شناسهٔ خبر: 44178203 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: تحلیل بازار | لینک خبر

معرفی وینگ سوت هوشمند BMW

تحقق پروازهای انفرادی با حداکثر سرعت در بالاترین ارتفاع / BMW به لباس های بتمن جامه عمل پوشاند

شرکت BMW یکی از پیشگامان عرصه فناوری های هوشمند و الکتریکی، در رخداد سالانه NEXTGen لباس بالدار هوشمند خود با قابلیت پرواز ۳۰۰ کیلومتری در ارتفاع ۳۰۰۰ متری را در کوه های اتریش به نمایش گذاشت. این لباس هوشمند با موتور های الکتریکی نقطه عطفی خواهد بود در ورزشهای هوایی آینده.

صاحب‌خبر -

سیران خانعلی زاده؛ بازار: گروه BMW اولین سیستم محرکه الکتریکی را برای لباسهای  بالدار با قابلیت پرواز را ارائه کرد، که با آن می توان رویای پرواز را به روشی کاملاً بدیع تحقق بخشید. این ماژول ابتکاری که با همکاری BMW i، Designworks و خلبان حرفه ای لباس استرالیایی، پیتر سالزمن توسعه یافته است، به تازگی اولین پرواز اصلی خود به پایان رسانید. این لباس کاملا الکتریکی وهوشمند برای اولین بار در رخداد سالانه NEXTGen که در ۲۰ آبان امسال به میزبانی BMW بر گزار شد، رونمایی گردید. این رویداد  نهتنها شامل اتومبیل های جدید کمپانی BMW بود بلکه برخی دیگر از فناوری های هوشمند تولید شده این مجموعه را به نمایش  گذاشت. به طور کلی تمرکز اصلی این اتفاق مهم در زمینه فناوری تحرک الکتریکی بود، که در آن گروه BMW یکی از تأمین کنندگان پیشرو در جهان محسوب می شود. BMW، یکی از معدود کمپانی های می باشد که درچندین سال اخیر  به دنبال موفقیت انجام پرواز های انفرادی بوده است که ماه پیش به آن تحقق بخشید و یک پیشگام ورزشهای هوایی را با لباس برقی توسعه یافته را با تیم پشتیبانی به آسمان فرستاد.

طراح  اولیه این لباس توسط پیتر سالزمن  معرفی شده است  که  یک خلبان حرفه ای و مربی ورزش های چتر بازی و  پاراگلایدر می باشد؛ وی توانست پس از سه سال تحقیق فشرده و پروازهای آزمایشی بیشمار در تونل باد افقی BMW، اولین تجربه پرواز با لباس بالدار تمام برقی را بر فراز کوه های زیبای اتریش با موفقیت به انجام برساند. به گفته تیم پشتیبانی، نقطه شروع پرواز از یک هلی کوپتر بر فراز قله کوه های شوم برودر  در رشته کوه Hohe Tauern اتریش شروع شد و  با سرعت ۳۰۰ کیلومتر در ساعت و با ارتفاع ۳۰۰۰ متری  ادامه پیدا کرد و سپس  همراه با یک فرود امن و بدون مشکل به پایان رسید. جالب است بدانید، سالزمن این لباس برقی را با الهام از  لباس های بتمن، ابر قهرمان فیلم های علمی تخیلی،   طراحی کرده است.

لباس بال برقی BMW i باقابلیت پراوز، شامل دو پروانه محصور شده کربنی ۵ اینچی  است که اصطلاحاً به آنها پروانه مکانیکی گفته می شود و هرکدام توان تولیدی ۷.۵ کیلووات، سرعت حدود ۲۵۰۰۰ دور در دقیقه و خروجی کل ۱۵ کیلووات یا ۲۰ اسب بخار را دارند وتا پنج دقیقه رانش خواهند داشت  .هدف سیستم محرکه الکتریکی افزایش عملکرد لباس بالدار  برای دستیابی به پرواز سرنشین با حداکثر سرعت بدون نیاز به جریان باد است؛ این لباس الکترونیکی بر اساس فناوری BMW i EV ساخته شده و از کراس اوور الکتریکی جدید iNext  بهره گرفته است  و با یک سیستم هوشمند نیز پشتیبانی می گردد.

همراه با این لباس پروازی، یک نرم افزار هوشمند برای اطلاع از چگونگی  عملکرد لباس، موتور برقی، همچنین سنسورهای اخطار مانع؛ کاهش شارژ باتری ها  و میزان شارژ باقی مانده نیز وجود دارد. در این نرم افزار امکان ثبت تمامی  پروازها و ایجاد فایل تاریخچه  همراه با اطلاعاتی از قبیل ارتفاع طی شده، سرعت های تناوبی پرواز ، زمان شروع و پایان پرواز نیز تعبیه شده است. این ابزار هوشمند می تواند تمامی اطلاعات حین پرواز و بروز هرگونه مشکل فنی را به اطلاع تیم های پشتیبانی ارسال نماید. علاوه بر این، این ابزار هوشمند از طریق ارتباطات رادیوی گروههایی از افراد را که به صورت همزمان پرواز می کنند را نیز به هم  متصل می کند،   این لباس از جنس نایلونی ضخیم ودر عین حال بسیار سبک دوخته شده است و در تمامی فصول از جمله زمستان نیز قابل استفاده خواهدبود.

بر اساس گفته های تیم طراحان این لباس، جریان هوای مطلوب از جلوی لباس شروع می شود و با استفاده از  دو پروانه ۵ اینچی، ۲۵۰۰۰ دور در دقیقه در داخل یک بسته ورودی هوای آیرودینامیکی  به خدمت گرفته می شود و برای حفظ امنیت سرنشین از یک سوئیچ خاموش و روشن اختصاصی  برای روشن کردن آن، یک دستگاه گاز دو انگشتی، یک جز minimal کوچک فرمان و یک سوئیچ قطع سریع برای موقعیت های اضطراری (مانند مواجهه با گله غازهای وحشی که به راحتی برای پرواز در جنوب حرکت می کنند) وجود دارند. این لباس بالدار بدون نیرو الکتریکی نیز با حداکثر ۶۲ مایل در ساعت سرعت خواهد داشت، و با نیروی الکتریکی می توان سرعت را تا ۳۰۰ مایل نیز افزایش داد. علاوه بر این همزمان با افزایش سرعت، امکان افزایش تدریجی ارتفاع تا ۳۰۰۰ متر نیز وجود دارد. و تجربه یک پرواز کاملا حرفه ای را برای سرنشین خود به ارمغان خواهد آورد.

تیم سازنده این محصول  پس از تونل های بادی و سپس رشته کوه های  اتریش، در نظر دارد دومین آزمایش این لباس هوشمند تمام برقی را در آسمان خراشهای بوسان کره جنوبی به انجام برساند. تیم طراحان BMW  در نظر دارند بعد از انجام چندین آزمایش دیگر  و کسب اطمینان از ایمن بود این وسیله ورزش هوایی، در آیند ه نزدیک تولید انبوه آن را شروع نمایند. لازم به ذکر است به علت تعبیه موتور های الکتریکی؛   سیستم هوشمند  و مهم تر از همه سرعت و ارتفاع بالای این مدل، تمامی کاربران می بایست آموزش های لازم جهت یک پرواز ایمن را تجربه کنند.

برچسب‌ها:

نظر شما