شناسهٔ خبر: 44188909 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: انتخاب | لینک خبر

صبحانه خبری / اول صبح این خبرها را از دست ندهید / ترور محسن فخری زاده، دانشمند هسته‌ای، در آبسرد دماوند / بانوی فینالیست جودو ایران را به تلویزیون راه ندادند / تورم بازار مسکن سکته کرد / واکنش ترامپ به ترور شهید محسن فخری‌ زاده

صاحب‌خبر -
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

در بسته خبری پیش رو، مهم‌ترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. این صبحانه خبری مفید و مختصر را بخوانید

ترور محسن فخری زاده، دانشمند هسته‌ای، در آبسرد دماوند: محسن فخری‌زاده دانشمند هسته‌ای کشورمان، عصر امروز جمعه در آبسرد دماوند به وسیله انفجار و شلیک، مورد سوءقصد قرار گرفت. روابط عمومی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح اعلام کرد: متاسفانه تلاش تیم پزشکی برای احیاء ایشان موفق نبود و دقایقی قبل این مدیر خدوم و دانشمند پس از سالها تلاش و مجاهدت به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

ظریف: نشانه‌های جدی از نقش اسرائیل در ترور شهید فخری زاده وجود دارد: محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران دقایقی قبل با صدور بیانیه ای اقدام تروریستی و کوردلانه ترور شهید محسن فخری زاده رئیس سازمان پژوهش و نوآوری وزارت دفاع جمهوری اسلامی ایران توسط تروریست ها را به شدت محکوم کرد. وزیر امور خارجه کشورمان شهادت این دانشمند برجسته و مدیر موفق را به فرماندهی معظم کل قوا حضرت آیت خامنه ای مقام معظم رهبری، مردم عزیز کشورمان، همکاران ایشان در وزارت دفاع و خصوصا خانواده گرامی این شهید بزرگوار تبریک و تسلیت گفت.

رییس ستاد کل نیروهای مسلح: انتقام سختی در انتظار آمران و عاملان ترور فخری‌زاده خواهد بود: رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در پیامی در پی ترور محسن فخری زاده، رئیس سازمان پژوهش و نوآوری وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، که منجر به شهادت وی شد، نوشت: گروه‌های تروریستی و آمران و عاملان ترور محسن فخری‌زاده بدانند که انتقام سختی در انتظار آنها خواهد بود.

جزئیات ترور شهید فخری‌زاده در آبسرد دماوند: ظهر دیروز حوالی ساعت ۱۴ خودرو شهید فخری‌زاده به همراه دو خودرو محافظ وارد آبسرد می‌شود. یک کیلومتر جلوتر از ورودی شهر آبسرد و نزدیک باغی معروف به باغ سرهنگ خودرو با رگبار متوقف می‌شود و پس از آن یک نیسان که در آن پر از الوارهای چوبی بوده است منفجر می‌شود. بلافاصله بعد از پایان درگیری، شهید فخری‌زاده را به داخل درمانگاه شهر آبسرد منتقل می‌کنند و بعد از گذشت ۳۰ دقیقه با بالگرد به بیمارستان انتقال داده می‌شود.

فرمانده سابق اطلاعات ارتش اسرائیل: ترور شهید فخری زاده می تواند ایران را به سوی واکنش خشونت آمیز سوق دهد: آموس یادلین، فرمانده سابق اطلاعات ارتش اسرائیل در واکنش به ترور شهید فخری زاده در توئیتی نوشت: چنین اقدامی می تواند ایران را به سوی واکنش خشونت آمیز سوق دهد تا در مدت زمان باقی مانده از ریاست جمهوری ترامپ، بهانه لازم برای حمله آمریکا به تأسیسات هسته ای ایران فراهم شود

بانوی فینالیست جودو ایران را به تلویزیون راه ندادند: قرار بود صبح دیروز آرش میراسماعیلی، رئیس فدراسیون جودو به همراه حسن مهری رئیس کمیته همگانی و مریم بربط نخستین فینالیست بانوان ایران در تاریخ رقابت‌های جودو قهرمانی جوانان آسیا در برنامه صبح و نشاط شبکه سوم شرکت کنند. با وجود هماهنگی‌های صورت گرفته، با حضور مریم بربط در این برنامه مخالفت شد و رئیس فدراسیون جودو به نشانه اعتراض به این اقدام حاضر نشد مهمان برنامه باشد.

ابلاغ تعطیلی ادارات استان تهران از امروز: استاندار تهران از ابلاغ تعطیلی ادارات استان از روز شنبه ۸ آذرماه سال جاری خبر داد. انوشیروان محسنی بندپی درباره تعطیلی ادارات استان تهران از امروز(شنبه) ۸ آذرماه گفت: تصمیمات سازمان امور اداری و استخدامی کشور دائر بر تعطیلی ادارات از شفافیت و صراحت کافی برخوردار است. وی افزود: بر همین اساس این مصوبه روز شنبه مورخ ۸ آذرماه به تمامی دستگاه های اجرایی استان تهران برای اجرا ابلاغ خواهد شد. به گفته بندپی، جزییات این تصمیم و تعطیلات متعاقبا اعلام خواهد شد.

تورم بازار مسکن سکته کرد: اتفاقی که بسیاری از فعالان اقتصادی از ماهها قبل منتظرش بودند سرانجام در بازار مسکن رخ داد و تورم ملک با کاهش هشت درصدی در هشتمین ماه از سال جاری به سمت صفر تمایل پیدا کرد و معاملات نصف شد. ترمز تورم لجام گسیخته بازار مسکن پس از یک دوره هفت ماهه صعودی در آبان ماه کشیده شد. مطابق اعلام بانک مرکزی متوسط قیمت مسکن شهر تهران در آبان ماه ۱۳۹۹ بالغ بر ۲۷ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان بود که نسبت به ماه قبل ۱.۸ درصد و نسبت به ماه مشابه سال قبل ۱۱۸ درصد رشد نشان می دهد. این کمترین میزان افزایش ماهیانه قیمت از اردیبهشت سال جاری تا کنون بوده است. معاملات نیز در هشتمین ماه از سال جاری به طور محسوسی کاهش یافت.

دادگاه تجدیدنظر فدرال فرجام خواهی ترامپ در مورد آرای پنسیلوانیا را رد کرد: یک دادگاه تجدیدنظر فدرال آخرین تلاش «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا برای به چالش کشاندن نتیجه انتخابات را رد کرد. تیم حقوقی ترامپ روز جمعه شکست دیگری را متحمل شد و دادگاه تجدیدنظر فدرال در فیلادلفیا آخرین تلاش برای به چالش کشاندن نتیجه انتخابات در این ایالت را رد کرد.

صدای عادل فردوسی‌پور به تلویزیون برگشت: پخش مستند «دیگو مارادونا» از شبکه مستند که به بهانه درگذشت این اسطوره فوتبال جهان اتفاق افتاد، باعث شد که صدای گزارشگری عادل فردوسی پور پس از مدت ها، هرچند در قالب مستندی آرشیوی از تلویزیون شنیده شود.

واکنش ترامپ به ترور شهید محسن فخری‌ زاده: رئیس‌جمهور آمریکا با بازنشر چند توییت از جمله توئیت‌های عبری و انگلیسی از یک خبرنگار اسرائیلی به ترور شهید فخری‌زاده دانشمند هسته‌ای ایران واکنش نشان داد.در توییت انگلیسی «یوسی ملمن» خبرنگار اسرائیل آمده است که محسن فخری‌زاده سال‌ها جزو اهداف موساد بوده است!

 

لینک کوتاه کپی لینک

نظر شما