شناسهٔ خبر: 44177806 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

تاکید سازمان جهانی بهداشت بر انجام حرکات ورزشی در دوران کرونا

نسرین صادقی

سازمان جهانی بهداشت (WHO) در بحبوحه همه گیری بیماری کووید-۱۹ در سراسر جهان به افراد توصیه می‌کند تا تحرک و فعالیت بدنی داشته باشند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، سازمان جهانی بهداشت در دستورالعمل جدید خود درباره تحرک بدنی به ورزش کردن در دوران همه گیری کووید-۱۹ توصیه کرده است چرا که اضافه وزن و چاقی با افزایش خطر ابتلا به نوع شدید بیماری کووید-۱۹ و بستری شدن در بیمارستان مرتبط است.

بنابر اعلام سازمان جهانی بهداشت هر حرکت و فعالیت ورزشی به بهبود وضعیت سلامت کمک می کند.

در گزارش سازمان جهانی بهداشت آمده است: در صورتی که جمعیت جهان فعال تر و تحرک بدنی بیشتری داشته باشد می توان سالانه از فوت حدود پنج میلیون نفر پیشگیری کرد. در دوره ای که بسیاری از مردم به دلیل شیوع کروناویروس خانه نشین شده اند، سازمان جهانی بهداشت در دستورالعمل جدید خود درباره فعالیت بدنی و سبک زندگی کم تحرک تاکید کرده است که تمامی افراد در هر سنی و با هر میزان توانمندی باید به لحاظ فیزیکی فعال باشند و هر نوع فعالیت و تحرکی مفید به حساب می آید.

در این دستورالعمل جدید توصیه شده است: تمامی بزرگسالان از جمله افراد مبتلا به بیماری های مزمن و دارای معلولیت باید حداقل ۱۵۰ تا ۳۰۰ دقیقه در هفته فعالیت هوازی با شدت بالا یا متوسط داشته باشند. کودکان و نوجوانان نیز باید روزانه ۶۰ دقیقه فعالیت داشته باشند.

آمارهای سازمان جهانی بهداشت نشان می دهد: یک چهارم از بزرگسالان و چهار پنجم از نوجوانان فعالیت بدنی کافی ندارند همچنین در این دستورالعمل به زنان توصیه می شود در دوران بارداری و پس از آن مرتب ورزش کنند علاوه بر این بر فواید انجام حرکات ورزشی برای افراد دارای معلولیت تاکید شده است.

به گزارش ایسنا به نقل از سایت اطلاع رسانی سازمان جهانی بهداشت، فعالیت بدنی منظم کلید پیشگیری و کمک به کنترل بیماری های قلبی، دیابت نوع دو و سرطان و کاهش علائم افسردگی و اضطراب، کاهش افت شناختی، بهبود حافظه و تقویت سلامت مغز است.

انتهای پیام

نظر شما