شناسهٔ خبر: 44179076 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: میزان | لینک خبر

کاهش قیمت مسکن در ۷ منطقه تهران

بررسی‌ها نشان می‌دهد که طی آبان‌ماه امسال قیمت مسکن در ۷ منطقه تهران نسبت به ماه پیش از آن کاهش یافته است. جرم کیف قاپی از جرایمی است که شاکیان بسیاری دارد. در این بخش کارشناسان وکیل‌آنلاین نحوه نوشتن شکواییه کیف قاپی را توضیح داده‌اند.

صاحب‌خبر -

خبرگزاری میزان - تسنیم نوشت: در حالی وزارت راه و شهرسازی چهار ماه است تحولات بازار مسکن را به بهانه کنترل قیمت‌ها منتشر نمی‌کند که بانک مرکزی دیروز گزارش تحولات بازار مسکن را منتشر کرد. بر این اساس روند سرعت افزایش قیمت مسکن نسبت به ماه‌های گذشته کُند شده، ضمن این‌که متوسط قیمت در برخی مناطق ۲۲ گانه کاهش یافته است.

در ۹ منطقه تهران متوسط قیمت هر مترمربع واحد مسکونی طی آبان‌ماه در مقایسه با مهر ۹۹ کاهش یافته است. در منطقه یک متوسط قیمت از ۵۶ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان به ۵۵ میلیون تومان کاهش یافته است.

در منطقه ۶ متوسط قیمت هر مترمربع واحد مسکونی طی آبان ۹۹ بالغ ۳۵ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان بود که در مقایسه با ماه پیش از آن با ۳۸ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان حدود ۹.۳ درصد کاهش را نشان می‌دهد.

در منطقه ۱۳ متوسط قیمت با رشد منفی حدود یک درصدی از ۲۳ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان به ۲۳ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان کاهش یافته است. متوسط قیمت هر مترمربع واحد مسکونی در منطقه ۱۸ نیز از ۱۲ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان با کاهش حدود ۳.۳ درصدی به ۱۲ میلیون تومان رسیده است.

در مناطق ۲۰، ۲۱ و ۲۲ متوسط قیمت مسکن به ترتیب با رشد منفی ۱.۵۵ درصد، نیم درصدی و ۳.۱ درصدی به ۱۲ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان، ۱۸ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان و ۲۵ میلیون تومان کاهش یافته است.

با توجه به کاهش حدود ۵۰ درصدی معاملات در ماه مورد اشاره به نظر می‌رسد یکی از دلایل کاهش قیمت مسکن در ۷ مناطق تهران نبود متقاضی موثر در بازار و تخفیف مالکان برای فروش است.

انتهای پیام/
خبرگزاری میزان: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.

نظر شما