شناسهٔ خبر: 44176114 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

ماندگاری سامانه بارشی در همدان تا روز دوشنبه

کارشناس هواشناسی همدان گفت: از امروز میزان بارش باران در بیشتر مناطق استان افزایش یافته و در روز شنبه به اوج خود می‌رسد.

صاحب‌خبر -

روح الله زاهدی، کارشناس هواشناسی همدان در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان با اشاره به اینکه این سامانه جوی تا دوشنبه هفته آینده در آسمان استان همدان ماندگار است، افزود: در مدت فعالیت این سامانه کمینه دمای بیشتر نقاط استان تا صفر درجه سانتیگراد کاهش می‌یابد.

زاهدی در ادامه با اشاره به اینکه  تندباد نسبتا شدیدی شامگاه پنجشنبه همراه با بارش باران آسمان مناطق مختلف استان همدان را درنوردید، افزود: به دنبال فعالیت یک موج ناپایدار، وزش باد شدید جبهه‌ای به شکل مقطعی را در بسیاری از مناطق شهری و روستایی استان شاهد هستیم.

او ادامه داد: یک سامانه بارشی از روز گذشته وارد آسمان استان همدان شده که حاکم شدن این سامانه موجب بارش باران در مناطق مختلف و ریزش برف در مناطق مرتفع و کوهستانی استان شده است.

زاهدی یادآور شد: بر اساس داده‌ها و نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، شرایط جوی و آسمان بیشتر نقاط استان همدان در ۲۴ ساعت آینده تمام ابری، همراه با بارش باران، ریزش برف در ارتفاعات، وزش باد و مه صبحگاهی پیش‌بینی می‌شود.

او با بیان اینکه وزش باد شدید پدیده جوی غالب استان در چند ساعت آینده است، تأکید کرد: سرعت وزش باد در نقاط مختلف شهری متفاوت است که البته تا چند ساعت آینده به طور کامل متوقف می‌شود.

انتهای پیام/ د 

نظر شما