شناسهٔ خبر: 44184700 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ورزش۳ | لینک خبر

تنها موردی که کریس رونالدو در آن افت کرده!

کریستیانو رونالدو در نواختن ضربات ایستگاهی در سالهای اخیر افت کرده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش "ورزش سه"، کریستیانو رونالدو از فصل 17-2016 تاکنون فقط دو گل از روی ضربات آزاد به ثمر رسانده است و مطالعات جدید موید افت این ستاره پرتغالی است. میانگین نرخ تبدیل ضربات آزاد به گل از سوی رونالدو در مدت اخیر شش درصد بوده و در واقع مطالعات نشان می دهد این ویژگی تنها خصوصیتی است رونالدو که با افزایش سن نتوانسته است آن را بهبود بخشد. رونالدو در طی پنج سال حضور در لیگ برتر انگلیس میانگین تبدیل 9.2 درصد را به ثبت رسانده است.

 

 

اما رونالدو از سال 2016 از 68 ضربه آزاد خود تنها دو بار موفق به گلزنی شده که نشان می دهد او نسبت به دوران جوانی خود افت کرده است. اما نباید فراموش کرد رونالدو در امر گلزنی هنوز هم بازیکنی بی رقیب و فوق العاده بوده و میانگین درخشان گلزنی خود را در سالهای اخیر و علیرغم افزایش سن نیز هنوز حفظ کرده است.

 

این بازیکن 35 ساله در فصل 17-2016 در تمام رقابت ها برای رئال رئال مادرید 42 گل به ثمر رساند فصل بعد و قبل از انتقال به یوونتوس این رقم به 44 گل نیز افزایش یافت. ستاره پرتغالی در اولین حضور خود در ایتالیا با 27 گل زده و فصل گذشته نیز 37 گل به ثمر رساند.

 

رونالدو در فصل جاری نیز شروع درخشانی داشته و در کنار بازیکنانی چون زلاتان و رولو لکوکاکو از بخت های مسلم کسب عنوان بهترین گلزن سری آ محسوب می شود. رونالدو فصل قبل با زدن 37 گل، رکورد گلزنی در طول یک فصل در تاریخ یوونتوس را شکست.

 

نظر شما