شناسهٔ خبر: 44182608 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: راه دانا | لینک خبر

امام جمعه قزوین:

حامیان مذاکره با امریکا از گذشته عبرت نگرفته‌اند/ قیمت سربه فلک کشیده مرغ، محصول بی‌تدبیری‌ دولت است

عبدالکریم عابدینی گفت: نهاده‌های دامی در شرایط امروز مسئله‌ مهمی در حوزه کشاورزی است که باید به موقع به مرغداری‌ها برسد تا قیمت مرغ سر به فلک نکشد، اما یک مسئول با یک سهل انگاری و تاخیر در خدمت به مردم وضعیتی درست می‌کند که بازار دلالی شیوع پیدا کند و گرانی افزایش پیدا کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  صبح قزوین؛ آیت الله عبدالکریم عابدینی امام جمعه قزوین در برنامه زنده تلویزیونی سروش آسمانی که به صورت زنده از شبکه قزوین به روی آنتن می‌رود، درباره راه‌های توبه اظهار کرد: خدای متعال ما را به توبه نصوح دعوت می‌کند؛ یعنی خالصانه و از صمیم دل و حقیقی توبه کنید و به مسیر خدا بازگردید، درباره تقوا امام صادق (ع) فرمودند تقوا این است که خدا جایی که باید شما را ببیند آنجا حضور داشته باشید و جایی که نباید شما را ببیند آنجا حضور نداشته باشید.

وی تصریح کرد: زمانی که ما از صراط مستقیم زاویه می‌گیریم باید برگردیم گاهی ما در تمام عمر خود در غیر راه مستقیم قرار می‌گیریم و زمانی که در قیامت از ما سوال می‌شود عمر خود را در چه راهی گذراندید دست خالی هستیم. توبه یعنی حواسمان باشد که عمر خود را تلف نکنیم و حقیقتاً در مسیر درست الهی گام برداریم.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین اذعان کرد: صراط مستقیم نیازمند دقت نظر است و اگر از این مسیر منحرف شویم دچار خسران شده‌ایم، توبه یعنی توجه به این گروه و آن گروه نباید ما را از مسیر حق منحرف کند، توبه صمیمانه یعنی حقیقتا با اعتماد به قیامت و واهمه از جهنم عمل کنیم و از روسیاهی در روز قیامت بترسیم و توبه نصوح کنیم که خدای متعال برای این توبه پاداش‌های بزرگی قرار داده است.  

امام جمعه قزوین بیان کرد: توبه نصوح یعنی توبه خالص و حقیقی، نه توبه‌ای که تقلیدی و براساس غفلت و بی توجهی صورت گرفته است. انسان در توبه نصوح شرمنده و پشیمان است و از عملکرد خود ناراحت می‌شود و نزد خدای متعال متضرعانه و از صمیم دل توبه می‌کند و اظهار پشیمانی می‌کند.  

هرکس از خدا فاصله بگیرد نورانیت خود را از دست می‌دهد

وی افزود: خدای متعال فرموده هر کسی توبه نصوح کند امیدوار باشد که گناهان و خطاهایش را می‌پوشانم و چهره سیاهش را پاک کرده و بهشت را برای او تضمین می‌کنم.

عابدینی عنوان کرد: در آیه ۳۵ سوره نور می‌خوانیم خدا هر کسی را بخواهد با نور خود هدایت می‌کند. در روایات مشخص شده ائمه علیهم السلام و قرآن کریم همان چراغ‌های نورانی و روشن هستند که خداوند آنها را در مسیر زندگی ما قرار داده است.  

نماینده ولی فقیه در استان قزوین اظهار کرد: در آیه ۴۰ سوره نور می‌خوانیم هر کسی که خداوند او را نورانی نکند او هیچ نوری نخواهد داشت، هر کسی که دلبسته پیامبر و ائمه نیست نورانی نیست و دلمرده خواهد بود.  

وی تصریح کرد: اگر دل‌ها آرامش پیدا کند لبخند و شادی واقعی نصیب انسان می‌شود اما شادی و خوشحالی ظاهری، آرامش واقعی نصیب انسان نمی‌کند، انسانی که در مسیر ولایت خدا حرکت می‌کند خدا و پیامبر و ائمه اطهار (ع) همه یک ولی برای او هستند اما اگر در مسیر غیر ولایت خدا حرکت کند دارای ولایت‌های طاغوت و شیطانی خواهد شد.

امام جمعه قزوین گفت: انسانی که به نور خدا پناهنده می‌شود می‌داند که خدا خطاها و کم کاری‌های او را جبران خواهد کرد و آبروی آنها را در دنیا و آخرت جبران می‌کند.

برخی مسئولان برای مردم تبدیل به نقمت شده اند

عابدینی بیان کرد: آیا زمانی که از مسیر حق با معصیت و گناه خارج می‌شویم باید ناامید شویم؟ پاسخ این سوال این است که هرگز خداوند بندگان گناهکار خود را رها نکرده و همواره منتظر بازگشت آنهاست.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین افزود: امیرمومنان (ع) می‌فرمایند هر کسی تصمیم به توبه می‌گیرد بداند که درب توبه به روی همه باز است حال شما توبه نصوح کنید و امید است که خداوند شما را بیامرزد. اگر زمانی به مردم بلایی نازل و نعمت‌ها از آنها گرفته شده همه در پیشگاه خدا دست به دعا برداشته و از خدا کمک بخواهند و طلب توبه واقعی نمایند، هر نعمتی که از آنها سلب شده خدا باز می‌گرداند.  

وی با بیان اینکه همواره قدردان مسئولان لایق هستیم، ادامه داد: برخی مسئولیت پیدا کردند که به مردم خدمت کنند و فقر را از بین ببرند اما در حال پرکردن جیب خود هستند، این مسئولان تعداد اندکشان هم خسارتشان زیاد است.  

امام جمعه قزوین بیان کرد: برای نمونه نهاده‌های دامی در شرایط امروز مسئله‌ی مهمی در حوزه کشاورزی است که باید به موقع به مرغداری‌ها برسد تا قیمت مرغ سر به فلک نکشد، اما یک مسئول با یک سهل انگاری و تاخیر در خدمت به مردم وضعیتی درست می‌کند که بازار دلالی شیوع پیدا کند و گرانی افزایش پیدا کند و در نتیجه سفره‌های مردم خالی می شود، این مسئول به جای نعمت برای مردم تبدیل به نقمت می‌شود.  

عابدینی با اشاره به مناسبت‌های تقویمی ابراز کرد: شهادت روحانی مبارز سید عبدالحسین واحدی که جزو فداییان اسلام بود جزو مناسبت‌های این ایام است، این شهید بزرگوار همراه دوستانش زمانی قیام کردند و مقابل ظلم ایستادند که جز شهادت چیزی را مقابل خود نمی‌دیدند و زمینه ساز پیروزی انقلاب شدند. 

نمایندگان برای عزت کشور تلاش کنند

امام جمعه قزوین اظهار کرد: روز نیروی دریایی جزو دیگر مناسبت‌های این ایام است، از حمایت حماسه آفرینانان نیروی دریایی قدردانی می‌کنیم. در زمان جنگ تحمیلی این عزیزان با ابتدایی‌ترین سلاح‌های دفاعی جان خود را به دست گرفتند، اما امروز با بالاترین تجهیزات به ناوگان امریکایی دستور می‌دهند که در کدام مسیر حرکت کنند.

وی تصریح کرد: روز بزرگداشت شیخ مفید را در پیش داریم، شیخ مفید دارای کتاب "الامالی" است که در تمام حوزه‌ها کاربرد دارد. شیخ مفید شاگردان بزرگی دارد که شیخ طوسی و سید مرتضی و سید رضی دو برادر بودند که جزو شاگردان بزرگ این عالم برجسته هستند.

عابدینی یادآور شد: شهادت آیت الله مدرس توسط قلدری به نام رضاخان صورت گرفت و این روز به روز مجلس نامگذاری شده است. وی یک نماینده عزتمند و مفید و الگو برای همه جهانیان است، کسی که شجاعت داشت و زمانی که همه نمایندگان مجلس آن دوره از حضور شوروی سابق ترسیده بودند و حرفی نمی‌زدند، این عزیز در مجلس صحبت کرد که ما با آمدن روس‌ها مخالفت می‌کنیم و با این عملکرد نمایندگان دیگر هم اعتماد به نفس پیدا کردند.

وی تأکید کرد: نمایندگان مجلس بایست بدانند که تلاش آنها کسب آبرو و عزت برای کشور باشد و الگوی خود را شهید مدرس قرار دهند که ساده زیست اما قدرتمندانه برای اسلام زحمت کشید.  

امام جمعه قزوین درباره مطرح شدن حرف مذاکره دوباره با امریکا عنوان کرد: حرف از مذاکره در شرایط امروز به واسطه تغییر ریاست جمهوری در امریکا از سوی عده ای غرب‌زده نشان می‌دهد که آنها از تجربه‌های قبلی خود عبرت نگرفته اند، امروز جلادی رفته و جلاد دیگری آمده و با دیروزی فرقی ندارد.  

شرکت تولیدی ویژه معلولان یک اعتبار برای قزوین است

نماینده ولی فقیه در استان قزوین بیان کرد: اعتقاد ما این است که جلادها در امریکا نوبت عوض می‌کنند بنابراین گوش ما بایست به فرمان رهبری باشد و به توانمندی‌های داخلی تکیه کنیم و به دشمنان هیچ گونه اعتمادی نداشته باشیم.  

وی با اشاره به مناسبت روز جهانی معلولین گفت: خوشبختانه در استان قزوین به واسطه حضور یک سردار معلول که اعتقاد به توان داخلی و استفاده از معلولان در حوزه تولید دارد یک شرکت بزرگ تولیدی راه اندازی شده است، این شرکت با سابقه چندین ساله با تکیه بر امکانات یک معلول راه اندازی شده و محصولاتش در کل کشور موثر است و یک خوشبختی برای استان قزوین است. 

امام جمعه قزوین در پایان گفت: برای درگذشتگان کرونایی و عزیزانی که در این دوران درگذشتند و شرایط برگزاری مراسم برای آنها نبود طلب بخشش و همچنین برای مریضان طلب شفا از درگاه خدای متعال می کنیم و امیدواریم خداوند خیر و برکات و رحمت خود را نصیب همه ما کند.

انتهای پیام/

 

برچسب‌ها:

نظر شما