شناسهٔ خبر: 44176219 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

بارش برف و کولاک شدید محور سقز-دیواندره را مسدود کرده است

دلنیا گوهری‌نژاد

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان کردستان گفت: علیرغم تلاش امدادرسان جمعیت برای بازگشایی راه‌ها، مسیر سقز به دیواندره در حد فاصل صاحب و ایرانخواه همچنان مسدود می‌باشد.

صاحب‌خبر -

جلالی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: با توجە بە فعالیت سامانە بارشی از ساعات اولیه صبح روز پنجشنبه (٦آذر) در استان شاهد بارش شدید برف و کولاک در در شهرستان‌های سقز بانە و دیواندرە بودیم و بارش شدید برف سبب مسدود شدن خیابان‌ها و ایجاد اختلال در تردد خودروها شد.

وی عنوان کرد:  همچنین بە دلیل بارش شدید برف و کولاک در هر چهار مسیر ارتباطی شهرستان سقز (سقز بە دیواندرە، سقز بە بوکان، سقز بە بانە و مسیر فرعی سقز-مریوان)  تمامی این محورها مسدود و تعداد زیادی از مسافرین و خودروها گرفتار برف و کولاک شدید در این محورها شدند.

جلالی افزود: بلافاصله پس از اعلام حادثە توسط فرماندهی عملیاتی استان، در ساعات اولیە شب بە همراە تیم عملیاتی استان در محورها مستقر شدە و با هماهنگی‌هایی با تیم‌های عملیاتی سە شهرستان دیواندرە، سقز و بانە، هفت تیم متشکل از ۳٥نیروی تخصصی و آموزش دیده بە همراە هفت دستگاە خودروی آمبولانس و خودروهای امدادی بە چهار مسیر ذکر شدە اعزام و اقدام بە امدادرسانی بە افراد گرفتار در برف و کولاگ نموده و بە کمک عوامل راهداری و سایر عوامل امدادی اقدام بە رها سازی خودروها و بازکردن مسیر های مسدود شدە کردند.

وی اعلام کرد: خوشبختانە در حدود ساعت 22 شب گذشته مسیرهای مسدود شدە سقز-بانە و سقز- بوکان بازگشایی شدند هرچند کە تردد در این مسیرها نیز در حال حاضر با زنجیر چرخ امکان پذیر است اما بازگشایی شدند و تمامی خودروهای گرفتار در برف رهاسازی شدند.

جلالی تاکید کرد: علیرغم تلاش امدادرسان جمعیت برای بازگشایی راه‌ها، مسیر سقز به دیواندره در حد فاصل صاحب و ایرانخواه به دلیل متوقف شدن دو خودروی سنگین در مسیر همچنان مسدود و هنوز بازگشایی نشده است و امیدواریم تا ساعات آتی این مسیر نیز بازگشایی شود و در حال حاضر تیم عملیاتی در حال امدادرسانی و اقدامات حمایتی از در راه ماندگان و افراد گرفتار در برف  کولاک هستند.

وی از شهروندان تقاضا کرد تا جایی که امکان دارد از مسافرت‌های غیرضروری اجتناب و در صورت نیاز و تردد در این مسیر حتما زنجیر چرخ با خود به همراه داشته باشند.

انتهای پیام

نظر شما