شناسهٔ خبر: 44189612 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

فرماندار گناباد:

تاثیر تعطیلی ادارات در کاهش کرونا نیازمند تعامل مردم است

گناباد- ایرنا- فرماندار گناباد گفت: تاثیر تعطیلی ادارات و نهادها طی هفته آینده در کاهش میزان شیوع ویروس همه گیر کرونا نیازمند تعامل و همراهی مردم است.

صاحب‌خبر -

حامد قربانی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به تعطیلی یک هفته‌ای دستگاههای اجرایی برای کاهش تبعات شیوع ویروس همه گیر کرونا افزود: تحقق اهداف محدودیتهای کرونایی بدون همراهی و مشارکت مردم محقق نمی شود و همه بخشهای جامعه باید در این زمینه احساس مسوولیت کنند.

وی ادامه داد: مردم تمامی خدمات اداری را تا بعد از تعطیلات یک هفته ای ادارات  به تاخیر بیندازند و با تعامل و همراهی و افزایش ماندگاری در منزل و پرهیز از حضور در اجتماعات و معابر عمومی به قطع زنجیره ویروس همه گیر کرونا کمک کنند.

فرماندار گناباد گفت: تعطیلی ادارات و نهادها طی هفته آینده هیچ تاثیری در نظارت مسوولان دستگاههای اجرایی ذیربط بر اجرای طرح محدودیتهای کرونایی ایجاد نمی‌کند و این مساله با قوت به صورت مستمر ادامه می‌یابد و ضمن افزایش نظارتها با تخلفات در بخشهای واحدهای صنفی، محدودیتهای ممنوعیت تردد ورودی و خروج خودروهای غیر بومی و بومی در این شهرستان با جدیت ادامه می یابد.

قربانی با اشاره به این که تمامی ادارات و نهادها در  گناباد به جز ادارات خدمات رسان مانند آب، برق، گاز و  بخشهای خدماتی شهرداری ها  هفته آینده تعطیل هستند گفت: مسوولان ذیربط این بخشها باید خدمات رسانی به مردم را با همه توان ادامه دهند.

وی ادامه داد: با عنایت به تصمیمات ستاد ملی مقابله با کرونا در کشور و مفاد طرح مدیریت هوشمند محدودیتها و وضعیت قرمز گناباد از نظر شیوع ویروس همه گیر کرونا با توجه به تعطیلی یک هفته ای ادارات، کارکنان دستگاههای اجرایی ضروری و امدادی با حداقل نیرو به تشخیص مدیر اداره در محل کار حضور یابند و سایر کارکنان مشاغل غیر ضروری در حال آماده باش در محل سکونت خود مستقر شوند تا در صورت فراخوان آماده ارایه خدمت شوند.

وی از مدیران ادارات گناباد خواست طی همین مدت نسبت به رصد کامل حوزه مسوولیتی خود اقدام کنند.

طبق اعلام جمشید انصاری معاون رییس جمهوری و رییس سازمان اداری و استخدامی کشور  بر اساس بخشنامه دولت همه دستگاههای اجرایی به جز شرکتها و بخشهای  امدادی و خدمات رسان از امروز هشتم لغایت سیزدهم آذرماه جاری تعطیل هستند و این تعطیلی شامل تمامی کارکنان دولت اعم از رسمی، قراردادی و پیمانی می‌شود.

 ۷۴ اداره دولتی با اشتغال چهار هزار و ۸۴۲ نفر در شهرستان گناباد فعال است.

مرکز شهرستان ۹۰ هزار نفری گناباد در فاصله ۲۸۷ کیلومتری جنوب مشهد واقع است.

نظر شما