شناسهٔ خبر: 44175778 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

نوید تامین پیاز مورد نیاز بازار جنوب فارس داده شد

لارستان- ایرنا- مسئول اداره بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی لارستان اعلام کرد: کاشت پیاز طرح استمرار در این شهرستان آغاز شده است و مردم جنوب فارس نگران تامین این محصول پرمصرف در فصل زمستان نباشند.

صاحب‌خبر -

علی سعیدی نژاد در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: پیش بینی می شود با توجه به نیاز منطقه و رصد بازار بیش از ۲۲۰ هکتار از زمین های کشاورزی شهرستان لارستان امسال به کاشت نشای پیاز در قالب طرح استمرار اختصاص یابد.

وی در پاسخ نسبت به پیش بینی پس از تولید و فروش این محصول برای جلوگیری از ضرر کشاورزان گفت: این مهم نیز بررسی و با برنامه ریزی و همچنین میزان کشش بازار اجازه کاشت این محصول در طرح استمرار داده شده است.

سعیدی نژاد، میزان تولید پیاز در طرح استمرار این شهرستان را ۴۵ تن در هر هکتار عنوان کرد و گفت: پیش بینی می شود امسال حدود۱۰ هزار تن پیاز تولید و روانه بازار شود.

مسئول اداره بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی لارستان بیان کرد:این شهرستان به عنوان قطب تولید نشای طرح استمرار بیش از ۱۵ سال است که پیاز مورد نیاز کشاورزان در مناطق جنوبی استان فارس را تامین می کند.

وی گفت: در شهریور ماه به مدت ۲ ماه در خزانه نشا و از اواخر آبان از خزانه به زمین برای کاشت منتقل می شود.

سعیدی نژاد گفت: تهیه بستر نشا، رعایت تغذیه در نشاکاری، رعایت تراکم ، داشتن نشاهای قوی و سالم از جمله مکانیسم ها و ضرورت هایی است که کشت مناسب و تولید با کیفیت این محصول را تضمین می کند.

به گفته این مسئول جهاد کشاورزی لارستان، آفریگرو و همچنین پیاز سفید رقم مینروا از جمله ارقامی است که در این شهرستان کشت می شود.

وی با اشاره به اینکه بیشترین سطح زیر کشت پیاز در بخش مرکزی و دهستان درزو سایبان است، افزود: تمام سطح زیر کشت این محصول مجهز به آبیاری تحت فشار است.

شهرستان لارستان دارای ۵۵ هزار هکتار اراضی کشاورزی است که از این میزان ۳۲ هزار هکتار دیم و ۲۳ هزار هکتار آبی است.

این شهرستان به مرکزیت لار در فاصله حدود ۳۸۰ کیلومتری جنوب شیراز واقع شده است.

نظر شما