شناسهٔ خبر: 44179796 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

امام جمعه موقت آسمینون:

گرانفروشی مصداق بارز ظلم به مردم است

حجت الاسلام محمد جعفری گفت: گرانفروشی و احتكار هیچ توجیه عقلی و شرعی ندارد و مصداق بارز ظلم به مردم است و این قبیل اعمال از زشت‌ترین گناهان جمعی است كه در معارف دینی و روایات ما به شدت مذمت شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، ظهر امروز ۷ آذر حجت الاسلام «محمد جعفری» در خطبه های نماز جمعه آسمینون، گفت: در شرایط سخت کنونی، گرانفروشی و احتكار هیچ توجیه عقلی و شرعی ندارد و مصداق بارز ظلم به مردم است و این قبیل اعمال از زشت‌ترین گناهان جمعی است كه در معارف دینی و روایات ما به شدت مذمت شده است.








امام جمعه موقت آسمینون تصریح کرد: راه حل مشکلات اقتصادی کشور همت، شجاعت، اقدام و عمل است.










 وی اظهار کرد: سه كشور اروپایی طرف توافق هسته‌ای برجام كه پس از مقاومت ایران و برداشتن گام‌های پنج گانه كاهش تعهدات هسته‌ای، با تقسیم كار خباثت ‌آمیز با آمریكا چند صباحی را به نمایش عدم همراهی با آمریكا گذراندند، اكنون دوباره به بیانیه‌ نویسی‌های تنش‌زا روی آورده‌اند.




 

 



حجت الاسلام جعفری اضافه کرد: در بخشی از این بیانیه آمده است: «ما به‌ عنوان مشاركت ‌كنندگان برجام، بار دیگر بر تداوم تعهد خود برای حفظ توافق هسته‌ای و اجرای كامل آن تاكید می‌كنیم ما سه كشور اروپایی سخت برای حفظ این توافق تلاش كرده‌ایم.»، «اكنون اهمیت حیاتی دارد كه ایران به سرعت اقداماتش را به عقب برگردانده و به پایبندی كامل برجام بازگردد.» متاسفانه در حالی كه توافق راهبردی ایران و چین معطل مانده و روابط با كشورهای همسایه از اولویت لازم برخوردار نیست، برخی دوباره معطل حضور بایدن در كاخ سفید مانده‌اند.


 

 






خطیب موقت جمعه آسمینون خاطرنشان کرد: گروهی دیگر نیز به جای این ‌كه‌ به ظرفیت ‌های بیكران داخلی در عرصه اقتصاد بپردازند دوباره دل به گشایش‌های برآمده از مذاكره مجدد و بازگشت آمریكا به برجام بسته‌اند، اینها باید توجه کنند که ذات شیطانی و راهبرد استكباری آمریكا  هیچگاه تغییر نمی کند البته همت، شجاعت، اقدام و عمل، نیاز اصلی حل مشکلات اقتصادی است.



 

 





وی بیان کرد: ارتحال نماینده سابق ولی‌فقیه و امام جمعه کرمان آیت‌الله جعفری خبری دردناک بود، وی عالمی مردمی، محبوب انقلاب، ولایتمدار و انقلابی بود و قبل از پیروزی انقلاب در استان کرمان از محورهای مبارزه ضد طاغوت بود و بعد از پیروزی انقلاب در سنگر نمایندگی امام (ره) و مقام معظم رهبری آیت (مدظله العالی) و امامت جمعه کرمان را به شایستگی انجام وظیفه کرد.








حجت الاسلام جعفری در خاتمه عنوان کرد: آیت الله جعفری در جریان فتنه 88 بصیرت خود را به نمایش گذاشت و در برابر فتنه‌گران ایستاد درود و رضوان خدا بر روح بلندش که سعادتمندانه زندگی کرد و با پرونده‌ای مملو از اعمال صالح به دیدار خدا رفت، ارتحال این عالم بزرگوار را به محضر مردم وفادار استان کرمان، خانواده و خاندان ایشان تسلیت عرض می‌کنم.

پایان پیام/586

نظر شما