شناسهٔ خبر: 44189530 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: راه دانا | لینک خبر

لیگ برتر تنیس‌روی‌میز قطعاً پیگیری خواهد شد؛

حسنی: هنوز قطعیت برگزاری المپیک توکیو مشخص نیست/ اردوی تیم ملی تنیس‌روی‌میز فعلاً برگزار نمی‌شود

دبیر فدراسیون تنیس روی میز گفت: وقتی مسابقاتی در کار نیست این موضوع باعث می‌شود تا سرمربی و بازیکنان ندانند که برای چه وارد اردو شده‌اند و از جهتی دیگر ریسک ابتلای راکت به‌دست‌های ما به کرونا هم افزایش پیدا می‌کند.

صاحب‌خبر -

پیمان حسنی، دبیر فدراسیون تنیس روی میز در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی شبکه اطلاع رسانی راه دانا درباره شرایط فعلی لیگ برتر این رشته اظهار داشت: جو خوبی بر تنیس روی میز حاکم است و لیگ بانوان با 7 و لیگ آقایان با 8 تیم در شرف برگزاری‌ست. تیم‌ها درحال ارسال مدارک و مراحل نهایی کار هستند تا بتوانیم جلسه قرعه‌کشی را برگزار و 20 روز پس از آن به‌دنبال پیگیری مسابقات لیگ برتر تنیس روی میز باشیم. مسابقات امسال به‌صورت متمرکز و در سالن فدراسیون واقع در مجموعه ورزشی انقلاب تهران برگزار خواهد شد.

دبیر فدراسیون تنیس روی میز در مورد مسابقات پیش‌روی ورزشکاران ای رشته عنوان کرد: قرار بر این شده تا مسابقات بین‌المللی تا پایان سال شمسی جاری تعطیل باشند و فدراسیون جهانی هم برگزاری مسابقه‌ای که ما بتوانیم در آن شرکت کنیم را اعلام نکرده. در ابتدا قرار بود که مسابقات جهانی در کره‌جنوبی به منوال سال‌های گذشته برگزار شود اما کمیته برگزاری فدراسیون جهانی تصویب کرد تا حداکثر 8 تیم و یا نهایتاً 16 نفر در این مسابقات حاضر شوند که ما به‌ناچار نمی‌توانیم حضور داشته باشیم.

وی همچنین افزود: همان‌طور که گفتم برنامه‌ای تا پایان سال جاری نخواهیم داشت و تمام فدراسیون‌های ورزشی منتظر این هستند که تکلیف برگزاری رویداد المپیک توکیو مشخص شود. این‌که بارها تکرار می‌کنند المپیک 2020 قطعاً برگزار خواهد شد، عجیب است و شاید اصلاً برگزار نشود. اگر قرار بود مسابقات به شکل عادی برگزار شود نیازی به این همه بیانیه و مصاحبه نبود.

پیمان حسنی در خصوص نحوه برگزاری مسابقات توسط فدراسیون جهانی برای کسب مابقی سهمیه‌های باقی‌مانده تاکید کرد: برگزاری مسابقات کسب سهمیه المپیک باید توسط فدراسیون جهانی برنامه‌ریزی شود و ما منتظر این نهاد هستیم. احتمال دارد اردیبهشت سال آینده در بانکوک مسابقات قهرمانی آسیا برگزار شود تا مسئله کسب سهمیه‌ها هم حل شود اما هنوز چیزی معلوم نیست.

دبیر فدراسیون تنیس روی میز درباره شرایط آماده‌سازی ورزشکاران این رشته در شرایط کرونایی کنونی گفت: دو ورزشکار بانوی ما با امکانات و تجهیزات فدراسیون و زیرنظر ما در شهرهای خودشان مشغول تمرینات انفرادی هستند و نیما و نوشاد هم که در کشور فرانسه بازی می‌کنند و شرایط خوبی هم دارند.

وی نهایتاً با تاکید بر عدم برگزاری اردوهای تیم ملی در شرایط فعلی تصریح کرد: برای حضور در یک مسابقه باید برنامه‌ریزی کرد و اردو تدارک دید. وقتی مسابقاتی در کار نیست این موضوع باعث می‌شود تا سرمربی و بازیکنان ندانند که برای چه وارد اردو شده‌اند و از جهتی دیگر ریسک ابتلای راکت به‌دست‌های ما به کرونا هم افزایش پیدا می‌کند. بنابراین فعلاً برنامه‌ای نخواهیم داشت تا وضعیت مسابقات مشخص شود.

انتهای پیام/

نظر شما