شناسهٔ خبر: 44187435 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

متهم ردیف اول ترور دانشمند ایرانی به روایت یک اصلاح طلب /درخواست قالیباف از نهادهای امنیتی /تاثر و ناراحتی عباس عبدی از شهادت محسن فخری زاده

رئیس مجلس شورای اسلامی در پیامی ضمن محکوم کردن ترور محسن فخری زاده، از نهادهای امنیتی و اطلاعاتی خواست تا اقدامات لازم را نسبت به شناسایی، دستگیری و اشد مجازات عوامل این حادثه تروریستی به انجام رسانند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری آنلاین، محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی در پیامی ترور نخبه دفاعی کشور و رئیس سازمان پژوهش و نوآوری وزارت دفاع شهید محسن فخری زاده را تسلیت گفت و از نهادهای امنیتی و اطلاعاتی خواست تا اقدامات لازم را نسبت به شناسایی، دستگیری و اشد مجازات عوامل این حادثه تروریستی به انجام رسانند.

متن پیام قالیباف به شرح زیر است:

وقوع حادثه تروریستی دانشمند برجسته، پرسابقه، مجاهد و نخبه دفاعی کشور شهید دکتر محسن فخری زاده رییس سازمان پژوهش و نوآوری وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح بار دیگر چهره پلید و سرشار  از کینه و خباثت رژیم صهیونیستی و استکبار جهانی نسبت به ملت شریف و سرافراز ایران را آشکارتر ‌ساخت.

دشمنان کوردل که از رویارویی و مصاف با صبر و مقاومت و ایستادگی و همچنین رشد و پیشرفت فرزندان این ملت در تمامی عرصه های تکنولوژیک، هسته‌ای و نظامی عاجز و ناتوان گشته‌اند به این گونه اقدامات ناجوانمردانه و خارج از چارچوب‌های انسانی و معیارهای بین‌المللی روی آورده‌اند که هیچ حاصلی برای آنها نخواهد داشت و صنایع ما در تمامی حوزه‌های نظامی، هسته‌ای، موشکی و غیره با سرعتی بیشتر از گذشته پیش خواهد رفت.

بنابر گزارش تسنیم، میراث گرانبهایی که شهید فخری زاده پس از سه دهه مجاهدت پرثمر و گرانبها در مرزهای دانش دفاعی از خود به جا گذاشت، و باعث برتری های راهبردی فراوان برای نظام اسلامی شد، همچون سرمایه ای سترگ در اختیار ماست و به عنوان یک اولویت فوری در تعمیق، توسعه و ایجاد جهش در آن خواهیم کوشید.

آحاد ملت قهرمان ایران در طول سالهای گذشته ثابت کرده‌اند  اینگونه تحرکات ناجوانمردانه و اقدامات تروریستی هیچ گونه خللی در اراده راسخ و ایستادگی آنان وارد نخواهد ساخت و همچون همیشه سربلند و سلحشور دست از اهداف و آرمانهای استکبارستیز و ضدیت با رژیم‌ آدم‌کش صهیونیستی برنخواهند داشت و پاسخ قاطع و کوبنده خود را در زمان مناسب خواهند داد.

لازم است نهادهای امنیتی و اطلاعاتی نسبت به شناسایی، دستگیری و اشد مجازات عوامل این حادثه تروریستی اقدامات لازم را به انجام رسانند. امروز راه مماشات بسته است و انتقام گرفتن از آمران و عاملان این جنایت های بزرگ است که هزینۀ سنگین و غیرقابل بازگشت این ترورها را برای آنها مشخص خواهد کرد.

اینجانب ضمن عرض تبریک و تسلیت شهادت آقای محسن فخری‌زاده به مقام معظم رهبری ، مردم قهرمان کشورمان و  خانواده بزرگوار ایشان ، از خداوند متعال علو درجات و رحمت واسعه  برای این شهید سرافراز و صبر برای بازماندگان ایشان به خصوص همسر مکرمۀ آن شهید سرافراز مسئلت می نمایم .

محمدباقرقالیباف
رییس مجلس شورای اسلامی

این ترورها همه را متاثر می کند

همچنین عباس عبدی، فعال سیاسی اصلاح طلب، در کانال تلگرامی خود درباره ترور دانشمند ایرانی، شهید محسن فخری زاده نوشت: «این ترورها همه را متاثر می‌کند. هر کس ذره‌ای به کشورش علاقه داشته باشد ناراحت می‌شود. طبعا نویسندگان هم باید در این باره بنویسند و تحلیل کنند ولی تا کنون هیچگاه در این زمینه ورود نکرده‌ام. زیرا مسأله اصلی در این رخداد تاکید و برشمردن بدذاتی اسراییل و غربی‌ها نیست بلکه ریشه آن را باید جای دیگری یافت.

درباره همه ترورهای هسته‌ای و سرقت اسناد سری و زدن مراکز مهم می‌توان تحلیل نوشت و ریشه‌یابی کرد، بویژه اگر توجه کنید این اقدامات بعد از دولت پیش آغاز شد. بیش از آن که وجه اطلاعاتی ماجرا اهمیت داشته باشد به نظر من وجوه سیاسی و اجتماعی و اقتصادی این پدیده باید تحلیل و واکاوی شود. 

متاسفانه سیاست رسمی کشور به هیچ وجه آمادگی شنیدن واقعیات در این زمینه‌ها را ندارد در نتیجه نمی‌توان به آنها ورود کرد. خیلی سربسته باید گفت که ریشه ماجرا در مجموعه اتفاقاتی است که بعد از سال ۸۴ رخ داد. شاید برخی تعجب کنند، ولی معتقدم که این نفوذ اطلاعاتی دقیقا با فساد هم‌ریشه است. 

هر دو ناهنجاری از یک سو محصول عمومیت یافتن بی‌تعهدی به سیاست و کشور است، و از یک سوی دیگر ناشی از طبیعی شدن حضور افراد فرصت طلب و بی‌ریشه و نان به نرخ روز خور و دورو و دروغگو و چاپلوس در ساختار مدیریتی کشور بود. هر دو علت و هر دو نتیجه یعنی فساد و نفوذ یکدیگر را تقویت کردند. در نتیجه این وضعیت سطح سیاست در ایران چنان نازل و حتی سخیف شده که در تصور نمی‌گنجد.

می‌گویند شخصی به قصد دزدی دیواری را حفر می‌کرد. گفتند چه می‌کنی؟ گفت دهل می‌زنم. گفتند پس چرا صدای دهل نمی‌آید؟ گفت فردا خواهید شنید. 

آن دهلی که در سال ۸۴ زده شد خیلی زود صدایش بلند شد. باز هم نشنیدید. اکنون چقدر باید رساتر شود تا بشنوید؟ نمی‌دانم آیا فرصتی پیش می‌آید که جزییات این تحلیل و استدلال را بیان کنم؟ امیدوارم.»

شهادت ⁧‫فخری‌زاده‬⁩ عزم ما را در پیشرفت علمی کشور راسخ تر می‌کند

 مصطفی میرسلیم، نماینده مردم تهران در توئیتی نوشت:« شهادت ⁧‫محسن فخری‌زاده‬⁩ عزم ما را در پیگیری راه اعتلای علمی برای پیشرفت کشور راسخ تر می کند. با اهتمام و مسئولیت پذیری وزارتین دفاع و اطلاعات، دشمنان از این آدمکشی طرفی نخواهند بست.»

دولت‌های تروریست تاوان سختی برای ترور شهید فخری‌زاده خواهند داد

همچنین، اردشیر مطهری، یک عضو کمیسیون اجتماعی مجلس در توئیتی نوشت:« بار دیگر تروریست‌های وابسته به ⁧‫نظام سلطه‬⁩ اقدام به ترور یک دانشمند ایران کردند. دولت‌های تروریست تاوان سختی خواهند داد. ضمن اینکه این ⁧‫توحش‬⁩، خللی در عزم و اراده نظام و دانشمندان ما برای دستیابی به ⁧‫علوم مدرن‬⁩ و ارتقای دانش ایجاد نمی‌کند.»

آیا هنوز عده‌ای ترسو، دل به مذاکره بسته‌اند؟

 محمد رشیدی، نماینده مردم کرمانشاه در توئیتی نوشت: «پس از صدها قرینه و نشانه، از خیانت‌های مکرر ⁧‫آمریکا‬⁩ و شرکای خبیثش و شهادت سرداران جبهه مقاومت و عرصه هسته‌ای، آیا هنوز عده ای ⁧‫ترسو،‬⁩ دل به مذاکره بسته‌اند و اعتماد به خیانتکاران جهان را مزمزه می‌کنند؟»

متهم ردیف اول جنایت، نتانیاهو است 

 مصطفی تاجزاده، فعال سیاسی اصلاح طلب نیز در توئیتی نوشت:« ترور دکتر محسن فخری زاده را بی هیچ قید و شرطی محکوم می کنم. متهم ردیف اول جنایت، نتانیاهو است و به نظر می رسد هدفی جز روشن کردن آتش جنگ و نزاع و تداوم تحریم ها ندارد. ایران می تواند و باید با بسیج افکار عمومی جهانی علیه تروریسم دولتی، رژیم اسرائیل را افشا و منزوی کند. 

۲۷۲۱۵

نظر شما