شناسهٔ خبر: 44177530 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: میزان | لینک خبر

رسیدگى به پرونده دعاوى خانوادگى از کرمان تا منچستر

رییس کل دادگستری استان کرمان از برگزاری نخستین دادگاه الکترونیکی بین المللی در این استان خبر داد. جرم کیف قاپی از جرایمی است که شاکیان بسیاری دارد. در این بخش کارشناسان وکیل‌آنلاین نحوه نوشتن شکواییه کیف قاپی را توضیح داده‌اند.

صاحب‌خبر -
خبرگزاری میزان - به گزارش مرکز رسانه قوه قضاییه، یدالله موحد، رییس کل دادگسترى استان کرمان از برگزاری نخستین دادگاه الکترونیکی بین المللی در این استان خبر داد و گفت: این دادگاه در حالی از سوی شعبه اول مجتمع خانواده کرمان برگزار شد که زوج ساکن کرمان و زوجه مقیم منچستر انگلیس بوده است.
 
رییس کل دادگسترى استان کرمان خاطرنشان کرد: جلسه رسیدگی به این پرونده از طریق ویدئو کنفرانس و به صورت آنلاین و با رعایت اختلاف ساعت ۳.۵ ساعته ایران و منچستر انگلیس به ریاست حجت الاسلام محمد شفیعی برگزار شد که در نوع خود بی نظیر است.
 
<div id="video-display-embed-code_2866128" ><script type="text/JavaScript" src="https://www.mizanonline.com/fa/news/play/embed/678211/2866128?width=400&height=300"></script></div>
 
وی تصریح کرد: به دلیل محدودیت‌های ناشی از شیوع بیماری کروناو با توجه به اینکه زوجه به منظور حضور در دادگاه باید مسافت و هزینه‌های سنگینی را پرداخت می‌کرد، برنامه ریزی‌های لازم برای برگزاری این دادگاه به صورت آنلاین در مجتمع قضایی خانواده کرمان انجام شد.
 
موحد ادامه داد: با برگزاری این دادگاه به صورت آنلاین، طرفین دعوی توانستند با صرف کمترین زمان و بدون صرف هزینه، در یک دادرسی عادلانه به صورت مجازی وفعال حضور داشته باشند و دفاعیات خود را به دادگاه ارائه نمایند.
 
رییس کل دادگستری استان کرمان یادآور شد: زوجه با توجه به این نوع فرایند دادرسی که در دنیا کم نظیر است در ابتدای جلسه دادگاه مراتب تقدیر و تشکر خود را از ریاست قوه قضاییه و دادگسترى کرمان ابراز کرد.
 
موحد تاکید کرد: دادگستری استان کرمان در زمینه توسعه زیرساخت‌های ارتباط الکترونیک و استفاده از سامانه‌های برخط جز استان‌های پیشرو در سطح کشور به شمار می‌رود و تاکنون قریب ۵ هزار دادگاه الکترونیک در این استان برگزار شده است.
 
وی در پایان بیان کرد: در سال جاری نیز با توجه به شیوع بیماری کرونا زمینه‌های توسعه دادرسی‌های الکترونیک در استان کرمان فراهم شده است.
 
انتهای پیام/

نظر شما