شناسهٔ خبر: 44189049 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

سرپرست فدراسیون ورزش روستایی:

فدراسیون فوتبال، ورزش روستایی را طرد کرده است

تهران- ایرنا- سرپرست فدراسیون ورزش روستایی و بازی‌های بوم محلی گفت: حذف این فدراسیون از مجمع عمومی فوتبال، معنایی جز طرد ورزش روستایی ندارد.

صاحب‌خبر -

«عباسعلی اکبری» روز ‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا با اشاره به حذف فدراسیون ورزش روستایی از مجمع عمومی فدراسیون فوتبال اظهار داشت: فدراسیون فوتبال مشکلاتی زیادی داشت و فیفا نیز به آن تذکر داد و موجب شد تا اصلاحیه لازم در اساسنامه شکل گیرد البته تذکر به خاطر تعداد اعضای مجمع نبود بلکه پس از اصلاح اساسنامه شمار اعضای در حدود ۱۰ نفر اضافه شد اما یک اتفاق خیلی عجیب در فدراسیون رخ داد و آن حذف فدراسیون ورزش روستایی و بازی‌های بومی محلی بود، فدراسیونی که با جامعه آماری زیادی سروکار دارد و بیش از ۲۵ درصد جمعیت کشور را تحت پوشش قرار داده است. این کار باعث تعجب ما شد و امری پذیرفته‌شده نیست چون فدراسیون‌های دیگر مانند دانش‌آموزی و دانشجویی در این مجمع حضور دارند.

اکبری ادامه داد: این حذف در حالی انجام شد که در یک دهه گذشته در بحث توسعه فوتبال روستایی در بخش‌های مختلفی مانند فوتبال، فوتبال ساحلی و فوتسال اقدامات زیادی انجام دادیم و در بخش ورزش همگانی و غیرحرفه‌ای نیز وسایل فوتبال را به مناطق روستایی نیز ارسال کردیم. حتی چندین زمین خاکی و چمن مصنوعی با کمک وزارت ورزش و جوانان در مناطق روستایی افتتاح شد. نمی‌دانم چرا فدراسیون و کسانی که اساسنامه را برای فیفا ارسال کردند بدون دلیل ورزش روستایی را از مجمع فدراسیون کنار گذاشتند.

سرپرست فدراسیون روستایی یادآور شد: فیفا خط قرمز بر روی نام ورزش روستایی نکشیده است بلکه اساسنامه و اعضای آن توسط فدراسیون فوتبال معرفی می‌شوند. فیفا به برخی از دخالت‌ها گیر داد و نام فدراسیون ورزش روستایی در بین مشکلاتی که فیفا به اساسنامه وارد کرده بود دیده نمی‌شود.

اکبری با اشاره به اثرگذاری فدراسیون ورزش روستایی در استعدادیابی گفت: ما می‌توانیم در بین روستاییان از قشرهای مختلفی مانند دانش آموزان، نیروهای مسلح، دانشجویان و کارگران استعدادیابی کنیم و این‌ها نیز بخشی از روستا به شمار می‌رود. حضور ما در مجمع می‌تواند به توسعه فوتبال روستا و استعدادیابی کمک کند. موافق توسعه فوتبال در روستا هستیم اما فدراسیون ظاهراً علاقه‌ای به این کار ندارد و این موجب دلسردی ورزش روستایی می‌شود.

او تصریح کرد: مجمع عمومی فدراسیون فوتبال امروز (شنبه) برگزار می‌شود و ما را از مجمع اخراج خواهند کرد. امیدوارم این کار موجب دلسردی ورزش روستایی نشود. بارها نامه‌نگاری کردم اما تاکنون پاسخی دریافت نکردم. فدراسیون ورزش روستایی دستاورد انقلاب است و باید نگاه مسئولین ورزش فوتبال به آن نگاه ویژه‌ای داشته باشد. نباید از مجمع رانده شویم. حرکت فدراسیون فوتبال به معنای ترد فدراسیون ورزش روستایی است.

نظر شما