شناسهٔ خبر: 44189465 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

حاج کناری در گفتگو با مهر:

نتایج انتخابی کشتی در رویدادهای آتی تأثیرگذار خواهد بود

علیرضا هنرمنش

مربی تیم ملی کشتی آزاد کشورمان گفت: نتایج رقابتهای انتخابی تیم ملی با وجود لغو مسابقات جهانی صربستان، همچنان برای رویدادهای آتی مهم و تأثیرگذار خواهد بود.

صاحب‌خبر -

عباس حاج کناری که به تازگی از دوران قرنطینه به دلیل ابتلاء به کرونا خارج شده به خبرنگار مهر گفت: پس از مثبت شدن تست کرونا که گویا خارج از اردو به آن مبتلا شده بودم، به سرعت وارد مرحله درمان شدم. خوشبختانه چون ریه من درگیر نشده بود، با قرنطینه خانگی و استفاده از داروهای تجویز شده از سوی پزشک به درمان پرداختم و مدتی است با توجه به نتیجه منفی تست، روند عادی زندگی و کار را ادامه می‌دهم.

وی در خصوص لغو رقابتهای جهانی و بحث نتایج مسابقات انتخابی تیم ملی برای حضور در این مسابقات گفت: اینکه بگوئیم با لغو رقابتهای جهانی، نتایج مسابقات انتخابی و تلاش آزادکاران هم منتفی شده، صحیح و منطقی نیست. مطمئناً نتایج رقابتهای انتخابی برای ارنج ترکیب تیم ملی در رویدادهای آتی و پیش رو تأثیرگذار خواهد بود. ما هنوز پیکارهای قهرمانی آسیا و مسابقات گزینشی المپیک را پیش رو داریم و آزادکاران مدعی همچنان باید برای حضور در تیم ملی امیدوار و باانگیزه باشند.

قهرمان اسبق کشتی جهان افزود: البته بحث انتخاب ترکیب تیم ملی برای حضور در المپیک توکیو کاملاً متفاوت است، چراکه ما هنوز سه سهمیه باقیمانده المپیک را کسب نکردیم و باید ابتدا به این هدف دست یابیم و سپس برای ارنج تیم ملی برای المپیک اقدام کنیم. هر چند که کادر فنی تیم ملی با تدوین برنامه‌های بلندمدت خود تمامی جوانب امر را در نظر دارد و مطمئن باشید بهترین تصمیم در این خصوص اتخاذ خواهد شد.

حاج کناری در پایان خاطر نشان کرد: یکی از مهمترین دستاوردهای برگزاری رقابتهای انتخابی این بود که به ما نشان داد مدعیان تیم ملی در چه وضعیت و شرایطی قرار دارند. چراکه شیوع ویروس کرونا باعث تعطیلی ۹ ماهه تمامی رویدادها و تمرینات گروهی و مطلوب بچه‌ها شده بود و کادر فنی اطلاع دقیقی از وضعیت تمامی بچه‌ها نداشت. خوشبختانه پیکارهای انتخابی نشان داد کجای کار هستیم و از این پس باید روی چه مواردی برای تقویت توان تیمی برنامه ریزی و تلاش کنیم.

به گزارش خبرنگار مهر، طبق تقویم اتحادیه جهانی کشتی، رقابت‌های کشتی قهرمانی آسیا طی روزهای ۲۸ بهمن تا ۳ اسفندماه سال جاری در قزاقستان برگزار می‌شود. همچنین مسابقات گزینشی المپیک برای کسب سهمیه‌های باقیمانده این بازی‌ها نیز فروردین و اردیبهشت ماه سال آینده برگزار خواهد شد.

نظر شما