شناسهٔ خبر: 44188275 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ورزش۳ | لینک خبر

نهمین قهرمانی با برد در دربی قاهره؛

الاهلی مصر فاتح لیگ قهرمانان آفریقا (عکس)

تیم الاهلی مصر با پیروزی مقابل الزمالک مصر برای نهمین بار جام قهرمانی آفریقا را بالای سر برد.

صاحب‌خبر -

به گزارش "ورزش سه"، در فینال لیگ قهرمانان آفریقا 2020 دو تیم پرطرفدار فوتبال مصر رودرروی یکدیگر قرار گرفتند و دربی جذابی را رقم زدند که با پیروزی تیم سرخپوش یعنی الاهلی به پایان رسید. با این نتیجه الاهلی به سومین تیمی تبدیل شد که به جام باشگاه های جهان صعود می‌کند.

 

 

الاهلی در مرحله گروهی بالاتر از الهلال سودان و پلاتینیوم زیمباوه قرار گرفت و به مرحله بعدی صعود کرد. آن ها در مرحله یک چهارم نهایی ماملودی آفریقای جنوبی را از پیش رو برداشتند و در نیمه نهایی نیز از سد تیم قدرتند ویداد کازابلانکا عبور کردند و به فینال رسیدند. لازم به ذکر است که لیگ قهرمانان آفریقا با حضور 16 تیم برگزار می‌شود.

 

از آن سو الزمالک بالاتر از زسکو یونایتد زامبیا و دِآگوستوی آنگولا خود را به مرحله حذفی رساند. نکته جالب این که هر دو فینالیست نتوانستند سرگروه شوند که اگر این اتفاق برای یکی رخ می‌داد، تقابل آن ها به جای فینال در مرحله یک چهارم نهایی اتفاق می‌افتاد. الزمالک که با هدایت جیمی پاچکوی پرتغالی پای به تورنمنت گذاشته بود، در یک چهارم نهایی از سد تیم مشهور اسپرانس تونس گذشت و در نیمه نهایی راجا کازابلانکا را از پیش رو برداشت.

 

 

در بازی فینال که از حساسیت بسیار زیادی برخوردار بود و دربی فوتبال مصر هم محسوب می‌شد، الاهلی شروع بهتری داشت و در دقیقه 5 روی یک ضربه کرنر به گل رسید. یک ارسال تماشایی روی سر ال سولیا نشست و او با قطع توپ نتیجه را 1-0 کرد. 25 دقیقه بعد شیکابالالا ستاره تیم الزمالک پس از دریبل دو بازیکن با شوتی استثنایی از گوشه محوطه جریمه گل تساوی بخش را به ثمر رساند تا نیمه نخست با نتیجه 1-1 به پایان برسد.

 

نیمه دوم با حملات جسته و گریخته از سوی هر دو تیم همراه شد و در شرایطی که تصور می‌شد بازی با همین نتیجه رو به اتمام است، محمد مگدی بازیکن تیم الاهلی توپ ربایی فوق العاده ای را انجام داد و از پشت محوطه جریمه شانسش را برای گلزنی امتحان کرد و خوش شانس بود که این توپ به زیبایی هرچه تمام تر تبدیل به گل شد.

 

 

سرانجام تیم قرمزپوش زمین در 4 دقیقه پایانی هم این نتیجه را حفظ کرد و توانست برای نهمین بار به قهرمانی این رقابت ها دست یابد. پس از بازی نیز جشن خیابانی وسیعی از سوی هواداران این تیم در شهر قاره به راه افتاده است.

 

تیم الاهلی مصر و جام قهرمانی آفریقا

 

نظر شما