شناسهٔ خبر: 44184540 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

هفته آینده ادارات شهرهای قرمز استان مرکزی تعطیل هستند

اراک - ایرنا - استاندار مرکزی گفت: هفته آینده همه ادارات غیر از دستگاه‌های خدمات رسان در شهرهای قرمز استان مرکزی تعطیل و غیرفعال هستند.

صاحب‌خبر -

سید«علی آقازاده» شامگاه جمعه افزود: بانک‌ها و دستگاه‌های خدمات رسان همانند اورژانس فعال هستند و به مردم ارایه خدمت می‌کنند.

وی اظهار داشت: بخش اداری شهرداری‌ها در شهرهای قرمز تعطیل هستند و خدماتی ارایه نمی‌دهند.

استاندار مرکزی گفت: این تعطیلی‌ها برای کاهش ابتلای مردم به ویروس کرونا اتخاذ شده تا در سایه همکاری مردم شدت شیوع بیماری کمتر شود.

 وی اظهار داشت: در طول هفته گذشته همه گزارش‌ها و اخبار دریافت شده از استان نشان داد که مردم طرح محدودیت را خوب مدیریت کرده‌اند و فرمانداران، دانشگاه علوم پزشکی، پلیس راه و نیروی انتظامی، اعضای شورای تامین و اعضای بسیج در اجرای طرح محله محور شهید سلیمانی خوب عمل کردند.
استاندار مرکزی گفت: عملکرد استان در هفته گذشته بسیار رضایت بخش بود به طوری که بیش از ۹۰ درصد گزارشات نشان داد مردم طرح محدودیت را رعایت کردند.

آقازاده افزود: نتایج مقایسه آمار هفته چهارم آبانماه و هفته اول آذرماه، نشان می‌دهد که موارد مثبت ویروس کرونا در هفته اول آذرماه نسبت به هفته چهارم آبانماه ۱۴ درصد کاهش یافته است و از حدود یک هزار و ۸۶۰ نفر به یک هزار و ۴۱۰ نفر رسیده، همچنین موارد بستری با ۳۷ درصد کاهش به ۲۲۷ نفر رسیده است.
وی اظهار داشت: در موارد فوتی، کاهش ۲۰ درصدی رقم خورده است به طوری که از ۸۳ مورد فوتی در هفته پایانی آبانماه به ۶۷ مورد در هفته اول آذرماه رسیده است و نتیجه همکاری مردم در دو هفته دیگر خود را نشان می دهد ولی به نظر می رسد آمار خوبی را در هفته آینده از عملکرد مردم به دست آید.

استان مرکزی با دارا بودن ۱۲ شهرستان دارای بیش از یک میلیون و ۴۰۰ هزار نفر جمعیت است و نخستین مورد مثبت ویروس کرونا در این استان، اول اسفندماه پارسال در اراک به ثبت رسید.

نظر شما