شناسهٔ خبر: 44189614 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

پیشرفت فیزیکی باند دوم جاده سه‌راهی صحرا -رضی به ۵۶ درصد رسید

اردبیل - ایرنا - مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت : پیشرفت فیزیکی پروژه باند دوم جاده سه‌راهی صحرا - رضی به ۵۶ درصد رسیده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، محبوب حیدری   روز شنبه در بازدید از پروژه احداث باند دوم جاده سه‌راهی صحرا - رضی با اشاره به اینکه از تعداد ۳۴ دستگاه پل (با دهانه کمتر از ۱۰ متر) عملیات اجرایی ۲۰ دستگاه تکمیل شده ،افزود: عملیات خاکبرداری، خاکریزی ، تکمیل ابنیه فنی ، اجرای سابیس، حمل مصالح ، تولید و دپوی بیس در حال انجام است. 

وی همچنین از تکمیل ۷.۵ کیلومتر لایه اول زیرسازی این پروژه خبر داد و بیان کرد: در کل مسیر ۱۴ کیلومتری پروژه،  لایه روسازی به طول ۱۲ کیلومتر اجرا می‌شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل اضافه کرد: احداث باند دوم جاده اردبیل – مشگین‌شهر از ۱۸ کیلومتر باقیمانده مسیر لایه اول بطول ۹.۵ کیلومتر پایان یافته است.

حیدری افزود: جابجایی تاسیسات موجود در مسیر اعم از تیرهای برق ، فیبر نوری مخابرات و زیر ساخت، خط لوله گاز و آب و رفع معارضین در بستر حریم جاده نیازمند همکاری دستگاه‌های ذیربط و کمک به تسریع عملیات اجرایی است.

او گفت: مقرر است پیمانکار نسبت به تامین مصالح مورد نیاز پروژه ، تکمیل ابنیه فنی ، احداث تقاطع‌های غیر همسطح ، همسطح و پل‌های خاص مسیل اقدام نماید.

وی به پیشرفت فیزیکی ۶۰ درصد این پروژه اشاره کرد و افزود: با برنامه‌ریزی انجام شده برای سال آینده ، کل مسیر تکمیل شده و به بهره‌برداری خواهد رسید.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل بیان کرد: پارسال از منابع ملی ۱۵۷ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان و از منابع استانی نیز ۱۵ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان اعتبار جذب راه، مسکن و حوزه بازآفرینی محلات استان شده که در مجموع ۱۷۳ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان منابع در این بخش‌ها هزینه شده است.

حیدری گفت: تاکنون ۱۸۵ کیلومتر بزرگراه در استان اردبیل احداث شده و برای بالا بردن ایمنی جاده‌ها و کاهش تصادفات ۱۵۰ کیلومتر احداث باند دوم آنها در دست ساخت است و تلاش می‌شود در موعد مقرر به بهره‌برداری برسد.

استان اردبیل ۱۸۵ کیلومتر بزرگراه، ۷۱۶ کیلومتر راه اصلی، ۷۰۲ کیلومتر راه فرعی و چهار هزار و ۷۳۸ کیلومتر راه روستایی دارد.

نظر شما