شناسهٔ خبر: 44180692 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

امام جمعه قزوین مطرح کرد

مسئله نهاده‌های دام و طیور و سهل انگاری برخی مسئولان

امام جمعه قزوین گفت: نهاده‌های دام و طیور در شرایط امروز مسئله‌ی مهمی در حوزه کشاورزی است که باید به موقع به مرغداری‌ها برسد تا قیمت مرغ سر به فلک نکشد، اما یک مسئول با یک سهل انگاری و تاخیر در خدمت به مردم وضعیتی درست می‌کند که بازار دلالی داغ شده و گرانی افزایش پیدا کند و در نتیجه سفره‌های مردم خالی می‌شود.

صاحب‌خبر -

آیت‌الله عبدالکریم عابدینی، امام جمعه قزوین در برنامه زنده تلویزیونی سروش آسمانی که به صورت زنده از شبکه قزوین به روی آنتن می‌رود، در خصوص راه‌های توبه اظهار کرد: خدای متعال ما را به توبه نصوح دعوت می‌کند؛ یعنی خالصانه و از صمیم دل و حقیقی توبه کنید و به مسیر خدا بازگردید، درباره تقوا امام صادق (ع) فرمودند تقوا این است که خدا جایی که باید شما را ببیند آنجا حضور داشته باشید و جایی که نباید شما را ببیند آنجا حضور نداشته باشید.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین خاطرنشان کرد: صراط مستقیم نیازمند دقت نظر است و اگر از این مسیر منحرف شویم دچار خسران شده‌ایم، توبه یعنی توجه به این گروه و آن گروه نباید ما را از مسیر حق منحرف کند، توبه صمیمانه یعنی حقیقتاً با اعتماد به قیامت و واهمه از جهنم عمل کنیم و از روسیاهی در روز قیامت بترسیم و توبه نصوح کنیم که خدای متعال برای این توبه پاداش‌های بزرگی قرار داده است.

وی افزود: خدای متعال فرموده هر کسی توبه نصوح کند امیدوار باشد که گناهان و خطاهایش را می‌پوشانم و چهره سیاهش را پاک کرده و بهشت را برای او تضمین می‌کنم.

امام جمعه قزوین بیان کرد: آیا زمانی که از مسیر حق با معصیت و گناه خارج می‌شویم باید ناامید شویم؟ پاسخ این سوال این است که هرگز خداوند بندگان گناهکار خود را رها نکرده و همواره منتظر بازگشت آن‌هاست.

وی با بیان اینکه همواره قدردان مسئولان لایق هستیم، ادامه داد: برخی مسئولیت پیدا کردند که به مردم خدمت کنند و فقر را از بین ببرند اما در حال پرکردن جیب خود هستند، این مسئولان تعداد اندکشان هم خسارتشان زیاد است.

امام جمعه قزوین بیان کرد: برای نمونه نهاده‌های دام و طیور در شرایط امروز مسئله‌ی مهمی در حوزه کشاورزی است که باید به موقع به مرغداری‌ها برسد تا قیمت مرغ سر به فلک نکشد، اما یک مسئول با یک سهل انگاری و تاخیر در خدمت به مردم وضعیتی درست می‌کند که بازار دلالی داغ شده و گرانی افزایش پیدا کند و در نتیجه سفره‌های مردم خالی می شود، این مسئول به جای نعمت برای مردم تبدیل به نقمت می‌شود.

آیت‌الله عابدینی با اشاره به مناسبت‌های تقویمی بیان کرد: شهادت آیت‌الله مدرس توسط قلدری به نام رضاخان صورت گرفت و این روز به روز مجلس نامگذاری شده است. وی یک نماینده عزتمند و مفید و الگو برای همه جهانیان است، کسی که شجاعت داشت و زمانی که همه نمایندگان مجلس آن دوره از حضور شوروی سابق ترسیده بودند و حرفی نمی‌زدند، این عزیز در مجلس صحبت کرد که ما با آمدن روس‌ها مخالفت می‌کنیم و با این عملکرد نمایندگان دیگر هم اعتماد به نفس پیدا کردند.

وی تأکید کرد: نمایندگان مجلس بایست بدانند که تلاش آن‌ها کسب آبرو و عزت برای کشور باشد و الگوی خود را شهید مدرس قرار دهند که ساده زیست اما قدرتمندانه برای اسلام زحمت کشید.

امام جمعه قزوین درباره مطرح شدن حرف مذاکره دوباره با امریکا عنوان کرد: حرف از مذاکره در شرایط امروز به واسطه تغییر ریاست جمهوری در امریکا از سوی عده‌ای غرب‌زده نشان می‌دهد که آنها از تجربه‌های قبلی خود عبرت نگرفته‌اند، امروز جلادی رفته و جلاد دیگری آمده و با دیروزی فرقی ندارد.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین بیان کرد: اعتقاد ما این است که جلادها در امریکا نوبت عوض می‌کنند بنابراین گوش ما بایست به فرمان رهبری باشد و به توانمندی‌های داخلی تکیه کنیم و به دشمنان هیچگونه اعتمادی نداشته باشیم.

انتهای پیام

نظر شما