شناسهٔ خبر: 44189390 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

در گفتگو با دانشجو مطرح شد

بازپرداخت وام‌های دانشجویی تغییری نداشته / جریمه یک میلیون تومانی صحت ندارد

معاون امور دانشجویان صندوق رفاه گفت: نحوه بازپرداخت وام‌های دانشجویی در ۱۰ سال اخیر تغییری نداشته و جریمه یک میلیون تومانی صحت ندارد.

صاحب‌خبر -

الیاس منیری، معاون امور دانشجویی صندوق رفاه در گفتگو با خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، درخصوص جریمه بازپرداخت یک میلیون تومانی دانشجویان بعد از فراغت از تحصیل و تاخیر در پرداخت گفت: جریمه یک میلیون تومانی برای باز پرداخت وام دانشجویی صحت ندارد و همچین رقمی از دانشجویان دریافت نمی‌شود.

وی افزود: در مصوبه هیات امنای صندوق که تابستان امسال به تصویب رسیده، نظام پرداخت و بازپرداخت وام‌های دانشجویی تغییراتی داشته که بر اساس این تغییرات بازپرداخت وام‌های دانشجویی تسهیل شده و مبالغ و قانون‌های اقساط تغییری نکرده است.

منیری اضافه کرد: شرایط بازپرداخت بهتر شده و وام‌های دانشجویی به صورت سود ۴ درصدی پرداخت شده است. از زمانی که پرداخت وام‌های دانشجویی مانند وام شهریه و سایر وام‌ها  راه اندازی شده، آیین نامه‌های پرداخت هیچ تغییری پیدا نکرده است.

وی ادامه داد: تنها تغییری که امسال در پرداخت وام‌ها داشتیم، این است که قبلا ضامن قراردادی از دانشجو پذیرفته نمی‌شد؛ اما امسال با وجود چند برابر شدن وام‌ها ضامن قراردادی هم پذیرفته می‌شود و مقطع تحصیلی هم برای وام‌ها برداشته شده است.

نظر شما