شناسهٔ خبر: 44186956 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

سفیر ایران در یمن: با ترور فخری‌زاده پیشرفت علمی ایران متوقف نخواهد شد

سفیر جمهوری اسلامی ایران ترور دانشمند هسته‌ای کشورمان را اقدامی بزدلانه دانست و گفت که پیشرفت علمی ایران متوقف‌‌شدنی نیست.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «حسن ایرلو»، سفیر جمهوری اسلامی ایران در یمن ترور دانشمند هسته‌ای ایران را اقدامی بزدلانه خواند و گفت که ایران به پیشرفت علمی خود درزمینه هسته‌ای ادامه خواهد داد.

او جمعه‌شب در حساب توییتری خود به سه‌ زبان عربی، فارسی و انگلیسی نوشت: رسول خدا (ص) فرمودند: «اگر دانش به ثریا بسته شده باشد مردانی از فارس آن را به چنگ خواهند آورند (منبع: صحیح تِرمذی)، با ترور بزدلانه و شهادت امثال شهید "محسن فخری زاده" راه پیشرفت علمی ایران متوقف نخواهد شد».

ایرلو ادامه داد: «این مسیر بعد از انقلاب شروع شده آن زمانی که امام خمینی ( ره) فرمودند؛ ای جوانان اگر می خواهید با آمریکا مبارزه کنید باید به جهاد علمی در دانشگاه‌ها بپردازید».

سفیر کشورمان در صنعاء افزود: «شهید فخری زاده صدها نفر مانند خود را تربیت کرده است و ایران نیز ضمن انتقال این علوم به هم‌پیمان خود در محور مقاومت و جهان انتقام سختی از آمران و عاملان این ترور ضد بشری خواهد گرفت».

شهید فخری‌زاده، رئیس سازمان پژوهش و نوآوری وزارت دفاع و دانشمند هسته‌ای ایران بعد از ظهر روز جمعه در آبسرد دماوند به وسیله انفجار و شلیک، مورد سوءقصد قرار گرفت و به شهادت رسید (جزئیات بیشتر).

انتهای پیام/

نظر شما