شناسهٔ خبر: 44188393 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت آموزش و پرورش | لینک خبر

رئیس اداره مشاوره تربیتی و تحصیلی آموزش و پرورش استان کرمان:

آزمون سلامت روانی-رفتاری دانش آموزان در سال تحصیلی جاری، در شبکه شاد برگزار می شود

رئیس اداره مشاوره تربیتی و تحصیلی آموزش و پرورش استان کرمان در نشست تخصصی معاون و روسای داخلی حوزه پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان کرمان با مدیران، روسا و معاونان پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش شهرستان ها و مناطق استان که به صورت مجازی برگزار شد، گفت: آزمون سلامت روانی-رفتاری دانش آموزان در سال تحصیلی جاری، در شبکه شاد برگزار می شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان کرمان، سید منصور مرتضوی با بیان این که آزمون سلامت روان دانش آموزان یک آزمون مشاوره ای هست، گفت: بر اساس راهکار 7-3 سند تحول بنیادین آموزش و پرورش مبنی بر ارائه خدمات مشاوره ای و تربیتی در همه سطوح تحصیلی، برنامه هایی با هدف ایجاد تغییرات مثبت در دانش، نگرش و رفتار دانش آموزان به منظور بهبود فرایند تربیتی و آموزشی دانش آموزان و معلمان در نظر گرفته شده است.

وی افزود: با توجه به استاندارد های بین المللی، توجه به بهداشت روان گامی بلند در راستای ارتقای وضعیت موجود انسان ها در زندگی روزمره شان است و افراد می بایست از کودکی بیاموزند به بهداشت روانی خود نیز توجه نشان دهند.

رئیس اداره مشاوره تربیتی و تحصیلی آموزش و پرورش استان کرمان خاطرنشان کرد: آزمون سلامت روان در 11 محور دانش‌آموزان را غربالگری می‌کند که شامل هیجانات و عواطف در زمینه عزت نفس از جمله خوش بینی و امید، افسردگی، اضطراب و خشم، دوم نشاط و شادکامی، سوم رفتارهای پرخطر، چهارم مشکلات شدید روانی، پنجم خودآگاهی، ششم اوقات فراغت، هفتم نگرش به مدرسه، هشتم مسائل و مشکلات دانش‌‌آموزان، نهم نحوه مقابله با اضطراب و فشار روانی، دهم مشکلات اقتصادی و یازدهم حمایت خانوادگی می شود.

مرتضوی گفت: در بخش هایی که جامعه  هدف و گروه مخاطب دانش آموزی نیاز به توانمند سازی روانی اجتماعی داشته باشد، با برنامه ریزی مطلوب می توان زمینه ارتقای سلامت روانی رفتاری دانش آموزان را فراهم کرد.

وی افزود: امسال دانش آموزان نیاز نیست برای انجام آزمون های سلامت روان، مانند سال های قبل به کافی نت مراجعه کنند، بلکه در شبکه شاد از طریق گوشی تلفن همراه خود می توانند آزمون ها را انجام دهند.

رئیس اداره مشاوره تربیتی و تحصیلی آموزش و پرورش استان کرمان تاکید کرد: دانش آموزان پایه نهم حتما در اسرع وقت به انجام آزمون اهتمام ورزند تا در فرایند صدور فرم های شماره ۶ و ۷ برای هدایت تحصیلی و ثبت نامشان در پایه دهم آن ها، خللی ایجاد نشود.

نظر شما