شناسهٔ خبر: 44189012 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

واکنش سیدمحمد خاتمی و سیدحسن خمینی به ترور دانشمند ایرانی

حجت الاسلام والمسلمین سید محمد خاتمی در پی شهادت محسن فخری زاده پیامی صادر کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرآنلاین، متن پیام وی بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

دست ناپاک دشمنان انقلاب و ایران و سربلندی مردم، بار دیگر با حربه ناپاک ترور فرزند دانشمند و مجاهد راه اعتلای میهن و انقلاب جناب محسن فخری زاده را به شهادت رساند تا مسیر پیشرفت همه جانبه کشور و استقلال و سرافرازی میهن را سد کند، اما به یاری حضرت پروردگار پیروز نهایی ملت ایران است.

من این مصیبت را به همه تلاشگران و رهروان راه استقلال و سربلندی، همراهان و همرزمان آن دانشمند عزیز و به خصوص به خانواده محترم فخری زاده تسلیت می گویم و علو درجات این شهید و خذلان و رسوایی آمران و عاملان این جنایت را از خداوند منان خواستارم.

سیدحسن خمینی: جنایت ترور شهید فخری‌زاده پاسخی در خور خواهد یافت

همچنین تولیت حرم مطهر امام خمینی(ره) طی پیامی ضمن تسلیت شهادت مظلومانهی دکتر محسن فخری زاده، تاکید کرد که «جنایت مکارانه آنان اگرچه شهیدی عزیز را از میان ما برد اما پاسخی درخور خواهد یافت.»

به گزارش جماران، پیام حجت الاسلام سید حسن خمینی بدین شرح است:

و مکروا و مکر الله و الله خیر الماکرین

شهادت مظلومانه‌ برادر بزرگوار جناب آقای محسن فخری زاده بار دیگر جنایت عمّال صهیونیسم جهانی را آشکار ساخت.

این حادثه‌ی اسفناک اگرچه از یک سو نشان مکر دشمنان مردم ایران و دسیسه جنایتکاران بین‌المللی است اما در کنار آن ندای بیدار باشی است که همگان را به پاسخ الهی به این دشمنی رهنمون می سازد.

ایشان به دسیسه نشسته اند و ملت ما را ضعیف و عجول می خواهند، غافل از آنکه اندیشه، عزم و صلابت فرزندان خمینی کبیر(ره) با توکل به خدای بزرگ و توسل به اولیای گرامی اش، تلاش مذبوحانه آنان را به درستی و در کمال قدرت و متانت پاسخ خواهد داد.

جنایت مکارانه آنان اگرچه شهیدی عزیز را از میان ما برد اما پاسخی درخور خواهد یافت.

اینجانب با تبریک و تسلیت این شهادت به پیشگاه رهبر معظم انقلاب و فرمانده کل قوا، مردم شهید پرور ایران و خانواده محترم ایشان از خدای متعال علو درجات برای این فقید سعید و اعتلای نام مبارک جمهوری اسلامی ایران را مسئلت دارم.

2727

نظر شما