شناسهٔ خبر: 44185513 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه کیهان | لینک خبر

شهر قم در روز وفات حضرت معصومه(س) سوگوار شد

شهر مقدس قم در ۱۰ ربیع‌الثانی سالروز وفات دختر گرامی امام موسی کاظم(ع) و خواهر گرانقدر هشتمین اختر تابناک امامت و ولایت حضرت رضا(ع)، سوگوار و سیاهپوش شد.

صاحب‌خبر -

 

امسال با توجه به شرایط کرونا و به منظور رعایت «شیوه‌نامه‌های بهداشتی»، عزاداران همچون سال‌های گذشته نتوانستند با برپایی دسته‌های عزاداری برای عرض تسلیت و سوگواری به حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) مشرف بشوند.
اما این مسئله، چیزی از عشق و ارادت دوستداران خاندان عصمت و طهارت  نکاست و آن‌ها امسال همچون سال‌های گذشته معابر و کوچه‌های شهر عش آل محمد(ص) را با نصب پرچم و پارچه‌های مشکی، سیاهپوش کردند و در وفات ایشان اشک ماتم ریختند.
برخی از مومنان در منازل خود و با بهره‌گیری از شبکه های صداوسیما و فضای مجازی که برنامه‌های مختلفی را به مناسبت این روز به صورت زنده و یا تولیدی پخش می‌کردند، پیگیری کردند، زیارتنامه خواندند و با نوای سوزناک مداحان اهل بیت در سوگ کریمه اهل بیت(ع) اشک ماتم ریختند.
بعضی از مردم نیز با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی و «فاصله‌گذاری اجتماعی» و زدن «ماسک» در صحن های حرم مطهر بانوی آب و آینه حضور یافتند، با قرائت زیارتنامه و نیایش به درگاه الهی در این مصیبت اشک ریختند و خدمت حضرت ولی‌عصر(عج) عرض تسلیت گفتند.
برگزاری محفل عزاداری آذری زبانان توسط آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) با حضور جمعی‌ از مداحان آذری در جوار مضجع شریف بانوی کرامت، از دیگر برنامه های این روز بود که به صورت زنده از شبکه‌های استانی آذری‌زبان منعکس شد.
بر اساس این گزارش، محفل عزاداری به مناسبت رحلت حضرت معصومه(س) در راستای رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی بدون حضور مردم، در جوار مضجع شریف امامزاده سید علی(ع) فرزند بلافصل حضرت ابوالفضل عباس(ع) نیز برگزار شد.

نظر شما