شناسهٔ خبر: 44184998 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه کیهان | لینک خبر

فرصت سوزی پرسپولیس در مسجد سلیمان

سپاهان فاتح مهم‌ترین بازی هفته سوم لیگ برتر فوتبال شد

تیم فوتبال تراکتور در خانه با یک گل مغلوب سپاهان شد تا شاگردان نویدکیا فاتح مهم‌ترین بازی هفته سوم لیگ برتر فوتبال شوند.

صاحب‌خبر -

در آخرین بازی هفته سوم رقابت‌های لیگ برتر، روز گذشته تیم‌های تراکتور و سپاهان در تبریز به مصاف یکدیگر رفتند که در پایان تیم سپاهان موفق شد با یک گل میزبانش را شکست دهد. تک گل سپاهان را در این دیدار، محمد نژادمهدی در دقیقه ۲۸ روی ارسال زیبای سروش رفیعی به ثمر رساند. این دیدار قرار بود روز پنجشنبه برگزار شود که به دلیل برف شدید در تبریز، بازی به جمعه موکول شد. سپاهان با این پیروزی ۶ امتیازی شد و در رده سوم قرار گرفت. تراکتور نیز با ۲ امتیاز به رده سیزدهم رفت.
پرسپولیس بازهم امتیاز از دست داد
اما روز پنجشنبه نیز سه بازی در شهرهای مختلف برگزار شد. در مسجد سلیمان جدال تیم‌های نفت و پرسپولیس با تساوی صفر - صفر به پایان رسید. این بازی به نوعی تقابل دو همکار سابق در فوتبال ایران بود. در یک سو یحیی گل محمدی سرمربی پرسپولیس قرار داشت و در سوی دیگر مجتبی حسینی سرمربی نفت که در تیم‌هایی چون صبای قم، پرسپولیس، نفت تهران، ذوب آهن و تراکتور با هم همکار بودند. شاید به همین خاطر بود که یحیی گل محمدی ترکیب تیمش را نسبت به دو مسابقه گذشته تغییر داد و وحید امیری و احسان پهلوان را از ابتدا در ترکیب قرار نداد.
بازی ۲ تیم در نیمه نخست چنگی به دل نزد و دو تیم فرصت چندانی برای گلزنی به دست نیاوردند. خطرناک‌ترین موقعیت این نیمه، پنالتی اعلام شده به سود پرسپولیس بود، اما سیامک نعمتی در دقیقه ۳۹ این پنالتی را به تیرک عمودی دروازه نفت زد و سرخپوشان بهترین شانس گلزنی را از دست دادند.
در نیمه دوم که با بارندگی در شهر مسجد سلیمان همراه شده بود، کیفیت فنی بازی تغییر چندانی نکرد و مسابقه جذابیت چندانی نداشت. گل محمدی برای رسیدن به گل در ۱۰ دقیقه پایانی دو تعویض دیگر هم انجام داد و علی شجاعی و آرمان رمضانی را به ترتیب به جای بشار رسن و مهدی عبدی وارد زمین کرد. فشار پرسپولیس برای گلزنی با نزدیک شدن به دقایق پایانی بیشتر شد. در دقیقه ۸۹ علی شجاعی می‌توانست با ضربه سر دروازه نفت را باز کند که احمد گوهری دروازه بان این تیم به خوبی این ضربه را مهار کرد تا بازی با همان نتیجه تساوی بدون گل تمام شود.
در اصفهان تیم‌های ذوب آهن و پیکان به تساوی رضایت دادند. در این بازی ابراهیم صالحی در دقیقه ۳۲ برای تیم پیکان گل زد اما تیم میزبان در دقیقه ۳۵ توسط میلاد جهانی به گل تساوی دست پیدا کرد. این سومین تساوی ذوب آهن در این دوره از مسابقات است تا رحمان رضایی همچنان نتوانسته باشد تیمش را به پیروزی برساند. پیکان هم با این تساوی ۴ امتیازی شد.
در مشهد دیدار تیم‌های فوتبال شهرخودرو و صنعت نفت آبادان هم با تساوی به پایان رسید. در این بازی که دو تیم نیمه اول را با تساوی بدون گل به رختکن رفتند، معراج پورتقی در دقیقه ۸۲ برای شاگردان سیدمهدی رحمتی گل زد. در حالی که این دیدار به وقت‌های اضافه رسیده بود تیم صنعت نفت در دقیقه ۹۴ صاحب یک ضربه پنالتی شد که این ضربه را طالب ریکانی به گل تساوی تبدیل کرد. شهرخودرو با این تساوی ۴ امتیازی شد و صنعت نفت هم به امتیاز ۴ رسید.

نظر شما