شناسهٔ خبر: 44177814 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: قدس آنلاین | لینک خبر

عراده توپ جنگی دوران صفوی ذوب آهن به میراث فرهنگی اصفهان انتقال یافت

اصفهان - مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اصفهان گفت: یک عراده توپ جنگی متعلق به دوران صفویه که از سالها پیش در ذوب‌آهن اصفهان در ضایعات کشف شده بود ، توسط مسئولین این شرکت به اداره میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی تحویل شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش قدس انلاین به نقل از روابط عمومیفریدون اللهیاری اظهار داشت: البته پیدا شدن این توپ جنگی متعلق به دوران صفویه است و شرکت ذوب‌آهن در اقدامی تحسین برانگیز پس از کشف این توپ جنگی به میراث فرهنگی اطلاع دادند و همکاران ما نیز بلافاصله با حضور در محل و پس از سنجش میزان ارزش و اهمیت آن، نسبت به دریافت آن اقدام کردند.

وی با بیان اینکه این توپ جنگی مدتی در اداره‌ کل میراث فرهنگی لنجان نگهداری می‌شد، گفت: همکاران ما در لنجان این عراده توپ جنگی را به واحدهای امانی ما تحویل دادند و اخیرا واحد امانی آن را به چهلستون انتقال داده است.

وی ادامه داد: البته این توپ جنگی نیاز به مرمت دارد. برای به معرض نمایش گذاشتن آن نیاز به پایه‌گذاری، ریل‌گذاری و پاکسازی و مرمت است و پس از آن، انتخاب مکانی مناسب در محوطه چهلستون در دستور کار ما قرار دارد. با انجام این اقدامات، این توپ جنگی برای بازدید عمومی آماده خواهد شد. پیش‌بینی می‌شود مرمت این اثر چندان مشکلی نداشته باشد و به زودی برای نمایش عموم در دسترس خواهد بود.

نظر شما