شناسهٔ خبر: 44181707 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

دبیر جشنواره استانی فیلم مقاومت کردستان:

درخشش فیلمسازان بسیجی کردستان در جشنواره بین المللی مقاومت

سنندج- دبیر جشنواره استانی فیلم مقاومت کردستان از کسب دو عنوان برتر توسط فیلمسازان بسیجی استان در اختتامیه جشنواره بین المللی فیلم مقاومت خبر داد.

صاحب‌خبر -

سعیده گلابی در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار کرد: ۱۲۵ اثر در پنج بخش به دبیرخانه استانی این جشنواره واقع در سازمان بسیج هنرمندان استان کردستان ارسال شد که با داوری آثار پنج اثر به مرحله کشوری راه پیدا کردند.

وی افزود: بر اساس نظر هیأت داوران در بخش فیلم کوتاه داستانی اثر «نهست» به کارگردانی زانیار لطفی، در بخش پویانمایی اثر «بالانس» به کارگردانی برزان رستمی، در بخش فیلم مستند اثر «مجید بربری» اثر مهرداد یوسفی، در بخش نماهنگ اثر «دختر کرد» به کارگردانی برزان محمدی و در بخش فیلمنامه نیز اثر برزان رستمی با عنوان «تحویل رؤیای ناتمام» به مرحله کشوری راه پیدا کردند.

گلابی اعلام کرد: خوشبختانه در مرحله کشوری نیز پس از داوری آثار شانزدهمین جشنواره بین المللی فیلم مقاومت که به یاد سردار شهید حاج قاسم سلیمانی برگزار شده بود، فیلمسازان بسیجی استان در دو بخش پویانمایی و فیلم کوتاه داستانی رتبه‌های برتر را کسب کردند.

وی اظهار کرد: در بخش فیلم کوتاه داستانی اثر «نهست» به کارگردانی زانیار لطفی و در بخش پویانمایی اثر «بالانس» به کارگردانی برزان رستمی موفق به کسب رتبه برتر، تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی شدند.

گلابی خاطرنشان کرد: کردستان مهد هنر و فرهنگ بوده و جوانان مستعد و متعهد کردستانی با تکیه بر داشته‌های فرهنگی این دیار به خلق آثار هنری می‌پردازند و بازخورد این تلاش‌ها در موفقیت‌های گوناگون آنان در عرصه‌های ملی و بین المللی نمود پیدا می‌کند.

وی در پایان از حمایت نهادهای انقلابی استان از فیلمسازان تقدیر کرد و گفت: بدون شک کسب این موفقیت درخشان ثمره همدلی و حمایت در استان بوده است.

نظر شما