شناسهٔ خبر: 44184591 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

فرماندار پارس آباد:

21 هزار تن دانه های روغنی در پارس آباد تولید می شود

فرماندار شهرستان پارس آباد از تولید 21 هزار تن محصول دانه های روغنی در شهرستان پارس آباد به عنوان قطب تولید این محصولات خبر داد.

صاحب‌خبر -


امامی 7آذر در جلسه هماهنگی خرید و ذخیره سازی محصولات دانه های روغنی در پارس آباد اظهار کرد: در سال زراعی جاری بیش از سه هزار و 200 هکتار از اراضی شهرستان پارس آباد به عنوان کشت دوم به محصول دانه های روغنی سویا اختصاص یافته که عملیات برداشت همچنان در حال انجام است.
وی تصریح کرد: با توجه به شرایط مساعد آب و هوایی تولید این محصول به نسبت سال های گذشته پربار بوده و پیش بینی می شود بیش از 9 هزار تن محصول سویا از زارعین منطقه خریداری و برای کارخانه های روغن کشی ارسال شود.
فرماندار پارس آباد گفت: ما تلاش می کنیم تا کشاورزان منطقه را ترغیب و تشویق به تولید محصولات دانه های روغنی بکنیم که در این شهرستان 21 هزار تن محصولات دانه های روغنی تولید و روانه بازار مصرف می شود.
امامی افزود: امسال کشت کنجد، کلزا، سویا، آفتابگردان، بادام زمینی و سایر محصولات دانه های روغنی در این شهرستان رواج خوبی پیدا کرده و امیدواریم همچنان کشاورزان با حمایت مسئولان کشوری از کاشت این محصولات استقبال کنند.
وی یکی از دغدغه های زارعین را نبود کارخانه های فرآوری به ویژه روغن کشی در حوزه تولید محصولات روغنی اعلام کرد و ادامه داد: برای اولین بار و با سرمایه گذاری بخش خصوصی قرار است در شهرستان پارس آباد به عنوان قطب تولید محصولات روغنی کارخانه روغن کشی احداث و راه اندازی شود.
امامی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: ما آمادگی داریم تا سایر سرمایه گذاران را نیز در این زمینه حمایت و همراهی کرده و به تقویت و توسعه واحدهای فرآوری و صنایع تبدیلی کمکی راستین بکنیم.
فرماندار شهرستان پارس آباد اضافه کرد: مسئولان شهرستان پارس آباد تمام قد در خدمت سرمایه گذاران هستند تا توسعه صنایع تبدیلی مرتبط با محصولات تولیدی را در شهرستان انجام داده و با ارزش افزوده بیشتر این محصولات تولید و ثروت بیشتری نصیب زارعین و کشاورزان شود.
امامی ادامه داد: قطعا با فرآوری و بسته بندی مناسب این محصولات را می توان به کشورهای دیگر نیز صادر کرد که پارس آباد به عنوان قطب تولید محصولات روغنی و زراعی در شمالغرب می تواند بهترین فضا و بستر در افزایش توانمندی ها و سرمایه گذاری ها در این بخش باشد.
انتهای پیام

نظر شما