شناسهٔ خبر: 44189776 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مسوولان کردستان ترور دانشمند ایرانی را محکوم کردند

سنندج -‌ ایرنا - مسوولان کردستان از جمله نماینده ولی فقیه و استاندار ترور ناجوانمردانه محسن فخری‌زاده دانشمند صنعت دفاعی کشورمان بدست تروریست‌های تخت حمایت صهیونیست‌ها را با صدور پیام‌های جداگانه محکوم کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا،  ترور ناجوانمردانه دانشمند صنعت دفاعی کشور موج گسترده‌ای از محکومیت علیه دشمنان نظام اسلامی را در کردستان ایجاد کرد، مسوولان استانی و شهرستانی در پیام‌ها و بیانیه‌هایی جداگانه این ضایعه را به محضر حضرت ولیعصر (عج)، رهبر معظم انقلاب و مردم انقلابی ایران اسلامی تسلیت گفتند.

حجت‌الاسلام عبدالرضا پور ذهبی نماینده ولی فقیه در کردستان پیام تسلیت خود به مناسبت ترور دانشمند کشورمان آورده است:

وَلا تَحسَبَنَّ الَّذینَ قُتِلوا فی سَبیلِ اللَّهِ أَمواتًا ۚ بَل أَحیاءٌ عِندَ رَبِّهِم یُرزَقونَ

ترور رییس سازمان پژوهش وزارت دفاع و دانشمند ارجمند جناب آقای محسن فخری زاده را به محضر رهبر معظم انقلاب و مردم شریف تسلیت عرض نموده و یاد آور می شویم سخن رهبر کبیر انقلاب امام خمینی (ره) را که فرمود «با ریختن خون عزیز ما، تایید شد انقلاب ما. این انقلاب باید زنده بماند، این نهضت باید زنده بماند، و زنده ماندنش به این خون ریختن هاست. بریزید خونها را؛ زندگی ما دوام پیدا می کند. بکُشید ما را؛ ملت ما بیدارتر می شود.»

از خداوند منان برای آن شهید عزیز علو درجات و برای خانواده ایشان صبر جمیل خواستارم.

پیام استاندار کردستان در محکومیت ترور دانشمند هستە‌ای کشورمان

بهمن مرادنیا هم در پیامی ترور دانشمند برجستە هستە ای کشور شهید محسن فخری زادە را محکوم کرد و این رویداد ناگوار را بە عموم مردم شهید پرور ایران و استان کردستان تسلیت گفت.

در این پیام آمدە است: شهادت دانشمند ولایتمدار، رییس سازمان پژوهش و نوآوری وزارت دفاع و از متخصصان برجسته حوزە هسته‌ای کشور یک بار دیگر عمق دشمنی و کینه استکبار جهانی نسبت به این سرزمین را در واضح‌ترین و ناجوانمردانه‌ترین شکل آن به نمایش گذاشت و یکی از سرمایه‌های ارزشمند و گرانقدر که به حقیقت مایه فخر و مباهات هر انسان وطن دوستی است را از ما گرفت.

بی گمان خون پاک این شهید والامقام با استعانت از خداوند بزرگ و تلاش سربازان گمنام و دیگر جان برکفان حوزه امنیت از دشمن کینه جو گرفته خواهد شد.

دشمنان همواره و در طی سالیانی که از عمر انقلاب گذشته با توسل به حربه‌ها و از هر فرصتی برای ضربه زدن به نظام، استقلال و آزادی مردم استفاده کرده ولی به برکت رهنمودهای رهبر عظیم الشان، فداکاری و ایستادگی مردم و خدمتگزاران نظام از رسیدن به اهداف شوم خود باز مانده‌اند.

اینجانب شهادت مظلومانه دانشمند بزرگ محسن فخری زادە را بە پیشگاە ملت بزرگ ایران و خصوصا امت شهید پرور کردستان، مقام عظمای ولایت، خانوادە شهدا و ایثارگران و اهل بیت آن عزیز تسلیت عرض کردە و از پیشگاە خدواند بزرگ برای ایشان علو درجات و سعادت ابدی مسئلت می‌نمایم.

پیام تسلیت فرمانده سپاه بیت المقدس کردستان

سردار سید صادق حسینی نیز در پیام خود آورده است: بار دیگر دستان پلید استکبار و عوامل صهیونیستی آنان جامعه علمی و دانشگاهی کشور را از فیض وجود یکی از فرهیختگان و دانشمندان جوان کشور محروم کردند.

بی تردید، ترور دانشمندان ایرانی نشانه ورشکستگی خودخواهان و سلطه جویان بین المللی است که با آگاهی از هزیمت خود در برابر پیشرفت های علمی کشورما، صرفا به انتقام‌جویی از ملت عزیز ایران روی آورده‌اند.

دست جنایتکاری که این ضایعه را آفرید، انگیزه‌ دشمنان جمهوری اسلامی را که ضربه زدن به حرکت و جهاد علمی کشور است، افشا و برملا کرد و عمق کینه و عداوت آنان را نسبت به مردم عزتمند ایران را نشان داد، جنایتکارانی که تصور می‌کنند با انجام این قبیل اقدامات تروریستی، علیه دانشمندان کشورمان می‌توانند مانعی در برابر رشد و بالندگی فرهیختگان و نخبگان این سرزمین  ایجاد کنند.

آنان باید بدانند که این گونه رفتارها نه تنها کمترین مانعی در مسیر بالندگی ایران عزیز ایجاد نخواهد کرد، بلکه عزم و اراده ایرانیان را برای تداوم افتخارآفرینی در میدان های علمی جهان چندین برابر خواهد ساخت و راه این دانشمند شهید ادامه خواهد داشت، بدون شک مسببان این اقدام تروریستی، باید منتظر انتقام سخت ملت قهرمان ایران باشند.

اینجانب، شهادت این دانشمند سرفراز را به محضر مقام معظم رهبری و خانواده معظم ایشان و به جامعه‌ علمی و دانشگاهی کشور و به عموم مردم انقلابی ایران، تبریک و تسلیت می گویم و برای آنان صبر و سکینه‌ الهی و برای شهید بزرگوارعلو درجات را از خداوند متعال مسالت دارم.

پیام نماینده قروه و دهگلان در محکومیت ترور شهید فخری‌زاده

پرویز اوسطی نماینده مردم شهرستان‌های قروه و دهگلان در مجلس شورای اسلامی نیز در بیانیه‌ای ضمن محکومیت ترور شهید فخری‌زاده آورده است:

این اقدامات وحشیانه بهترین شاهد بر دروغ بودن تمام ادعاهای دموکراسی خواهانه آنان است که در کمال بی‌شرمی با انجام چنین اقدامات غیرانسانی و بیرحمانه‌ای سایر کشورها را به حمایت از تروریسم متهم می‌کنند.

اینجانب ضمن عرض تبریک و تسلیت به ساحت مقدس حضرت ولی عصر(عج)، مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) و خانواده این شهید والا مقام و ملت غیور ایران، این اقدام وحشیانه را محکوم نموده و از خداوند متعال برای آن شهید بزرگوار علّو درجات اخروی را مسئلت می‌نمایم.

بیانیه ستاد امر به معروف و نهی از منکر

در بیانیه ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان کردستان نیز آمده است: شهادت هنر مردان خدا و چنین مردانی قطعا السابقون در پیشگاه الهی بوده و مقرب درگاه او هستند. امروز شاهد بودیم که استکبار جهانی و رژیم منحوس صهیونیستی که زوال خود را در آینده نزدیک به وضوح می بینند بزدلانه اقدام به ترور شیر مردی در عرصه علم وفناوری دفاعی نمودند.

کوردلان، اقتدار ایران بزرگ را می بینند و به یقین می رسند که نابودیشان نزدیک است و به پندار پوچ خود با پیشرفت ایران اسلامی مقابله می کنند.

چه خیال باطلی که ایران کنام شیران است و با شهادت سلیمانی ها، شهریاری ها و فخری زاده ها و بسیاری دیگر نه تنها ذره ای پا پس نخواهند کشید بلکه بزودی شاهد اقتدار روز افزون انقلاب مقتدر ایران سرافراز خواهند بود.

انشاالله به لطف الهی و رهبری حکیمانه امام خامنه ای نابودی اسرائیل زودتر از آنچه پیش بینی شده بود تحقق خواهد یافت و سربازان سید علی انتقام این خباثت های بزدلانه را خواهند گرفت.

ستاد امر به معروف ونهی از منکر استان کردستان شهادت دانشمند هسته ای و از مدیران ارشد صنعت دفاعی کشور، شهید محسن فخری زاده را به پیشگاه منجی عالم بشیریت (عج) و نائب برحقش امام خامنه ای و ملت قهرمان و استکبار ستیز ایران تبریک و تسلیت گفته و امید است سربازان گمنام امام زمان(عج) بانیان و آمران این ترور ناجوانمردانه شناسایی و به اشد مجازات برسانند.

خون شهید فخری زاده پایه‌های نظام را محکم تر خواهد کرد
شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کردستان با صدور بیانیه‌ای ضمن تبریک و تسلیت شهادت دکتر فخری زاده اعلام کرد: خون پاک این شهید عالم و وارسته پایه های نظام مقدس جمهوری اسلامی را مستحکم تر خواهد کرد.

متن بیانیه به این شرح است: در طول بیش از چهار دهه از حیات پربار انقلاب اسلامی، ملت بزرگ ایران زمین بارها و بارها شاهد جنایت و دشمنی های آشکار و نهان دشمنان خونخوار و متجاوز خود بوده اند. گاهی این دست شیطانی با هدف قراردادن هواپیمای مسافربری، گاهی با تحمیل جنگ هشت ساله، گاهی با تحریم و فراوان با ترور نخبگان و ریختن خون پاک انسان های بی گناه، ماهیت پلید و پلشت خود را  نمایان ساخته است.

در روز جمعه هفت آذر ماه بار دیگر ملت ایران اسلامی شاهد جنایت دیگری از هزاران جنایت دشمنان قسم خورده خود بود. دشمنانی که هیچگاه تاب پیشرفت و آرامش این ملت را نداشته  و از هر فرصتی برای ضربه زدن به انقلاب و ملت فروگذار نبوده اند.

شهید فخری زاده نمونه ای از انسان های متدین، وطن دوست و مجاهد فی سبیل الله بود که عمر شریف خود را صرف خدمت به مردم و پیشرفت همه جانبه کشور در عرصه های مختلف کرده بود. حتی تلاش و مجاهدت ایشان در مبارزه با ویروس کرونا در کنار دیگر تلاش های علمی ایشان در عرصه های مختلف به ویژه پیشبرد اهداف صلح آمیز هسته ای نمونه ای از جهاد خستگی ناپذیر ایشان در خدمت به مردم و انقلاب اسلامی است.

بدون شک دشمنان بزدل تاوان این اقدام شنیع خود را به زودی خواهند دید و عواقب سنگینی در انتظار جنایتکاران خواهد بود، چرا که ملت مقاوم ایران اسلامی بارها ثابت کرده اند با این تحرکات بزدلانه دشمن هرگز میدان را خالی نکرده و پس از هر حرکت جنایتکارانه دشمن، مستحکم تر از قبل به راه خود ادامه خواهند داد.

شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کردستان، شهادت شهید فخری زاده را به محضر مقام معظم رهبری(مدظله العالی) ملت شهید پرور ایران اسلامی و خانواده بزرگوار ایشان تبریک و تسلیت گفته و بر تداوم راه این شهید بزرگوار و گرفتن انتقام سخت از مسببان این جنایت تاکید می نماید.

پیام مرکز بزرگ اسلامی شهرستان سنندج

خبر شهادت دانشمند بزرگ و سرافراز میهن مان شهید محسن فخری زاده داغی بزرگ و حزنی بی پایان بر دل امت شهید پرور ایران اسلامی و تمامی آزادگان جهان نهاد و موجب  بهت و حیرت از این حادثه دردناک شد.

ترور این عالم فرزانه و دانشمند گرانمایه توسط سرویس های جاسوسی کشورهای متخاصم و سر سپردگی مزدوران گمراه و ضاله داخلی  ،که از عالی ترین دانشمندان صنعت هسته ای و موشکی کشور بود برگی دیگر بر کارنامه ننگین و سیاه دشمنان دیرینه و متخاصم  این دیار است، که تا ابد داغی ننگین بر پیشانی این تشنگان خون و دشمنان اسلام و مسلمین باقی خواهد ماند.

ضمن محکومیت مجدد این حرکت سفیهانه و احمقانه ایادی کفر و استکبار ، بیعت مجدد با ایمان و یقین خدمت مقام معظم رهبری  را اعلام داشته و عهد میبندیم همانند گذشته پاسدار اسلام و نظام مقدس جمهوری اسلامی و خون مقدس شهیدان خواهیم بود.

مرکز بزرگ اسلامی شهرستان سنندج،ائمه جمعه و جماعت، شورای روحانیت ، مدارس علوم دینی شهرستان سنندج

ماموستا جلال مرادی امام جمعه و فرمانده سپاه ناحیه دیواندره از دیگر افرادی هستند که ترور شهید محسن فخری‌زاده دانشمند صنعت دفاعی کشور را با صدور پیام های جداگانه تسلیت گفتند.

به گزارش ایرنا، تروریست‌های بیگانه عصر جمعه- هفتم آذرماه- با کمین در مسیر  خودروی حامل محسن فخری‌زاده رییس سازمان پژوهش و نوآوری  وزارت دفاع در بلوار مصطفی خمینی شهر آبسرد دماوند، در عملیاتی انتحاری و مسلحانه، دانشمند هسته‌ای کشورمان را به شهادت رساندند.

به گفته وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در جریان این حمله تروریستی ابتدا خودرو حامل فخری زاده مورد حمله واقع گرفت و بعد یک خودرو نیسان در ۱۵ متری وی منفجر شد. در اثر این تیراندازی‌ و انفجار، فخری زاده به شدت مجروح و به بیمارستان منتقل شد ولی با توجه به شدت جراحات وارده در بیمارستان به شهادت رسید.

نظر شما