شناسهٔ خبر: 44189379 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

بیش از هزار بسته معیشتی در گناباد توزیع شد

گناباد- ایرنا- رییس اداره اوقاف و امور خیریه گناباد گفت: هزار و ۱۵۰ بسته معیشتی و بهداشتی به ارزش دو میلیارد و ۸۷۵ میلیون ریال طی هفت مرحله از ابتدای امسال تاکنون بین آسیب دیدگان کرونا در این شهرستان توزیع شد.

صاحب‌خبر -

حجت الاسلام حسن تقوی مند روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ۶۰۰ بسته معیشتی هم در قالب طرح شهید سلیمانی با مشارکت موسسات خیریه و خیران به مناسبت هفته بسیج در گناباد توزیع شد.

وی ادامه داد: توزیع این بسته‌ها با هماهنگی ستاد مواسات و همدلی و ثبت اطلاعات نامبردگان در سامانه سخا انجام شد.

رییس اداره اوقاف و امور خیریه گناباد گفت: این بسته‌ها حاوی برنج، روغن، گوشت، حبوبات، ماسک، مواد شوینده، کفش و لباس است.

تقوی افزود: از ابتدای شیوع ویروس همه گیر کرونا طبق دستور ستاد مقابله با کرونا ضمن بستن در حرم امام زادگان و بقاع متبرکه شهرستان گناباد نسبت به تبلیغ در فضای مجازی برای جذب خیرین جهت ساخت و ساز و جلب کمک های مردمی برای بازسازی این بخشها اقدام شد.

وی اضافه کرد: با مشارکت خیرین، بازسازی و ساخت بارگاه جدید امام زاده یحیی بن جعفر(ع) روستای کمر زیارت و یکسان سازی صحن و آرامستان بقعه سید ابراهیم در دست انجام است.

رییس اداره اوقاف و امور خیریه گناباد گفت: به دنبال شیوع ویروس همه گیر کرونا از ابتدای امسال دو ماه اجاره مغازه ها و واحدهای مسکونی وقفی مشمول بخشودگی قرار گرفت. 

تقوی افزود: ایجاد کانالهایی در پیام رسان ایتا به نام امامزادگان جهت امور فرهنگی در بقاع متبرکه کاخک، دیسفان، بیمرغ، کمر زیارت و بهلول و ایجاد کانال های مرتبط با روحانیون قم برای  بارگزاری مطالب مرتبط از سایر این اقدامات به شمار می رود.

مرکز شهرستان ۹۰ هزار نفری گناباد با ۵۷۰۰ موقوفه و رقبه در فاصله ۲۸۷ کیلومتری جنوب مشهد واقع است.

وجود پنج بقعه متبرکه برادران امام رضا (ع) در شهر کاخک و روستاهای خانیک، کمر زیارت، محیی آباد و بیمرغ از جمله ظرفیتهای گردشگری مذهبی گناباد به شمار می رود.

نظر شما