شناسهٔ خبر: 44176205 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تحلیل بازار | لینک خبر

خزانه‌دار جامعه هتلداران کشور در گفتگو با بازار:

حمایت از گردشگری یزد در ابهام/ برخی مسئولان مصوبات را هم انکار می‌کنند

یزد- طباطبایی، رئیس جامعه هتلداران یزد و خزانه‌دار جامعه هتلداران کشور از برخی چندگانگی‌ها در خصوص اجرای مصوبات حمایتی گلایه کرد و اجرایی نشدن و انکار مصوبات حمایتی گردشگری را مایه شگفتی دانست.

صاحب‌خبر -

سید امیرناصر طباطبایی در گفت‌وگو با خبرنگار بازار با بیان این که مصوبات حمایت از گردشگری با وجود تأیید هیئت دولت و مجلس اجرایی نشده است، گفت: اجرایی نشدن مصوباتی که توسط عوامل کشور تصویب شده است و از سوی برخی از ادارات انکار می‎شود، جای تعجب و شگفتی دارد.

وی با بیان این که مفهوم «امهال» در مصوبات تسهیلات کرونایی از نگاه مجریان قانون و نگارنده قانون متفاوت است، گفت: گویا امهال برای بانک‌ها مفهوم دیگری دارد و نحوه اجرای مصوبات با آنچه مدنظر فعالان گردشگری بوده، تفاوت دارد.

او در خصوص برخورد دستگاه‌های خدمات‌رسان آب و برق و گاز با هتل‌ها و زیرساخت‌های گردشگری گلایه کرد و گفت: متأسفانه امهال در مصوبات برای این دستگاه‌ها نیز معنای دیگری داشته و شاهد برخوردهای بعضا نادرست و نامطلوبی از سوی این دستگاه‌ها هستیم.

خزانه دار جامعه هتلداران کشور تصریح کرد: این برخوردها را در حالی از سوی دستگاه‌های خدمات‌رسان شاهد هستیم که شاهد از بین رفتن گردشگری هستند و با وجود مراجعات متعدد فعالان این صنعت در خصوص اجرای مصوبات مربوطه، اقدامی نمی‌کنند.

وی با اشاره به کوتاهی‌های دستگاه‌های دولتی گفت: متأسفانه دولتی‌ها ماهانه حقوق ثابتی داشته و از مزایایی مانند دورکاری هم برخوردار هستند و با وجود این که حدود ۴۰ درصد از صنعت از رده خارج شده باز هم سختگیرانه برخورد می‌کنند.

طباطبایی با بیان این که برخلاف تعهدات دولت، اقساط تسهیلات کرونا نیز از حساب برخی از فعالان گردشگری برداشت شده است، گفت: خواستار اجرای مصوبات استانی قاطع و حمایتی از صنعت گردشگری هستیم چراکه گردشگری بدون این حمایت‌ها قادر به ادامه حیات خود نیست.

نظر شما