ وَمِنهُم مَن یَنتَظِرُ ۖ وَما بَدَّلوا تَبدیلًا
 بار دیگر دستان پلید استکبار و صهیونیسم جهانی از آستین تروریست های مزدور پدیدار گشته و استاد محسن فخری زاده دانشمند مومن، متخصص و مدیر توانمند حوزه های پژوهشی و پیشرفت‌های دفاعی ملت بزرگ ایران را به شهادت رسانید.

 ما اساتید، کارکنان و دانشجویان دانشگاه شهید مدنی آذربایجان با  محکوم کردن تفکر ترور، شهادت مظلومانه این دانشمند مجاهد را  به مقام معظم رهبری، خانواده آن شهید والامقام و جامعه علمی کشور تبریک و تسلیت گفته و با اطمینان اعلام می کنیم که اعمال کورکورانه، نه تنها در عزم ملت بزرگ ایران در ارتقاء همه جانبه علمی، خللی ایجاد نخواهد کرد، بلکه شاگردان مکتب این استاد و سایر شهدای هسته‌ای راه پرفروغ ایشان را با قوت ادامه داده و به لطف خدا پرچم ایران را بر فراز قله های رفیع علم و فرهنگ جهانی بر افراشته خواهند کرد.

پیام مدیر کل آموزش و پرورش آذربایجان‌شرقی


انالله و اناالیه راجعون

شهادت دانشمند متعهد جناب آقای مهندس محسن فخری زاده را به محضر مبارک مقام معظم رهبری، همکاران و دوستان ایشان و خانواده گرامی آن انسان آسمانی تبریک و تسلیت عرض نموده و از درگاه خدای متعال برای روح منوّر آن شهید عزیز آرزوی علّو درجات و مرتبه و برای بازماندگان و رهروان راه پرفروغ شهید گرانقدر صبر و استقامت آرزومندم.

دشمنان کوردل نظام و انقلاب اسلامی بدانند مسیر حرکت علمی آن شهید بزرگوار توسط جوانان متعهد و پژوهشگران توانمند ادامه خواهد یافت و فردای روشنی برای ملت بزرگ ایران رقم خواهند زد. انشاءالله


این خبر در حال به روز رسانی است...

نظر شما