شناسهٔ خبر: 44189090 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

اینچه‌درگاهی: ژیمناستیک نخستین فدراسیون آسیب‌دیده از کرونا بود

تهران- ایرنا- رییس فدراسیون ژیمناستیک با شاره به لغو فینال جهانی جهانی باکو گفت: ژیمناستیک ایران نخستین رشته‌ای بود که از شیوع و فراگیری این ویروس آسیب دید.

صاحب‌خبر -

«زهرا اینچه درگاهی» روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا با اشاره به احتمال صعود یکی از نمایندگان ایران به المپیک توکیو اظهار داشت: پیش از شیوع ویروس کرونا بسیار به المپیک نزدیک بودیم و کسب ۲ مدال نقره از مسابقات جهانی ملبورن نشان دارد که سعیدرضا کیخا و مهدی احمدکهنی گام بلندی در مسیر المپیک برداشتند اما پایان آن مسابقات هم‌زمان شد با شیوع ویروس کرونا در ایران و منطقه که فدراسیون و وزارت ورزش مجبور شدند تدابیر بیشتری برای نتیجه ژیمناست‌ها به‌کارگیرند. لذا  ۲ نماینده ایران برای شرکت در مسابقات باکو از ملبورن مستقیم به ترکیه رفتند و چند روز آنجا ماندند.

او با اشاره به ناتمام ماندن مسابقات ژیمناستیک باکو افزود: ۲ ورزشکار ایرانی در مرحله مقدماتی مسابقات حضور داشتند که سعیدرضا کیخا با قرار گرفتن در جایگاه سوم به فینال صعود کرد. او در مرحله مقدماتی تمام توان  خود را به کار نگرفت و این امر موجب شد تا وی در جایگاه سوم قرار گیرد اما شیوع ویروس کرونا در کشور جمهوری آذربایجان موجب شد فینال مسابقات لغو شود و نتایج مرحله مقدمانی به ‌عنوان نتیجه نهایی برای ورزشکاران محسوب شود. تصمیمی که در نهایت کیخا را صاحب مدال برنز کرد و مسیر المپیکی شدن او را سخت نمود.

اینچه درگاهی با بیان اینکه یک مرحله از مسابقات گزینشی مانده است ادامه داد: ورزشکاران باید در مسابقات قطر کاپ حضور پیدا کنند و نتیجه خوبی را به نام خود ثبت کنند تا در نهایت راهی توکیو شوند. شیوع کرونا موجب شد تا کار  ورزشکاران این رشته سخت شود و ما نخستین فدراسیون بودیم که از شیوع کرونا آسیب دیدم. البته افزون بر مسابقات قطر کاپ مسابقات قهرمانی آسیا نیز در سال ۱۴۰۰ برگزار خواهد شد و در آن نیز ورزشکاران می‌توانند سهمیه کسب کنند که نتیجه‌گیری در آن مسابقات به‌راحتی نیست چون مدعیان زیادی از آسیا در آن حضور دارند.

رییس فدراسیون ژیمناستیک با اشاره به پویش کمک مومنانه این فدراسیون اعلام کرد: روز یکشنبه دوم آذرماه فدراسیون همزمان با هفته بسیج مراسم پویش کمک مومنانه برگزار کرد و در آن بیش از ۱۵۰ بسته معیشتی تهیه شد و برای  کمک به اقشار  نیازمند جامعه آماده توزیع است. این پویش با ابتکار مقام معظم رهبری و برای گذر از مشکلات دوران کرونا بود و با این پویش‌ها می‌شود  از مشکلات کرونایی عبور کرد.

جام جهانی ژیمناستیک اواخر سال گذشته با حضور ۱۵۸ ورزشکار از ۴۲ کشور از جمله تیم ۲ نفره ایران شامل "سعیدرضا کیخا" و "مهدی احمدکهنی" در سالن فدراسیون ژیمناستیک جمهوری آذربایجان در باکو برگزار شد.

مرحله فینال مسابقات جام جهانی ژیمناستیک باکو قرار بود برگزار شود ولی کمیته برگزاری این مسابقات به دلیل خطر شیوع ویروس کرونا و ستاد عملیاتی ویژه هیات دولت جمهوری آذربایجان برای انجام اقدامات مقابله با این ویروس،  فینال این مسابقات را لغو کردند.

کیخا در مرحله مقدماتی این مسابقات با اجرایی زیبا توانست نمره خوب ۱۴٫۵۰۰ را کسب کند و در جایگاه سوم قرار گیرد و به فینال خرک حلقه این مسابقات صعود کند.

نظر شما