شناسهٔ خبر: 44182206 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: راه دانا | لینک خبر

در خطبه‌های نماز جمعه این هفته استان کرمان مطرح شد؛

حل مشکلات جامعه با اتحاد سه قوه میسر می‌شود/ برخی به جای توجه به ظرفیت‌های داخلی دل به مذاکره مجدد بسته‌اند

حجت الاسلام والمسلمین خیرالله ابراهیمی امام جمعه فهرج گفت: اگر سه قوه به صورت متحد و منسجم وظایف خود را انجام دهند، قطع به یقین مشکلات جامعه مرتفع می شوند.

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از راه آرمان، آیین عبادی-سیاسی نماز جمعه این هفته در برخی شهرستانهای استان کرمان با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار شد.

امام جمعه فهرج: حل مشکلات جامعه با اتحاد سه قوه میسر می شود

حجت الاسلام والمسلمین خیرالله ابراهیمی امام جمعه فهرج در خطبه های نماز جمعه این هفته با اشاره به بخشی از بیانات حضرت آقا در دیدار با مجموعه اقتصادی کشور پیرامون ارتباط نداشتن مشکلات با مسائلی از قبیل تحریم گفت: کنترل قیمت اجناس بی ارتباط با تحریم است و نیاز به ناظر خاص دارد.

وی با طرح این سوال که در سالیان قبل چه مقدار انبار کالای دپو در کشور کشف و ضبط شده است، بیان کرد: ما مسئولی احتیاج داریم که با تلاش و همت راهکارهای ارائه شده کارشناسان را برای برون رفت از مشکلات اقتصادی به خوبی اجرا کند.

ابراهیمی در ادامه بر اتحاد و انسجام سه قوا تاکید و اظهار کرد: اگر سه قوه به صورت متحد و منسجم امورات محوله را پیش ببرند قطع به یقین مشکلات مرتفع می شوند.

خطیب جمعه فهرج همچنین به مواضع برخی افراد نسبت به برگشت دولت جدید آمریکا به تعهدات سابق برای رفع تحریم ها اشاره و خاطرنشان کرد: راه حل مقابله با تحریم مذاکره ای نیست که یکبار امتحان خود را پس داده بلکه استفاده از قدرت درون با استفاده از سرمایه هایی است که در اختیار داریم.

وی ناتوانی استکبار در مقابله با یمن را نشانه افول آن ها دانست و گفت: یمن امروز در زمره مقاوم ترین کشورهای منطقه است که با موشک های نقطه زن خود برای سومین بار آرامکوی عربستان را مورد هدف قرار داد.

امام جمعه ریگان: تجربه برجام نشان داد که دشمن قسم خورده رحم به  ایرانی ندارد

حجت الاسلام حبیب رضازاده در خطبه های این هفته نماز جمعه شهرستان ریگان با اشاره به تشکیل ستاد جنگ اقتصادی توسط مقام معظم رهبری، اظهار کرد: هدف از تشکیل ستاد جنگ اقتصادی اتخاذ تصمیم قاطع و راهگشاه در خصوص مسائل اصلی و چالش های مهم اقتصادی کشور بود.

امام جمعه ریگان با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار اعضای شورای‌عالی هماهنگی و اقتصادی، تصریح کرد: حضرت آیت‌الله خامنه‌ای فرمودند، کارشناسان برای مشکلات اقتصادی کشور راهکارهای مشترکی دارند بنابراین مشکل، نداشتن یا ندانستن راهکار نیست بلکه نیازمند همت، شجاعت و اهتمام جدی و پیگیری هستیم.

وی در ادامه با بیان اینکه دغدغه رهبر جامعه اقتصاد خانواده ها است، افزود: مقام معظم رهبری در دیگر بیانات خود گفتند، اقتصاد خانواده‌ها به علت رکود تورمی در چند سال اخیر به شدت تحت فشار بوده و اکنون نیز کرونا بر مشکلات افزوده و دشواری‌های جدی معیشتی برای گروههای زیادی از مردم به‌وجود آورده است که باید در این زمینه اقدامی جدی انجام داد.

خطیب جمعه شهرستان ریگان ابراز کرد: مسیر رفع تحریم را یکبار امتحان و نیز چند سال مذاکره کردیم اما به نتیجه نرسیده ایم.

رضازاده خطاب به مردم ولایتمدار شهرستان ریگان، فرهیختگان، دانشمندان، دلسوزان نظام و رهبری گفت: تجربه برجام ما را بس که ثابت کرد دشمن قسم خورده که دشمنی کند و رحم به ما ایران و ایرانی ندارد، فقط ضرر و پسرفت ما را می خواهد.

وی افزود: ما توانایی های بسیاری برای بی اثر کردن تحریم ها داریم، به شرط آنکه بتوانیم، بخواهیم و همت کنیم و به دل مشکلات بزنیم.

امام جمعه ریگان با اشاره  به تعطیلی بازار در ریگان  عنوان کرد: از همه بازاریان عزیز که مغازه خود را در جهت سلامتی مردم و همکاری با ستاد ملی کرونای شهرستان تعطیل کردند تقدیر و تشکر می کنم.

رضازاده با بیان اینکه مسئولان شهرستان باید به فکر مشکلات بازاریان باشند، اظهار کرد: مردم فهیم و بزرگوار شهرستان رعایت نکات بهداشتی را داشتند، ان شاءالله به زوی شاهد ریشه کن شدن این بیماری باشیم تا در امنیت و سلامت کامل به زندگی خودمان ادامه دهیم.

امام جمعه شهرستان ریگان در خاتمه با بیان اینکه نماز جمعه نماز وحدت و همدلی است، عنوان کرد: نماز جمعه پایگاه فرهنگی هر شهر است.

امام جمعه آسمینون منوجان: مجلس با نظارت هوشمند جلوی تبدیل شدن وزارتخانه‌ها به بنگاه اقتصادی را بگیرد

حجت الاسلام و المسلمین محمد جعفری امام جمعه موقت آسمینون منوجان با اشاره به گرانی‌های ‌بی‌منطق گفت: گرانفروشی هیچ توجیه عقلی و شرعی ندارد و مصداق ظلم فاحش به مردم است.

وی افزود:در شرایط سخت کنونی، گرانفروشی و احتکار و این قبیل اعمال از زشت‌ترین گناهان جمعی است که در معارف دینی و روایات ما به شدّت مذمت شده است.

خطیب نماز جمعه موقت آسمینون منوجان تصریح کرد:گرانفروشی از هر شخص و فردی قبیح و زشت است و مستوجب تنفر و برخورد؛ لکن اگر دستگاه یا شرکت دولتی یا عمومی و خصوصی، دست به ظلمِ گرانفروشی بزنند، قباحت و پلیدی این عمل مضاعف است .

وی افزود: اینجاست که دستگاه قضایی و دادستانی باید وارد عمل شود و با قاطعیت ورود کند و با صدور احکام سنگین و بازدارنده مسئولانی از این دست را که دستگاه ماموریتی خود را با بنگاه اقتصادی اشتباه گرفته‌اند برخورد کند.

حجت الاسلام جعفری بیان کرد:شاید کمتر کسی باشد که نداند بسیاری از تولیدات ما در داخل کشور توسط بخش‌های دولتی، یا حاکمیتی و یا مجموعه‌هایی که دولت در آن‌ها تأثیر مستقیم دارد، انجام می‌شود، اما در چند سال اخیر، اتفاقاً این بخش‌ها در بسیاری از مواردخودشان ازعوامل اصلی‌ بی‌ثبات کردن بازار و افزایش گرانی‌ها بوده‌اند.

خطیب نماز جمعه موقت آسمینون منوجان عنوان کرد: اینجاست که از مجلس انتظار می‌رود با تدابیر درست و نظارت هوشمند جلوی تبدیل شدن دستگاه‌ها و وزارتخانه‌هابه بنگاه اقتصادی را بگیرند.

حجت الاسلام جعفری تصریح کرد: سه کشور اروپایی طرف توافق هسته‌ای برجام که پس از مقاومت ایران و برداشتن گام‌های پنجگانه کاهش تعهدات هسته‌ای، با تقسیم کار خباثت‌آمیز با آمریکا چند صباحی را به نمایش عدم همراهی با آمریکا گذراندند اکنون دوباره به بیانیه‌نویسی‌های تنش‌زا روی آورده‌اند.

وی بیان کرد:گروهی دیگر نیز بجای این‌که‌ به ظرفیت‌های بیکران داخلی در عرصه اقتصاد بپردازند دوباره دل به گشایش‌های برآمده از مذاکره مجدد و بازگشت آمریکا به برجام، بسته‌اند باید توجه کنند که ذات شیطانی و راهبرد استکباری آمریکا هیچگاه تغییر نکرده و نخواهد کرد البته همت،شجاعت،اقدام و عمل ، نیاز اصلی حل مشکلات اقتصادی است.

خطیب موقت نماز جمعه آسمینون (نودژ) بیان کرد: ارتحال نماینده سابق ولی‌فقیه و امام جمعه محترم کرمان آیت‌الله جعفری خبری دردناک بود او عالمی مردمی، محبوب انقلاب، ولایتمدار و انقلابی بود و قبل از پیروزی انقلاب در استان کرمان از محورهای مبارزه ضد طاغوت بود و بعد از پیروزی انقلاب در سنگر نمایندگی امام راحل رضوان الله تعالی علیه و مقام معظم رهبری آیت الله العظمی امام خامنه‌ای (مدظله العالی) و امامت جمعه کرمان را به شایستگی انجام وظیفه کرد.

امام جمعه فاریاب: منشا گرانی های بی منطق، عدم هماهنگی میان وزارتخانه ها است

خطبه های این هفته نماز جمعه شهرستان فاریاب توسط حجت الاسلام رفیعی امام جمعه اقامه شد.

خطیب نماز جمعه فاریاب با اشاره به دیدارجمعی از سران و صاحب نظران با رهبر معظم انقلاب که در هفته گذشته در مورد مشکلات اقتصادی کشور برگزار شد پرداخت و افزود: گرانی های بی منطق و گرانی های بی توجیه اقتصادی بخاطر تحریمها و گرانی دلار نیست، همه ی اینها بخاطر عدم نظارت و عدم هماهنگی بین وزراتخانه های مربوطه است ومشکل کشور ما امروز نگاه به غرب است در حالی که کلید حل مشکلات در خود کشور است .

وی گفت: در دهه هشتاد یکجانبه هسته ای را تعطیل کردیم،هفت سال ونیم است که مذاکره تمام شده ولی هنوز معطل برجام هستیم، یک روز اروپا نقش پلیس بد و آمریکا نقش پلیس خوب و یک روز بر عکس می شود.

حجت الاسلام رفیعی بیان کرد : اگر میخواهد مذاکره مجددی صورت بگیرد ویا آمریکا به برجام برگردد شرط دارد و آن قبل از هر مذاکره ای کلیه تحریمها برداشته شود و تکلیف خون نابحق ریخته شده حاج قاسم مشخص شود،اینها باید جواب دهند.

وی مردم را توصیه به رعایت دستور العمل های بهداشتی کرد و گفت: از میهمانی رفتن های غیر ضروری و تجمعات غیر ضروری پرهیز کنند.

خطیب نماز جمعه فاریاب از نحوه توزیع مرغ حمایتی در شهرستان گلایه و بیان کرد: کلیه ادارات یک هفته بخاطر رعایت فاصله اجتماعی تعطیل شود ولی صف طولانی آنهم از اول صبح تا پاسی از شب ادامه داشته باشد به نظر من این توزیع مرغ نیست توزیع کرونا است.

وی ابراز کرد: توصیه ام این است حتما اداره صمت ورود پیدا کند ومردم بخاطر چند تومان ارزانی با جان و سلامتی خود و جامعه بازی نکنند.

امام جمعه عنبرآباد: برخی به جای توجه به ظرفیت های داخلی دل به مذاکره مجدد بسته اند

حجت الاسلام والمسلمین رضا سالاری امام جمعه شهرستان عنبرآباد در خطبه های نماز جمعه این شهرستان ضمن توصیه به تقوای الهی گفت: تقوا سرمایه شرافت و کمال واقعی است و ان شاءالله به این سرمایه همه ما نائل شویم.

امام جمعه عنبرآباد عنوان کرد: طبق روایتی از امام صادق(ع) همگی باید به سه امر؛ اخلاق اجتماعی، اداء امانت و داشتن آرامش و امنیت اجتماعی اهتمام داشته باشیم که لُبّ مهم این روایت این است که گرانی و مشکل اقتصادی اخلاق مردم را بد، خیانت در امانت را زیاد و آرامش را در جامعه از بین می برد.

حجت الاسلام سالاری گفت: وظیفه بنده و امامان جمعه موقت این است که وقتی این اوضاع بد اقتصادی را می بینیم تذکر مشفقانه، برادرانه و خیرخواهانه از این تریبون به مسئولین داشته باشیم.

وی با بیان اینکه ارزانی و معیشت آسان از مواهب الهی است ابراز کرد: امروز گرانی های بی سابقه و غیر منطقی که ربطی به تحریم ها هم ندارد شرمندگی برای ما دارد، باعث خالی شدن دل مردم شده و این خطر است و باید به گوش دولت مردان برسد اگرچه برخی گوش شنوایشان کر شده است.

امام جمعه عنبرآباد بیان کرد: از نشانه های خیانت؛ معصیت خداوند متعال، آزار رسانده به دیگران، نفرت از یکدیگر و نزدیک شدن به طغیان و سرکشی است.

رضا سالاری خاطرنشان کرد: چندین سال شعارهای مطرح شده از لسان مبارک مقام معظم رهبری شعارهای اقتصادی است مسئولین چرا گوش نمی دهند و راهکارهای ایشان را به کار نمی بندند؟! تا چهره قبیح فقر و اقتصاد زشت را نابود کنند.

وی ضمن تبریک هفته بسیج گفت: بسیج یادگار امام راحل، مظهر اقتدار ملی و نمایشگاه بصیرت و اخلاص است و افتخار بنده این بوده که از اول جوانی بسیجی بوده ام و ان شاءالله خداوند توفیق دهد به کوری چشم دشمنان همگی بسیجی و مدافع ارزش های انقلاب باشیم.

حجت الاسلام سالاری تاکید کرد: به جهنم که آمریکا ما را تحریم کرده، ما باید سعی کنیم خاکریز انقلاب خود را حفظ کنیم.

امام جمعه عنبرآباد گفت: متاسفانه در حالی که توافق راهبردی ایران با چین معلق مانده برخی دوباره معطل حضور بایدن در کاخ سفید مانده و بجای اینکه به ظرفیت های داخلی در عرصه اقتصاد توجه داشته باشند دل به مذاکره مجدد بستند که ملت ایران با دشمنان بدعهد خود دیگر مذاکره نخواهد کرد.

وی افزود: ما به شرطی با آمریکا مذاکره می کنیم که؛ اول اموال بلوکه شده ایران توسط آمریکا برگردانده شود دوم باید تکلیف عوامل ترور بزدلانه سردار دلها مشخص شود سوم تمام تحریم ها بدون هیچ قید و شرطی بدون هیچ گونه مذاکره ای برداشته شود لذا کسانی که خواب سازش با را آمریکا می بینند این موارد را توجه داشته باشند.

انتهای پیام/

نظر شما