شناسهٔ خبر: 44178170 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: راه دانا | لینک خبر

در گفت‌وگو با نمایندگان مجلس مطرح شد؛‌ عضو کمیسیون صنایع مجلس عنوان کرد؛ نائب‌رئیس کمیسیون شوراهای مجلس: نماینده مردم کرمان و راور در مجلس: نماینده مردم شیروان در مجلس شورای اسلامی: نماینده شرق گلستان:

نتیجه برجام جز عقب ماندگی هسته‌ای و افزایش تحریم‌ها نبود/ گرفتن امتیازات موشکی؛ پیش شرط مذاکرات جدید

به اعتقاد نمایندگان مجلس دلیل اصلی و عمده مشکلات موجود در کشور سوء مدیریت است، نه تحریم‌ها؛ آنها طرح مجدد مذاکره را سرپوشی برای ناکارآمدی دولت می‌دانند و معتقدند راهکار حل مشکلات در داخل کشور است که انجام آن به فرموده رهبر انقلاب شجاعت و پیگیری می‌خواهد.

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سال‌هاست مشکلات اقتصادی در کشور شرایط را بر همگان سخت و معیشت مردم را با مشکل جدی مواجه کرده و این روزها نیز با شیوع کرونا سفره ها کوچکتر شده است.

رهبر معظم انقلاب در دیدار اخیرشان با سران قوا فرمودند کارشناسان برای رفع مشکلات کشور راهکارهای مشترکی دارند. به فرموده ایشان "مشکل، نداشتن یا ندانستن راهکار نیست، بلکه نیازمند همت، شجاعت و اهتمام جدی و پیگیری هستیم."

مشکلاتی که خیلی ها دلیل آن را تحریم و راه حلش را نیز مذاکره می‌دانند. اما گویا افرادی که دم از مذاکره می زنند، تبعات تلخ آن در برجام و سابقه بدعهدی آمریکا را به فراموشی سپرده‌اند. هر چند صحبت های خود مذاکره کنندگان نیز از برجام تاکنون متناقض بوده است.

 به اعتقاد بسیاری از نمایندگان مجلس دلیل اصلی و عمده مشکلات موجود در کشور سوء مدیریت است، نه تحریم‌ها؛ آنها طرح مجدد مذاکره را سرپوشی برای ناکارآمدی دولت می‌دانند.

 

 

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس مطرح کرد؛

گرفتن امتیازات موشکی؛ پیش شرط دموکرات‌ها برای مذاکرات جدید/ اعتماد به دشمن گره‌گشای مشکلات نیست

حسینعلی شهریاری رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس معتقد است دلیل عمده مشکلات اقتصادی و معیشتی کشور، داخلی و ناشی از سوء مدیریت است. وی گفت: راهکار مدیریتی نیز برای رفع آن وجود دارد و با توجه به سابقه عهد شکنی آمریکا با خوی استکباری اش، مذاکره گره گشا نیست.

شهریاری در گفت‌وگو با عصر هامون با اشاره به مواضع دموکرات ها که در صورت روی کار آمدن به دنبال توافق هوشمندانه با ایران هستند و پیش شرطشان دادن امتیازات موشکی و منطقه ای از طرف ایران است، اذعان کرد: زیر بار این مسائل نخواهیم رفت، به همین دلیل نباید با آن ها نشست و مذاکره کرد.

وی با بیان این که تا زمانی که با کسی ننشینیم، امضا نکنیم و تعهداتی را نپذیریم، نیازی به پاسخگویی نیست و کسی هم با ما کاری نخواهد داشت، عنوان کرد: پاکستان موشک اتمی و بمب اتم دارد، ولی هیچ تعهدی را نپذیرفته است و کسی هم با این کشور کاری ندارد، یا خود اسرائیل و خیلی از کشورهای دیگر اقدام هایی در این راستا انجام می دهند که چون تعهدی را امضا نکرده اند، نمی توان با آن ها برخورد کرد.

وی گفت: مسئله ای که رهبر معظم انقلاب خیلی تاکید دارند، جهش تولید است که کار جدی و اصلی و بزرگی در این راستا انجام نشده است، از سویی تکیه برتوانایی های داخلی به خصوص شرکت های دانش بنیان نیز بسیار می تواند مثمر باشد و خیلی از مشکلات ما را حل کند.
 
نماینده مردم زاهدان ادامه داد: باید به شرکت های دانش بنیانی که در معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و وزارت دفاع مشغول به کارند، گروه های مستقل و جوانان نخبه ای که در حال فعالیت هستند، امید بست و روی این افراد کار و از این طریق مشکلات مملکت را حل کرد.

 

اتکا به ظرفیت داخلی؛ لازمه عبور از وضعیت فعلی/ دولت سال‌ها کشور را معطل مذاکره‌ای بی‌ثمر کرد

عضو کمیسیون صنایع مجلس عنوان کرد؛

اتکا به ظرفیت داخلی؛ لازمه عبور از وضعیت فعلی/ دولت سال‌ها کشور را معطل مذاکره‌ای بی‌ثمر کرد

حجت‌الاسلام سید جواد حسینی‌کیا عضو کمیسیون صنایع مجلس در گفت‌وگو با یزدرسا با بیان اینکه دولت سال‌ها کشور را معطل مذاکره کرد، گفت: عبور از شرایط سخت تنها با اتکا به ظرفیت‌های خودمان امکان‌پذیر است.

حسینی‌کیا خاطرنشان کرد: بدیهی است که باید با کشورهای دیگر ارتباط داشته باشیم و الزاما همه چیز را در یک کشور تولید نمی‌کنند، خیلی از کالاها است که در ایران وجود دارد و در کشورهای دیگر نیست و برخی کالاها هم در ایران نیست و باید از کشورهای دیگر بیاوریم یا اصلا شاید برخی تولیدات در داخل مقرون به صرفه نباشد؛ لذا تعامل متقابل با کشورها باید وجود داشته باشد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس عنوان کرد: یکی از اشتباهات استراتژیک دولت کنونی عدم تعامل با همسایگان بود یعنی دولت همسایگان را رها و ارتباط خودش را به چند کشور اروپایی منحصر کرد، این در حالی است که غربی‌ها در طول تاریخ ناجوانمردی و عدم پاینبدی به تعهداتشان را به اثبات رسانده بودند، اما متأسفانه آقایان درس عبرت نگرفتند و گفتند امضای جان کری تضمین است، در حالی که جان کری به زباله‌دان تاریخ پیوست و تضمینی هم در کار نبود.

 

از تجربه برجام درس بگیریم/ اگر آمریکا مشکل‌گشا بود مشکلات خودش را حل می‌کرد

نائب‌رئیس کمیسیون شوراهای مجلس:

از تجربه برجام درس بگیریم/ اگر آمریکا مشکل‌گشا بود مشکلات خودش را حل می‌کرد

محمدحسن آصفری نائب‌رئیس کمیسیون شوراهای مجلس در گفت‌وگو با یزد رسا نیز معتقد است وقتی یک بار تمام تخم‌مرغ‌هایمان را در سبد برجام گذاشتیم و به نتیجه نرسیدیم، نباید یکبار دیگر ما از این سوراخ گزیده شویم.

وی گفت: متأسفانه عده‌ای در دولت تصور می‌کنند مشکلات کشور با رابطه و مذاکره با آمریکا حل می‌شود و این نگاه مثل این است که کسی دهانش را باز کند و منتظر باشد برایش روزی برسد در حالی که برای گرفتن روزی باید همت و تلاش کرد.

عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس اظهار داشت: ما زمانی توانستیم با غربی‌ها و آمریکایی‌ها در جریان برجام مذاکره کنیم که طرف مقابل به توانمندی ما پی برد و متوجه شد که جمهوری‌اسلامی ایران در موضوع هسته‌ای و موشکی توانمند است و این تواتنمندی ما است که طرف مقابل را ناچار کرد که بیاید با ما مذاکره و گفتگو کند.

آصفری خاطرنشان کرد: یقینا اگر ما در عرصه بین‌الملل حرفی برای گفتن نداشتیم و اگر در جبهه مقاومت نفوذ و جایگاه نداشتیم و اگر توانمندی‌های ما در برد موشک‌ها و در زمینه انرژی هسته‌ای نبود، طرف مقابل هیچ‌گاه حاضر به گفتگو و مذاکره با ما نمی‌شد.

وی تأکید کرد:‌ اگر آمریکا می‌توانست مشکلی را حل کند اول مشکلات داخلی خودش را حل می‌کرد.

 

ارزیابی سیاست آمریکا راه حل مشکلات ما نیست/ دولت عزمی برای هماهنگی با سایر قوا ندارد

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس:

ارزیابی سیاست آمریکا راه حل مشکلات ما نیست/ دولت عزمی برای هماهنگی با سایر قوا ندارد

محمد مهدی زاهدی نماینده مردم کرمان و راور در مجلس در گفت‌وگو با راه آرمان کرمان با تأکید بر اینکه همکاری قوای سه گانه برای موفقیت بسیار مهم است، عنوان کرد: متأسفانه شاهد هستیم که دولت برای آنکه با سایر قوا هماهنگ شود، عزمی ندارد و به راحتی مقابل مصوبات مجلس می ایستد و برخی اوقات برای قوه قضائیه تعریف هایی دارد.

وی گفت: رهبر فرزانه انقلاب در سخنان خود توصیه هایی به مدیران کشور در قوای سه گانه داشتند که به منظور رفع مشکلات نباید چشم به بیگانه و به خارج از کشور دوخت و اینگونه نیست که بگوئیم مسائل راه حل ندارند.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: باید اطمینان خاطر، اعتماد به نفس و خود باوری داشته باشیم که ما می توانیم و این رویکرد باید در تمامی مسئولان و در همه قوا وجود داشته باشد.

 

 

نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی: 

راهکار حل مشکلات اقتصادی کشور در واشنگتن نیست/مذاکره با آمریکا دیوانگی‌ست

علی‌اکبر علیزاده نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی خطاب به آنها که به دنبال مذاکره با آمریکا هستند گفت: راهکار حل مشکلات اقتصادی کشور در داخل است نه در واشنگتن.

وی در گفت‌وگو با مرآت با اشاره به اینکه راه‌حل مشکلات اقتصادی در داخل است؛ نه در خارج؛ گفت: البته این بدان معنا نیست که از خارج از کشور کمک نگیریم؛ کمک گرفتن ایرادی ندارد؛ متکی شدن به خارج مشکل‌آفرین است؛ بنابراین باید برای حل مشکلات چاره را در داخل کشور یافت و به داشته‌ها و توانمندی‌های داخلی متکی شد.

علیزاده در مورد مذاکره با آمریکا نیز گفت: ما یک‌بار بحث مذاکره با آمریکا را تجربه کرده‌ایم و برجام آیینه است که جلوی روی ما قرار دارد و واضح است که چه چیزهایی دادیم و چه چیزهایی گرفتیم و رئیس‌جمهور نیز رسماً اعلام کردند که مذاکره با آمریکا دیوانگی است و کار را نباید به دست دیوانه داد و هر که با آمریکا مذاکره کند دیوانه است.

 

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی:

کشورهای غربی مصداق "گرگ در لباس میش" هستند/ عقب ماندگی هسته ای و افزایش تحریم های ظالمانه نتیجه مذاکرات برجام

اسماعیل حسین زهی نماینده خاش، میرجاوه و تفتان در مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با عصر هامون اظهار داشت: هنگامی که توافق برجام با آمریکا و کشورهای اروپایی در حال انجام بود، مقام معظم رهبری اعلام کردند ما اعتمادی به این ها نداریم، ولی کسانی که به دنبال این کار بودند اعتماد کردند، رهبر معظم انقلاب هم از هر دولتی که روی کار بیاید حمایت می کند.

وی ادامه داد: ما یک بار با این کشورها پای مذاکره رفتیم اما نتیجه نگرفتیم، آن ها  گرگ در لباس میش بودند و نه تنها کمکی به ما نکردند بلکه شرایط بدتر هم شد و نباید دل به آن ها ببندیم.

نماینده خاش، میرجاوه و تفتان در مجلس شورای اسلامی گفت: مذاکرات برجام نتایج قابل قبولی برای ایران نداشته و منجر به عقب ماندگی هسته ای و تحریم های بیشتر شده است، بر این اساس و با توجه به بدعهدی های کشورهای غربی بعد از برجام دستور داده شد تا سانتریفیوژهایی که تعطیل بودند دوباره کار کنند.

حسین زهی گفت: برای ما فرقی نمی کند که کدام دولت آمریکا روی کار بیاید، زیرا سیاست های آن ها تفاوتی ندارد، دولت های آمریکا باید از ملت ایران عذرخواهی کنند زیرا تحریم های ظالمانه زیادی را علیه مردم ایران انجام دادند و باید این تحریم ها را جبران کنند و بعد از آن مقام معظم رهبری و مردم تصمیم لازم را می گیرند، اما در حال حاضر نیازی نیست که به آن ها دل بنندیم و یا حتی نیم نگاهی داشته باشیم.

 

عضو هیئت‌رئیسه مجلس:

گرانی و کمبود برخی از کالاهای اساسی نتیجه مدیریت چشم داشتن به بیگانگان و مذاکره است/راهکار حل مشکلات کشور اراده ، شجاعت و همت است

حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی عضو هیئت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با دیار آفتاب، با بازخوانى نتایج خسارت بار تجربه مذاکرات برجام مانند عدم لغو تحریمها، تعطیلی و عقب ماندگى هسته ای گفت: بعد از تجربه تلخ برجام و چند ماه به انتخابات آمریکا این جریان دوباره مشغول به کار شد و شروع کردند که اگر بایدن بیاید و رئیس جمهور شود چه می شود و به همین خاطر دوباره اقتصاد کشور را معطل گذاشتند و اینها یک نوع کج فهمی مدیریتی است و باید تعجب کرد چرا اینها به کج فهمی عادت کرده اند.

سلیمی بیان کرد: متأسفانه در طی این هفت سال عده ای عادت به مذاکره کرده اند و برای حل مشکلات کشور مردم را به مذاکره با آمریکا حواله می دهند و از این عادت هم دست بردار نیستند و البته ترک عادت بسیار سخت است.

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری تأکید کردند که ما دو مسیر داریم؛ مسیر رفع تحریم ها و خنثی کردن تحریم ها از طریق توانمند سازی داخلی، گفت: مسیر رفع تحریم ها را امتحان کردیم و همه شرط ها هم قبول کردند و هسته ای را هم دادند اما در قبال آن نتیجه ای ندیدیم و فقط و فقط بر مشکلات مردم اضافه شد و امروز مرغ ۳۵ هزار تومانی نتیجه همین مدیریت ناکارآمد است.

عضو هیئت‌رئیسه مجلس با تأکید بر اینکه امروز راهکار حل مشکلات کشور اراده، شجاعت و همت است، گفت: اگر این سه شرط به خوبی در مدیریت ها تحقق پیدا کند قطعا آثار و برکات بسیاری خواهد داشت.

 

عضو کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی:

مقصر اصلی وضعیت کنونی اقتصاد کشور برخی غرب گرایان داخلی هستند

حجت‌الاسلام حسن شجاعی عضو کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با موج رسا، با بیان اینکه اینکه عده‌ای مذاکره با آمریکا را حلال مشکلات نظام اسلامی می‌دانند در حالی که در هفت سال و در جریان برجام تجربه سختی به دست آمد، افزود: نتیجه مذاکره با آمریکا افزایش قیمت دلار از 3 هزار تومان به 30 هزار تومان بود.

نماینده مردم ابهر، خرم‌دره و سلطانیه در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: هنگامی که مردم مشاهده می‌کنند حرکت به سمت مذاکره، کوتاه آمدن و امتیاز دادن وضعیت اقتصادی را بهتر نمی‌کند و بلکه نسبت به گذشته وضعیت بدتری حاصل می‌شود، می‌دانند که تفاوتی بین اوباما، ترامپ موطلایی و بایدن مو سفید وجود ندارد.

عضو کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه بایدن معمار بسیاری از اقدامات ضد ایرانی در نظام آمریکا است، افزود: تیم وی نیز جزو معماران اینگونه اقدامات علیه نظام جمهوری اسلامی بوده و با مطالعه اندکی می‌توان به این نتیجه رسید.

حجت‌الاسلام شجاعی بیان داشت: تعجب از کسانی است که بایدن و تیم او را راه حلی برای گشایش اقتصادی برای کشور دانسته و بازهم و آدرس غلط به مردم می‌دهند.

 

دولت هفت سال کشور را معطل مذاکره کرده است/ رسوب و فاسد شدن کالا در گمرک که ربطی به تحریم‌ها ندارد

نماینده مردم شیروان در مجلس شورای اسلامی:

دولت هفت سال کشور را معطل مذاکره کرده است/ رسوب و فاسد شدن کالا در گمرک که ربطی به تحریم‌ها ندارد

علی جدی، نماینده مردم شیروان در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار عصراترک در رابطه با بیانات مقام معظم رهبری در جمع سران قوا اظهار داشت: مقام معظم رهبری بارها در بیاناتشان توجه به تولید داخل و حمایت از تولیدکنندگان را مطرح کرده اند و در این جلسه نیز تاکید موکد داشتند.

وی ادامه داد: بسیاری از تاکیدات رهبری شاید بیشتر به دلیل نگاه اخیر دولت است که می خواهند افکار عمومی را به سمتی ببرد که رفع مشکلات کشور در گرو ارتباط با آمریکا است که این اشتباه در گذشته نیز تکرار شده  که نتیجه ای حاصل نشده بود.
 
جدی با بیان اینکه مقام معظم رهبری دو موضوع رفع تحریم یا مقابله با تحریم را عنوان کرد، گفت: دولت هفت سال است که کشور را معطل مذاکره و رفع تحریم کرده اما موفق نشده است بنابراین نباید این مسیر را مجدد دنبال کند.
 
وی یادآور شد: در رابطه با موضوع مقابله با تحریم در گام نخست باید تحریم های داخلی کشور برداشته، پیگیری ها و حمایت از تولید کنندکان داخلی بیشتر شود زیرا بسیاری از تولید کنندگان و کارآفرینان داخلی که نقشی در اقتصاد کشور دارند معتقد هستند که اگر تحریم ها و مشکلات داخل کشور برداشته شود، تحریم های بین المللی حل خواهد شد.
 
 
 
 
دولت‌های آمریکایی قابل اعتماد نیستند/ مذاکرات عامل عقب ماندگی کشور است
 
نماینده شرق گلستان:

دولت‌های آمریکایی قابل اعتماد نیستند/ مذاکرات عامل عقب ماندگی کشور است

رضا آریان پور، نماینده شرق گلستان در گفتگو با گلستان ما، گفت: متاسفانه دل بستن به انتخابات آمریکا و نتایج آن، باعث تشدید سو مدیریت در حوزه اقتصادی شد به طوری که هر روز شاهد کمیاب یا گران شدن کالاهای اساسی هستیم.

وی افزود: تجربه سالهای گذشته ثابت کرده است که سردمداران آمریکایی که ادعای کدخدایی بر دنیا دارند؛ به هیچ اصول و قانون بین المللی پایبند نیستند  و مهمترین موضوعی  که نقطه اشتراک همه آنها است تامین منافع استعماری کشور آمریکا است و با تغییر روسای جمهور، تاکتیک های آنها تغییر می کند؛ ولی اصل و هدف آنها سلطه بر ایران و جلوگیری از پیشرفت این کشور در حوزه های نظامی، علمی و اقتصادی است.

آریان پور با بیان اینکه نباید زندگی و معیشت مردم را فدای سیاست های انتخاباتی آتی کرد؛ تاکید کرد: علی رغم اینکه سیاستمدارن اصلی کشور و از جمله اعضای هیات دولت، بارها و بارها خود بر اینکه آمریکا قابل اعتماد نیست و خسارات جبران ناپذیری در برجام متحمل شدیم، اقرار کردند؛ متاسفانه در نزدیکی انتخابات و با پیروزی دموکرات ها در آمریکا به بهانه های مختلف و واهی شاهد تغییر مواضع برخی از  این افراد هستیم تا به این وسیله با فریب مردم و دلخوش کردن آنها به مذاکره با تیم جدید ریاست جمهوری آمریکا، افراد خوش باور را با خود همراه کنند و به مقاصد سیاسی خود در انتخابات آتی ریاست جمهوری برسند.

وی ادامه داد: به عنوان نماینده این مردم باید صراحتا و بدون تعارف اعلام کنم که طرح موضوع مذاکره از سوی برخی سیاسیون، سرپوشی برای ناکارآمدی دولت و فرار آنها از پاسخگویی درباره عملکردهای منفی و غیرقابل دفاع است؛ و بهتر است به جای فرافکنی و فرار از پاسخگویی، برای بالفعل کردن ظرفیتهای بالقوه متعدد موجود در کشور و افزایش صادرات غیر نفتی برنامه ریزی شود.

 

 

 

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس:

مقصر وضع امروز روحانی و ظریف هستند/ وضعیت فعلی، محصول ناکارآمدی دولت

احمد علیرضا بیگی نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس در گفت‌وگو با آناج در خصوص وضعیت نابسامان اقتصادی و معیشتی در کشور اظهار داشت: دولت آقای روحانی تمام هست و نیست خود را برای برجام گذاشت و ما پیامد برجام را امروز می‌بینیم.

وی با اشاره به تلاش روحانی برای گره زدن مشکلات به تحریم و مذاکره گفت: اگر وضعیت به همین منوال پیش برود دولت روحانی در خاتمه نه تنها چیزی به دست نیاورده بلکه به خودش و اصلاح طلبان هم خسارت اساسی وارد کرده است به گونه‌ای که اصلاح طلبان حالا هم نمی‌توانند حسابشان را روحانی جدا کنند.

وی روحانی و ظریف را نماد و مسئول وضع موجود دانست و یادآور شد: نقطه مقابل وضع موجود تغییر است در حالیکه دولت روحانی در حال القای دوقطبی مذاکره و عدم مذاکره در جامعه است.

عضو کمیسیون شوراهای مجلس با اشاره به اینکه وضعیت موجود به دلیل عدم مدیریت و پای کار بودن دولت است، گفت: دولت اگر متمرکز و به فکر ساماندهی بود به دنبال این نبود که بدهی را افزایش دهد و به سیاست خارجی توجه می‌کرد تا همسایه‌ها را به آغوش اسرائیل نفرستد. دولت اگر کارآمد بود تمام توان خود را برای صیانت از قانون و حقوق مردم می‌کرد نه اینکه تمام ذهنش معطوف به دولت آینده باشد تا دولتی انتخاب شود که همفکر اوست.

 

 

نماینده مردم سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی؛

مشکلات معیشتی مردم راه حل مدیریتی دارد/ طرح بازگشت دوباره به برجام یک هدف انتخاباتی است

بهزاد رحیمی نماینده مردم سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با کردتودی گفت: تنها شعار دادن کافی نیست بلکه هر فردی که در جایگاه خدمت و مسئولیت قرار دارد باید با پیروی از منویات مقام معظم رهبری در راستای انجام وظایف خود بکوشد و اگر این شعارهای عنوان شده توسط مسئولین عملی می شد قطعا کشور ما به جایگاه موردنظر خود می رسید و باید مذاکره طلبان بدانند مشکلات معیشتی مردم راه حل مدیریتی دارد.

وی با بیان اینکه مذاکره طلبان از اعتبارزدایی و امید دوباره در بازگشت به برجام اهداف انتخاباتی را دنبال می کنند، افزود: بر جام، به عنوان یک تجربه، بی نتیجه بودن مذاکره با امریکایی ها، بدعهدی آنها و ضرورت بی اعتمادی به وعده های امریکا را بار دیگر ثابت کرد و نشان داد راه پیشرفت کشور و بهبود وضع زندگی مردم، توجه به داخل است نه دشمنانی که مدام در منطقه و جهان در حال مانع تراشی برای ایران هستند و در واقع هیچ تاثیر ملموسی در زندگی مردم نداشت.

بهزاد رحیمی با اشاره به اظهارات ضدونقیض مسئولان ایران درباره احتمال رفع تحریم‌ها در  شرایط کنونی و در زمان برجام بیان کرد: در مجموع سخنان رئیس‌جمهور و برخی از اعضای دولت نشان می‌دهد که بعد از برجام گشایش اقتصادی در کشور آن طوری که روحانی وعده داده بود، میسر نشد و با معلق شدن برجام، بر اثر تحریم‌های آمریکا وعده‌های رئیس‌جمهور در خصوص وعده‌ بهبود شرایط اقتصادی و مهار تورم به شکست انجامید، این اهداف اقتصادی در صورتی است که بر اساس آمارهای اقتصادی متوسط قیمت کالاهای اساسی مردم در تیر ماه امسال ۷۴ درصد رشد داشته است.

وی خاطرنشان کرد: امید بستن به اینکه می‌توان با مذاکره با آمریکا یا اعتماد به کشورهای اروپایی تحریم‌ها را از سر گذراند، خیال خامی است که اگر این ‌اشتباه را ادامه دهیم نه تنها مشکل تحریم‌ها حل نمی‌شود بلکه بر مشکلات قبلی هم افزوده خواهد شد.

 

نماینده مردم خرم آباد در مجلس:

برخی می خواهند رفع مشکلات را به خارج از کشور گره بزنند/اتکا به ظرفیت داخلی راهگشاست

مهرداد ویسکرمی در گفتگو با خبرنگار سفیر افلاک با اشاره به سخنان اخیر مقام معظم رهبری اظهار داشت: رهبری در این دیدار تاکیدات و صحبت هایی داشتند که عمل به آنها چراغ راه بوده و بسیاری از مشکلات را برطرف می کند.

وی با اشاره به زمزمه مذاکرات افزود: نباید به واسطه مذاکرات به خارج از کشور امید داشت تا در این زمینه مشکلی برطرف شود چرا که امید به بیگانگان تنها فرصت سوزی است و ذات پلید آمریکا در این سالها کاملا نمایان شده است.

نماینده مردم خرم آباد و چگنی در مجلس شورای اسلامی با اشاره به مشکلات اقتصادی گفت: یکی از مهمترین مشکلات در بخش اقتصادی، بدتدبیری هایی است که صورت گرفته که نمونه آن در بازار سکه و ارز بود و برخوردهای سیاسی که در نهایت منجر به مشکلات در این بخش ها شد.

ویسکرمی خاطر نشان کرد: امروز باید با رانت، فساد و قاچاق کالا به شدت برخورد جدی شود و و با اتکا به ظرفیت های داخلی می توان مشکلات را حل کرد.

 

نماینده مردم استان کرمان در مجلس خبرگان رهبری:

تجربه برجام، برای بی فایده بودن مذاکره برای هر عاقلی کافی است/ مذاکره با مستکبر، مصداق بی اعتمادی به وعده نصرت الهی است

حجت الاسلام و المسلمین امان الله علیمرادی در گفتگو با راه آرمان؛ با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در دیدار با اعضای شورای عالی هماهنگی اقتصادی گفت: مذاکره با مستکبری که جز به سلطه بر کشور ما راضی نمی شود، قدم گذاشتن در مسیر پذیرش سلطه است.

نماینده مردم استان کرمان در مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر اینکه تجربه برجام برای بی فایده بودن مذاکره برای هر عاقلی کافی است، ابراز کرد: اساس مذاکره‌ بر اعتماد استوار است؛ به طرف‌های مذاکره ایران که مبنای کارشان شیطنت و دغل است اعتماد نیست.

حجت الاسلام و المسلمین علیمرادی تصریح کرد: برجام با قطعنامه ۲۲۳۱ سازمان ملل تضمین شده بود،اما آمریکا به‌ راحتی از آن خارج شد و این خروج را رسماً حق خود می‌داند و آشکارا می‌گوید الزامات و مصوبات شورای امنیت سازمان ملل، بر قوانین داخلی آمریکا ارجح نیست و نمی‌تواند برای سیاستمداران آمریکا الزام‌آور باشد.

وی با بیان اینکه ممکن است گفته شود مذاکره منفعت چندانی ندارد اما از تنش و خصومت آمریکا علیه ایران می‌کاهد. این هم درست نیست، بیان کرد: چون وقتی ایران پای میز مذاکره برود، تصور می‌شود که فشار و تهدید جواب داده و در نتیجه برای رسیدن به هدف و اخذ امتیازات بیشتر، فشار و تهدید را افزایش خواهند داد.

 

نماینده مردم قوچان و فاروج در مجلس شورای اسلامی:

وضعیت اقتصادی امروز با مدیریت بی‌تدبیر و سیاست‌باز گره‌خورده است

علی آذری نماینده مردم قوچان و فاروج در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار صبح توس در قوچان اظهار کرد: سابقه تاریخی این کشور حکایت از آن دارد که هر جا اعتمادی به بیگانه صورت گرفته ضربه خورده‌ایم اما برخی‌ها اصرار دارند در شرایط به وجود آمده می‌توان به آمریکا اعتماد کرد.

وی افزود: وضعیت اقتصادی فعلی در کشور گره‌خورده با مدریت بی‌تدبیر و مدیریت سیاست‌باز و این گره آن‌قدر محسوس است که به‌خوبی می‌توان حس کرد، امروز شجاعتی در بین برخی از کارگزاران دیده نمی‌شود زیرا نه‌تنها بی تعهد هستند بلکه سیاست اولویت آن‌هاست .

آذری یکی از دغدغه‌های اصلی این روزهای نظام را مسئله اقتصاد دانست که طی 10 سال گذشته بارها مقام معظم رهبری روی آن تأکید کرده‌اند و خاطرنشان کرد: متأسفانه در سال جهش تولد تاکنون رفتاری از ارائه راهکار عملی مبنی بر پیاده‌سازی منویات مقام معظم رهبری از ناحیه مسئولین دیده نشده است.

وی با تأکید بر اینکه انتظار مقام معظم رهبری از شورای اقتصادی گره‌گشایی محسوس از اقتصاد برای مردم بوده اما به نظر می‌رسد این شورا تاکنون موفق نبوده است تصریح کرد: شاید یکی از دلایل عدم موفقیت نبود شجاعت و پیگیری جدی است.

 

 

نماینده خراسان جنوبی:

عده ای می خواهند اقتصاد را شرطی کنند/غرب تکیه‌گاه قابل اعتمادی نیست

حسین خسروی نماینده بیرجند، در میان و خوسف در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با پایگاه تحلیل و اطلاع رسانی صبح زاگرس، گفت: چند سال است که با کدخدا مذاکره می شود. وعده هایی که داده شده است در آرشیو رسانه‌ها وجود دارد. حتی گفتند آب خوردن ما به برجام بستگی دارد و همه چی حل می شود. اما دیدیم که اینکار نشد و تحریم‌ها بیشتر و مشکلات بیشتری نیز بوجود آمد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی در ادامه افزود: صحنه‌های عبرت‌آموز در دنیا زیاد است ولی عبرت‌آموزان کم هستند. حالا هم عده‌ای می‌گویند چون جو بایدن آمده است، فرصت را غنیمت شمرده و قصد نامه نگاری دارند و گروهی هم دارند مصاحبه می‌کنند، اما ما دیدیم و برای همه دنیا و مردم اثبات شده است که آمریکایی‌ها و اروپایی ها تکیه گاه قابل اعتمادی نیستند.

 

 

انتهای پیام/

نظر شما