شناسهٔ خبر: 44189335 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

اختصاصی ایرنا؛

طرح‌های مهم چهارمحال و بختیاری تا پایان دولت تکمیل می‌شود

شهرکرد- ایرنا- استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: ۲ طرح مهم آبرسانی بن به بروجن و زیرساخت راه‌آهن از طرح‌های مهم استان به شمار می‌رود که تا پایان دولت تکمیل می‌شوند.

صاحب‌خبر -

اقبال عباسی روز شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: طرح بن به بروجن یکی از طرح‌های حیاتی و مهم استان است که جزو۳۱ طرح اولویت‌دار کشور نیز قرار دارد و تمام تلاش خود را برای تکمیل این طرح تا خرداد سال آینده به کار گرفته‌ایم.

وی، مسیر اصلی طرح آبرسانی بن به بروجن را ۱۱۶ کیلومتر اعلام کرد و گفت: از این میزان، ۱۰۰ کیلومتر لوله‌گذاری شده و ۲ تصفیه‌خانه این طرح یکی بالای ۵۰ درصد و دیگری در حدود ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

عباسی با بیان اینکه مسیر اصلی طرح بن به بروجن تا پایان دولت دوازدهم به بهره‌برداری می‌رسد، تصریح کرد: پس از آن مسیر فرعی طرح به طول ۱۳۷ کیلومتر در قالب آبرسانی به شهرها و روستاهای مسیر آغاز می‌شود.

به گفته استاندار چهارمحال و بختیاری، تاکنون ۲۱۸ میلیارد تومان اعتبار هزینه اجرای طرح بن به بروجن شده است و برای تکمیل راه اصلی طرح به ۲۰۰ میلیارد تومان دیگر نیز نیاز است.

عباسی در ادامه سرعت اجرای راه‎آهن مبارکه- سفیددشت- شهرکرد را مطلوب ارزیابی کرد و افزود: از سال گذشته با جذب اعتبار قابل توجه به راه‌آهن استان شاهد سرعت‌گیری روند اجرایی این طرح بودیم و در حال حاضر پیمانکاران در چهار قطعه فعال هستند.

وی افزود: از سال گذشته ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای این طرح تصویب شد که نیمی از این اعتبار وارد حساب خزانه استان شده است و ۲۰۰ میلیارد دیگر نیز به شرط جذب سریع این اعتبار به زودی تخصیص می‌یابد.

عباسی با اشاره به جانمایی ایستگاه راه‌آهن استان در ورودی شرق شهرکرد، تصریح کرد: مشکل در خصوص تملک زمین در این منطقه وجود دارد که تلاش می‎شود این مشکل نیز سریع‌تر برطرف شود.

استاندار چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: تمام تلاش ما بر این است که تا پایان دولت زیرساخت‌های راه‌آهن استان تکمیل شود و سپس ریل‌گذاری آن در دستور کار قرار می‌گیرد.

عباسی با بیان اینکه طرح‌های اثرگذاری طی سال‌های اخیر در استان شکل گرفته است، اظهار داشت: طرح‌های راهسازی یکی از مهمترین این طرح‌ها به شمار می‌رود که نقش موثری در رونق، آبادانی و توسعه استان ایفا می‌کند.

وی افزود: کنارگذر شمالی شهرکرد و کمربندی شمالی  بروجن از جمله این طرح‌ها است که اعتبار آن به طور کامل تامین شده و پیمانکاران در حال انجام کار هستند.

استاندار چهارمحال و بختیاری ادامه داد: بزرگراه شهرکرد به بروجن به لردگان که به ایذه ختم می‌شود و مسیر ارتباطی شهرکرد به شلمزار به ناغان که در نهایت به ۲ محور صمصامی و ایذه منتهی می‌شود از دیگر طرح‌های مهم راه‌سازی استان به شمار می‌رود.

به گفته عباسی، محور ارتباطی شهرکرد به شلمزار به ناغان تا حوزه استحفاطی استان تامین اعتبار شده است و پنج پیمانکار برای این طرح فعال است.

وی همچنین رونق پرتودهی گاما در استان طی سال‌های اخیر را یکی از مزیت‌های مهم استان برشمرد و گفت: وجود شرکت پرتودهی گاما در این استان مزیتی برای کل کشور و به ویژه استانهای همجوار است و تولیدکنندگان بخش‌های کشاورزی و صنعت استان می‌توانند از مزیت‌های پرتودهی گاما بهره‌ شوند.

به گزارش ایرنا،  با بهره‌برداری از طرح بن به بروجن مشکل آب شرب ۱۱ شهر و ۱۳ روستای چهارمحال و بختیاری با جمعیتی افزون بر ۴۶۰ هزار نفر برطرف می‌شود.

راه‌آهن مبارکه به سفیددشت به شهرکرد نیز ۹۵ کیلومتر طول دارد و با اجرای پروژه راه‌آهن چهارمحال و بختیاری، تحول بزرگی در جابجایی و حمل و نقل ریلی مسافر و کالا، بین استان‌های بزرگ و صنعتی کشور رخ می‌دهد و فاصله استان‌های جنوبی تا مرکز کشور حدود ۵۰۰ کیلومتر کوتاه‌تر می‌شود.

نظر شما