شناسهٔ خبر: 44179967 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

لباس تقوا کهنه نمی شود/ منش کریمه اهل بیت (ع) را الگوی زندگی قرار دهیم

حجت الاسلام والمسلمین نوعمانی با اشاره به سجایای اخلاقی و رتبه علمی حضرت معصومه (س)‌ گفت: باید روش و منش ائمه اطهار (ع) به ویژه کریمه اهل بیت (ع) را سرلوحه زندگی خود قرار دهیم و تقوا را سبک زندگی خود قرار دهیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه قرآن و معارف خبرگزاری شبستان ، مراسم گرامیداشت سالروز وفات شهادت گونه حضرت معصومه (س) کریمه اهل بیت (ع) با حضور جمع کثیری از مبلغان و خطبای مشهور تهران در قالب جلسه جامعه مبلغین تهران برگزار شد.

 

حجت الاسلام والمسلمین «ضیاء الدین نوعمانی» در این مراسم با اشاره به آیات و روایات گفت: لباس تقوا کهنه نمی شود. بهترین پوشش و لباس به تعبیر قرآن کریم لباس تقوا است بنابراین از خدا بخواهیم لباس تقوا بر تن کنیم و در پرتو تقوا و انجام تکالیف الهی خود را در فتنه‌ها حفظ کنیم.

 

واعظ و خطیب مذهبی با اشاره به آیه ۱۳ سوره حجرات افزود: در این آیه آمده است: «يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَىٰ وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا ۚ إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ ۚ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ؛ ای مردم، ما همه شما را نخست از مرد و زنی آفریدیم و آن گاه شعبه‌های بسیار و فرق مختلف گردانیدیم تا یکدیگر را بشناسید، همانا بزرگوار و با افتخارترین شما نزد خدا با تقواترین شمایند، همانا خدا کاملا دانا و آگاه است.» 

 

وی با اشاره به احادیث و روایات ائمه اطهار (ع) درخصوص اهمیت تقوا، خاطرنشان کرد: پیامبر گرامی اسلام (ص) می فرمایند: «ایها الناس ان ربکم واحد و ان اباکم واحد کلکم لآدم و آدم من تراب.ان اکرمکم عندالله اتقیکم و لیس لعربی علی عجمی فضل الا بالتقوی.» ای مردم همانا خدای شما یکی و پدر شما یکی است، همه شما از آدم، و آدم از خاک است، همانا گرامیترین شما نزد خداوند باتقواترین شماست، و عرب را بر عجم فضیلتی نیست جز به تقوا. 

 

حجت الاسلام والمسلمین نوعمانی در ادامه با اشاره به سجایای اخلاقی و رتبه علمی حضرت معصومه (س)‌ گفت: باید روش و منش ائمه اطهار (ع) به ویژه کریمه اهل بیت (ع) را سرلوحه زندگی خود قرار دهیم و تقوا را سبک زندگی خود قرار دهیم.

 

 ذکر مصیبت ائمه اطهار (ع) و مدیحه سرایی توسط حجت الاسلام والمسلمین نوعمانی از دیگر بخش های مراسم گرامیداشت سالروز وفات شهادت گونه حضرت معصومه (س) کریمه اهل بیت (ع) بود.

 

در ادامه حجت الاسلام والمسلمین «سیدمحمدحسین موسوی اصفهانی» تاکید کرد: کمک و خدمت مومنانه مردم ایران به نیازمندان، همسو با شخصیت و سیره حضرت معصومه (س) کریمه اهل بیت (ع) است. 

 

مسئول برگزاری جامعه مبلغین تهران همچنین از حضور طلاب و روحانیون در رزمایش کمک مومنانه تقدیر کرد.

پایان پیام/47

نظر شما