شناسهٔ خبر: 44184062 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: همشهری آنلاین | لینک خبر

روسیه همه نیروهای مسلحش را در برابر کرونا واکسینه می‌کند

وزیر دفاع روسیه اعلام کرد این کشور قصد دارد همه نیروهای نظامی‌اش را در برابر کروناویروس جدید واکسینه کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از رویترز سرگئی شویگو، وزیردفاع روسیه روز جمعه ۷ آذر اعلام کرد که بیش از ۴۰۰۰۰۰ نفر از پرسنل نظامی این کشور بر ضد کروناویروس واکسینه خواهند شد.

شویگو گفت ۲۵۰۰ نفر از نیروهای نظامی تا به حال واکسینه شده‌اند و انتظار می‌رود این رقم تا پایان سال به ۸۰۰۰۰ نفر برسد.

روسیه که دارد روی چند واکسن برای کروناویروس کار می‌کند، در هفته‌های اخیر شاهد اوج‌گیری دوباره عفونت‌های کرونا شده است، اما مقامات این کشور قرنطینه عمومی اعلام نکرده‌اند و به جای آن اقداماتی متمرکز در چند منطقه با شیوع بالا انجام داده‌اند.

بنیاد ثروت ملی روسیه (RDIF) روز جمعه اعلام کرد که شرکت داروسازی هندی «هترو» بیش از ۱۰۰ میلیون دوز واکسن کرونای «اسپوتنیک V» روسیه را در سال تولید خواهد کرد.

انستیتوی «وکتور» در سیبری روسیه هم که روی دومین واکسن کرونای این کشور به نام EpiVacCororna کار می‌کند، اعلام کرد ایمنی ناشی از واکسیناسیون درازمدت نخواهد بود و لازم است ۶ تا ۱۰ ماه پس از دو تزریق نخستین واکسیناسیون‌های اضافی انجام شود  و بعد هر سه سال یک بار واکسن یادآور به افراد تزریق شود.

آلکساندر ریژیکوف، رئیس بخش آنفلوانزا و عفونت‌های مشترک میان حیوان و انسان در انستیتو وکتور اعلام کرد این انستیتو آماده است تا ۵ میلیون واکسن ندر سال تولید کند.

آناستازیا راکووا، معاون شهردار مسکو ، پایتخت روسیه گفت بین ۱۵۰۰ تا ۱۷۰۰ بیمار کرونا در روز در این شهر بستری می‌شوند.

او گفت: «وضعیت کروناویروس در مسکو هنوز بسیار حساس است، امروز ما به اصطلاح به ضد رکورد ۷۹۱۸ مورد عفونت در روز رسیدیم.»

با وجود این افزایش، راکووا گفت هنوز حدود ۵۰۰۰ تخت بیمارستانی خالی است و ۱۲ مرکز اضافی سی‌تی‌اسکن گشایش یافته‌اند تا ۲۴ ساعته در خدمت بیماران باشند.

روسیه با ۲۲۱۵۵۳۳ مورد کرونا پس از آمریکا، هند و برزیل در رده چهارم جهان از لحاظ شمار عفونت‌های کرونا قرار دارد. این کشور همچنین از هنگام شروع عالمگیری کرونا ۳۸۵۵۸ مورد مرگ ناشی از کووید-۱۹ گزارش کرده است.

نظر شما