شناسهٔ خبر: 44184851 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد:

کرونا جان ۴ کهگیلویه و بویراحمدی را گرفت

یزدان پناه گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته ۴ بیمار مبتلا به کووید۱۹ جان خود را از دست داده و شمار جانباختگان استان کهگیلویه و بویراحمد به ۳۱۰ نفر رسیده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، «پرویز یزدان پناه» امروز در گفت و گو با خبرنگاران، اظهار کرد: هم اکنون 404 بیمار در بیمارستان های معین کرونای استان کهگیلویه و بویراحمد بستری بوده که از این تعداد، 153 نفر مبتلای قطعی 33 نفر در بخش مراقبت های ویژه تحت درمان هستند.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: تعداد بهبود یافتگان بیماری کرونایی استان تاکنون 15773 مورد گزارش شده است.

 

یزدان پناه ادامه داد: از 463 نمونه نمونه دریافت شده که حدود 49 درصد موارد مثبت بودند و بیشترین موارد مربوط به بویراحمد( 34 درصد)، کهگیلویه ( 23 درصد)، گچساران ( 17 درصد)، باشت ( 7درصد)، چرام ( 6 درصد) و مابقی موارد در سایر شهرستان های استان هستند.

 

وی یادآور شد: اگر همراهی مردم و مسئولان در جدی گرفتن کرونا ادامه پیدا نکند، شاهد خیز مبتلایان و ایجاد خسارت جبران‌ناپذیری خواهیم بود.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به برپایی مجالس شادی و عزا در استان، گفت: هرگونه اجتماع شرایط را برای انتشار بیماری کرونا در استان تسهیل می‌کند.

 

یزدان پناه اظهار کرد: از این نظر قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا با رعایت دستورالعمل های بهداشتی به ویژه استفاده از ماسک، رعایت فاصله گذاری، رعایت بهداشت فردی و عدم حضور در تجمعات مورد تأکید است.

 

وی ادامه داد: جهش ژنتیکی در ویروس کرونا به وجود آمده که باعث افزایش قدرت سرایت‌ پذیری و کشندگی آن شده و در  موج های جدید انتقال درون خانوادگی در آن بالا می باشد.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: لازم است که تجمعات خانوادگی و مراودات اجتماعی در استان کاهش یابد و خانواده ها با مشاهده علائم اولیه کرونا در یکی از اعضای خانواده، حتما اقدامات احتیاطی برای عدم ابتلای دیگر اعضای خانواده را انجام دهند تا بتوان از مبتلا شدن جمعی خانواده ها جلوگیری کرد.

پایان پیام/82

نظر شما