شناسهٔ خبر: 44185276 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

۲۳۵ بیمار جدید کرونایی در کردستان شناسایی شدند

کردستان - ایرنا - رییس کمیته اطلاع رسانی ستاد مدیریت کرونا در کردستان گفت: در شبانه روز گذشته (ظهر پنجشنبه تا ظهر جمعه) در مجموع ۲۳۵ بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ در این استان شناسایی شدند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، دکتر آرزو فلاحی عصر جمعه اظهار داشت: در این مدت متاسفانه پنج بیمار نیز به دلیل ابتلا به ویروس کرونا در این استان جان خود را از دست دادند تا تعداد کل فوتی‌های کرونا به ۹۰۵ نفر از ابتدای شیوع ویروس (اسنفد ماه پارسال) تاکنون برسد.

وی اضافه کرد: اکنون ۵۶۱ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در مراکز درمانی استان کردستان بستری هستند که ۱۰۶ نفر از این بیماران بدلیل وخامت حال، در بخش مراقبت های ویژه (ICU) تحت درمان بوده و مابقی در بخش‌های عادی بیمارستان‌های شهرهای مختلف بستری شده‌اند.

فلاحی یادآور شد: بیشترین تعداد افراد مبتلا به ویروس کرونا با ۳۵۲ نفر در بیمارستان‌های شهر سنندج و کمترین نیز با چهار مورد در بیمارستان دهگلان بستری و تحت درمان قرار دارند.

رییس کمیته اطلاع رسانی ستاد مدیریت کرونا در کردستان تاکید کرد: همه جان‌باختگان ویروس کرونا به صورت بهداشتی و با رعایت دستورالعمل‌های ویژه در آرامستان‌های استان به خاک سپرده شده‌اند.

وی افزود: با توجه به شرایط قرمز در بیشتر مناطق این استان، انتظار داریم مردم روند فاصله‌گذاری اجتماعی، استفاده از ماسک، شست‌وشوی مرتب دست‌ها با آب و صابون، عدم حضور در تجمعات، اجرای اصول بهداشتی و قرنطینه خانگی را تا قطع کامل زنجیره این ویروس مهلک رعایت کنند در غیر این صورت افزایش تعداد زیاد مبتلایان و مرگ و میر بیماران، دور از انتظار نیست.

هم اکنون چهار شهرستان استان شامل سنندج، کامیاران، مریوان و قروه و ۶ شهرستان استان شامل سروآّباد، دیواندره، سقز، بیجار، دهگلان و بانه نیز در وضعیت نارنجی از نظر شیوع ویروس کرونا هستند.

در تمام شهرستان‌های استان در ۲ هفته اول آذر (۱ تا ۱۴ آذر) مشاغل گروه‌های ۲، سه و چهار تعطیل است و در شهرهای سنندج، کامیاران، مریوان و قروه ادارات خدماتی با ۵۰ درصد و سایر اداره‌ها با ۳۰ درصد نیرو و بقیه به صورت دورکاری فعالیت خواهند کرد.

فعالیت دستگاه‌های خدماتی با ۷۰ درصد در شهرهای وضعیت نارنجی شامل سقز، بانه، سروآباد، بیجار و دیواندره و سایر اداره‌ها با ۵۰ درصد نیرو و بقیه به صورت دورکاری بود.

نظر شما