شناسهٔ خبر: 44190126 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

نقاهتگاه بیماران کووید ۱۹ در کنگاور راه‌اندازی شد

کرمانشاه- ایرنا- نقاهتگاه بیماران کووید ۱۹ شهرستان کنگاور در قالب طرح شهید سلیمانی و به نام این شهید والامقام، با حضور فرماندار، فرمانده سپاه ناحیه و رییس شبکه بهداشت و درمان این شهرستان روز شنبه راه‌اندازی شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، فرماندار کنگاور در این مراسم گفت: اجرای طرح شهید سلیمانی که به صورت محله محور و باهدف غربالگری و بیماریابی انجام می‌شود، احتمال افزایش تعداد بیماران شناسایی شده وجود دارد.

فرزاد الماسی افزود: به این منظور مکان‌های متعددی مورد توجه و بازدید قرار گرفت و در نهایت یک ساختمان آموزشی با تجهیزات مناسب برای برقراری نقاهتگاه در نظر گرفته شد.

وی اظهار داشت: این آموزشگاه که با همت شبکه بهداشت به نحو شایسته ای تجهیز شده است، در مرحله اول گنجایش بستری ۷۰ نفر از مبتلایان به ویروس کرونا را خواهد داشت و در صورت نیاز از قابلیت افزایش ظرفیت نیز برخوردار است.

فرمانده سپاه ناحیه کنگاور نیز گفت: مسوولیت کمیته های اجرایی و عملیاتی قرارگاه حاج قاسم سلیمانی به بسیج سپرده شده است و بسیج آمادگی دارد در بحث قرنطینه خانگی و نقاهتگاهی و نیز مسایل حمایتی و نظارتی با تمام توان در خدمت قرارگاه باشد.

سرهنگ «علی اصغر آله دانه» افزود: بسیج، فرمانداری و شبکه بهداشت اهداف قرارگاه حاج قاسم سلیمانی را در جهت قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا با همکاری و هم افزایی کامل پیش خواهند برد.
دکتر حسین امیری مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان کنگاور هم گفت: امیدواریم نتیجه این خدمات و نگاه جهادی مسوولان به مبارزه با ویروس کرونا، اهدا حس آرامش به شهروندان و در نهایت بازگشت سلامت و تندرستی به جامعه باشد.
شهرستان کنگاور با ۸۱ هزار نفر جمعیت در ۹۴ کیلومتری شرق کرمانشاه قرار دارد.
۱۵۳ بیمار جدید کووید ۱۹ در کرمانشاه شناسایی شدند

رییس کمیته اطلاع رسانی ستاد مدیریت کرونا کرمانشاه اعلام کرد: در شبانه روز گذشته ۱۵۳ بیمار جدید کووید ۱۹ در این استان شناسایی شدند که ۸۹ مورد از آنها سرپایی و ۶۴ نفر دیگر بستری بودند.

«مهدی محمدی» روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ۱۶ نفر در ۲۴ ساعت گذشته به دلیل ابتلا به ویروس کرونا در استان کرمانشاه جان خود را از دست دادند.

وی افزود: این ۱۶ نفر شامل چهار نفر در کرمانشاه، چهار نفر در کنگاور، ۲ نفر در سنقر و در شهرستان های اسلام آبادغرب، پاوه، جوانرود، ثلاث باباجانی، سرپل ذهاب و دالاهو نیز هر کدام یک نفر می شود.

وی با اشاره به این که هم اکنون ۸۳۷ بیمار کووید ۱۹ در مراکز درمانی استان بستری هستند، گفت: در ۲۴ ساعت گذشته ۱۳۸ نفر با علایم ویروس کرونا بستری و ۱۳۳ نفر هم پس از بهبودی از مراکز درمانی ترخیص شدند.

نظر شما