شناسهٔ خبر: 44182248 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

بررسی ماموریت صلحبانان در قره باغ در نشست شورای امنیت روسیه

مسکو- ایرنا - ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه با اعضای شورای امنیت این کشور درباره وضعیت منطقه قره باغ و فعالیت صلحبانان روسی در این منطقه گفت و گو و تبادل نظر کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، دفتر مطبوعاتی کاخ کرملین روز جمعه در بیانیه ای با اشاره به نشست وبیناری پوتین با اعضای شورای امنیت روسیه ازجمله میخاییل میشوستین نخست وزیر، دیمیتری مدودیف معاون رئیس شورای امنیت و آنتون واینو رئیس دفتر رئیس روسیه با موضوع اصلیافزایش کارایی مبارزه با جرایم رایانه ای خاطرنشان کرد: در این نشست در مورد فعالیت صلحبانان روسیه در عرصه کمک های انسانی به قره باغ گفت و گو شد.  

در این رابطه رئیس جمهوری روسیه، اعضای شورای امنیت را از جزییات گفت و گوهای تلفنی خود با الهام علی اف رئیس جمهوری آذربایجان و نیکول پاشینیان نخست وزیر ارمنستان مطلع کرد.  

در ادامه نشست برخی موضوعات اجتماعی و اقتصادی روسیه نیز بررسی شد.

پوتین روز ۲۳ نوامبر(روز دوشنبه) با پاشینیان نخست وزیر ارمنستان و روز ۲۴ نوامبر (امروز) با علی اف رییس جمهوری آذربایجان درباره قره باغ گفت و گو کرد.

  کرملین در بیانیه ای درباره این مکالمات تلفنی پوتین گفت: در گفت و گوهای تلفنی پوتین با پاشینیان و علی اف، نتایج سفر روز ۲۱ نوامبر (اول آذر ماه) هیات بین سازمانی روسیه به ایروان و باکو و روند اجرای مفاد بیانیه سه جانبه سران روسیه، ارمنستان و جمهوری آذربایجان درباره قره باغ بررسی شد.  

در این گفت و گوها همچنین برنامه کار صلحبانان روسیه در منطقه قره باغ و گامهای بعدی برای ارائه کمک های انسانی به ساکنان این منطقه بررسی شد.  

رییس جمهوری روسیه با نخست وزیر ارمنستان و رییس جمهوری آذربایجان درباره مسائل مربوط به همکاری های اقتصادی و آزادسازی (رفع انسداد) زیرساخت های حمل و نقل در منطقه نیز گفت وگو کرد.

روسیه دو هفته پیش در چارچوب توافق با ارمنستان و جمهوری آذربایجان، واحدهای صلحبان به قره باغ اعزام کرده و قرار است در مجموع یکهزار و ۶۰۰ نیروی نظامی روس در این منطقه مستقر شوند.  

به ابتکار روسیه، روز دهم نوامبر (۲۰ آبان) سندی برای تحقق آتش‌بس کامل و رفع تمام خصومت‌ها در منطقه درگیری قره‌باغ به امضای «علی‌اف»، «پاشینیان» و «پوتین» رسید.

نظر شما