شناسهٔ خبر: 44178021 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

ادامه پروازهای شناسایی هواپیماهای خارجی در نزدیکی مرزهای روسیه

وزارت دفاع روسیه گزارش داد که طی هفته گذشته ایستگاه‌های رادار این کشور، ۳۸ فروند هواپیمای شناسایی و پهپاد شناسایی متعلق به کشورهای خارجی را در نزدیکی مرزهای روسیه شناسایی کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری «نووستی»،  طبق گزارش داخلی وزارت دفاع فدراسیون روسیه، طی هفته گذشته ایستگاه‌های راداری این کشور، 35 هواپیما و سه هواپیمای بدون سرنشین را در نزدیکی مرزهای روسیه شناسایی کردند.

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

این اطلاعات امروز جمعه، در گزارش منتشره در روزانه «کراسنایا زوزودا» (روزنامه داخلی وزارت دفاع) ارائه شده است. بر اساس این داده‌ها، طی یک هفته، 35 فروند هواپیمای شناسایی بیگانه و سه پهپاد شناسایی متعلق به کشورهای خارجی در نزدیکی مرزهای فدراسیون روسیه پروازهای هوایی انجام دادند که توسط رادارهای روسی شناسایی و رهگیری شدند. این گزارش یادآور شده که در هیچیک از این موارد، نقض مرزهای ملی روسیه مشاهده نگردید.

در همین رابطه، سرلشکر "آندری یودین"، ​​معاون فرمانده کل نیروهای هوا-فضای روسیه در گفت‌وگو با این روزنامه یادآور شد که در سال 2020 نیروهای پدافند هوایی این کشور بیش از یک هزار و 300 هواپیمای شناسایی خارجی را مشاهده و اسکورت کردند.

این مقام نظامی گفت: «در سال جاری نیروهای وظیفه پدافند هوایی، بطور کلی بیش از یک میلیون و پانصد هزار هواپیما را شناسایی کرده‌اند و از میان آنها، حدود 3 هزار و 600 هواپیمای نظامی متعلق به کشورهای خارجی و بیش از 1300 هواپیمای شناسایی بدون سرنشین بودند.»

لازم به یادآوری است که "مایکل پامپئو" وزیر امور خارجه آمریکا روز یکشنبه گذشته تأیید کرد که تصمیم  ایالات متحده برای خارج شدن از پیمان "آسمان باز"، پس از شش ماه از دستور دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در این باره، به اجرا درآمده است. طرف آمریکایی دلیل اصلی این تصمیم را ادعای نقض مفاد این پیمان از سوی طرف روسی عنوان کرده است.

مقامات وزارت امور خارجه روسیه تأکید کرده‌اند که مفاد پیمان "آسمان باز" باید بطور کامل و "نه انتخابی" از سوی کشورهای باقی مانده در این توافقنامه بین المللی اجرا شود و اطلاعات بدست آمده از پروازهای نظارتی کاملاً محرمانه است و نباید به دست دولت آمریکا بیفتد.

انتهای پیام/

نظر شما