شناسهٔ خبر: 44184921 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

در جلسه قرارگاه کرونا در استان قزوین:

جزئیات تعطیلی هفته آینده در استان قزوین اعلام شد/ تعطیلی مطلق نداریم

استاندار قزوین در جلسه فوق العاده فرماندهی قرارگاه عملیاتی مبارزه با کرونا در استان قزوین ضمن اعلام جزئیات تعطیلی ادارات در هفته آینده گفت: در این هفته تعطیلی مطلق نداریم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ در جلسه فوق‌العاده فرماندهی قرارگاه عملیاتی مبارزه با ویروس کرونا استان که  عصر امروز جمعه هفتم آذر ماه به ریاست جمالی پور استاندار قزوین تشکیل شد، موضوع تعیین جزئیات تعطیلی ادارات استان در هفته آتی بررسی شد.

هدایت الله جمالی پور در این جلسه اظهارداشت: با توجه به شرایط موجود هیچ گونه تعطیلی مطلق در ادارات استان نداریم و جزئیات برنامه ها اعلام می شود.

استاندار قزوین تصریح کرد: امیدوارم با همت کارکنان ادارات و دستگاه‌های مختلف استان و همراهی شهروندان عزیز  در رعایت دقیق موازین بهداشتی، شاهد قطع زنجیره ابتلا به کرونا و کاهش آمار مبتلایان و جان باختگان این بیماری منحوس باشیم.

در این نشست جزئیات تعطیلی ادارات بدین شرح اعلام شد:

استانداری، فرمانداری ها، بخشداری ها، مراکز بهداشت و درمان، نیروی انتظامی، صدا و سیما، هلال احمر، آتش‌نشانی ها و دستگاه‌های خدمات ‌رسان از جمله آب، برق، گاز، مخابرات و شرکت پخش فرآورده های نفتی استان، خدمات شهری شهرداری ها و حوزه راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای به صورت کامل در طول هفته فعال هستند.

بخش نظارت و بازرسی سازمان‌های صمت و تعزیرات حکومتی به دلیل نظارت بر بازار در این ایام به صورت کامل  فعال خواهند بود.

بخش‌های خدماتی و نظارتی سازمان جهاد کشاورزی و دامپزشکی در این هفته مشمول تعطیلی نیستند و خدمت رسانی می کنند.

بانک های استان در این ایام با ۵۰ درصد ظرفیت فعال خواهند بود و شعب بانک ها در طول هفته حق برگشت زدن چک مشتریان را ندارند.

واحد های تولیدی در استان نیز فعال هستند و مشمول تعطیلی یک هفته‌ای نخواهند بود.

هیچ کدام از کارکنان ادارات حق خروج از استان را ندارند، زیرا این تعطیلات احتیاطی بوده و می بایست در دسترس و آماده به کار باشند.

دستگاهها هیچگونه خدماتی به جز موارد ضروری ارائه نخواهند کرد لذا شهروندان لازم است از مراجعه غیرضرور به ادارات جداً خودداری کنند.

حوزه هنری استان، اداره کل کتابخانه‌ها، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، حوزه های علمیه، سازمان نظام مهندسی ساختمان، حج و زیارت، دفاتر اسناد رسمی، خدمات قضایی و دفاتر خدمات الکترونیک به صورت کامل در این هفته تعطیل هستند.

دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی استان نیز تعطیل می باشند ولی بخش آموزش به صورت مجازی فعالیت می کنند.

بخش اداری آموزش و پرورش استان در اداره کل و مناطق ۱۴ گانه با ظرفیت ۱۰ درصد فعال خواهد بود، ضمن اینکه آموزش مجازی همچنان به قوت خود باقی است.

پرسنلی که با قرارگاه عملیاتی شهرستان‌ها همکاری می‌کنند به صورت تمام وقت و بدون تعطیلی در محل کار و فعالیت حاضر خواهند شد.

فعالیت نیروهای نظامی و لشکری بر اساس دستورالعمل و بخشنامه ستاد کل نیروهای مسلح است.

اداره کل امور مالیاتی با ۲۰ درصد ظرفیت خود در طول هفته در محل کار حضور می یابند.

بقیه دستگاه ها و اداراتی که ذکر نشده، حداکثر با ۱۰ درصد ظرفیت کارکنان برای موارد ضروری در محل کار با  تشخیص مدیر دستگاه حاضر خواهند شد.

همچنین تمامی مسابقات ورزشی تعطیل است، فقط مسابقات لیگ بر اساس دستورالعمل فدراسیون ها بدون تماشاگر  انجام می‌شود.

سازمان اتوبوسرانی با ۵۰ درصد ظرفیت خودروها و نیمی از صندلی اتوبوس ها به شهروندان خدمات‌رسانی می‌کنند.

ساعت کاری ادارات استان در طول هفته از ساعت ۹ صبح تا ۱۳ بعد از ظهر تعیین شده است.

در این جلسه از شهروندان و کارکنان دولت خواشته شد در اجرای مصوبات جدی باشند.

 

 

 

بیشتر بخوانید:

نظر شما