شناسهٔ خبر: 44175764 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

اختراعی که 12 سال پیش تایید و فراموش شد/ لطفا من را ببینید!

مهمترین حمایت از یک اختراع، رساندن آن به مرحله تولید است؛ این در حالی است که جوان مخترع ایلامی پس از گذشت 12 سال از گرفتن تاییدیه اختراع«کپ نشان‌دهنده گلوله»، به دلیل عدم حمایت از سوی متولیان امر، اختراعش را فراموش شده می‌بیند.

صاحب‌خبر -

خبرگزاری فارس، ایلام - کبری هواسی: توسعه و رفاه یک کشور در گروی دانش، سرمایه انسانی و اهمیت به نخبگان علمی آن کشور بوده و فقدان آن بزرگترین سد و مانع رشد اقتصادی و رونق تولید است.

مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی یک بخش از اظهارات خود را به اهمیت مقوله علم و پژوهش اختصاص دادند و با توجه به اینکه بیانات ایشان همواره راهگشا بوده، پس اعتماد به نخبگان در عرصه‌های مختلف اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و سیاسی آثار و نتایج مثبتی را برای جامعه رقم خواهد زد.

نخبگان به عنوان یک منبع انسانی ارزشمند در کشور می‌توانند در رفع خلاهای ناشی از تحریم‌ها در صنعت، اقتصاد و کمک به ارتقاء سطح کیفی مواد تولیدی در کارخانه‌ها، ترویج خرید کالای ایرانی و در نتیجه تحقق شعار جهش تولید مثمرثمر باشند.

محمدعلی رشیدی مخترع ایلامی است که با اختراع «کپ نشان‌دهنده گلوله» در کشور توانسته است برای خود نامی ثبت کند اما عدم حمایت از این مخترع در استان می‌تواند موجب فرار مغزهای این  متفکران به خارج از کشور شود.

تاییده توسط کارشناسان جنگ افزار تهران

محمد علی رشیدی مبتکر و مخترع ایلامی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ایلام اظهار داشت: این سیستم پس از گذشت بالغ بر ۱۲ سال از تایید شدن توسط کارشناس‌های جنگ افراز تهران، نه تولید و نه حمایت شده و هیچ کس چه در داخل و چه در خارج کشور نتوانسته این سیستم را طراحی کند. 

وی افزود: متاسفانه با وجود کاربردی بودن اختراع و داشتن تاییدیه‌های معتبر و حتی ساخت یک نمونه تست و تایید شده از سیستم که هم اکنون در واحد تحقیقات صنایع جنگ افراز سازی موجود است هیچ حمایتی از بنده نشده است.

این مخترع جوان ایلامی تصریح کرد: آمادگی و بالا رفتن عملکرد نیرو و صاحب سلاح برای استفاده بهینه، جلوگیری از حادثه‌های جانی، تشخیص وضعیت سلاح از لحاظ خالی بودن آن هم بدون نیاز به باز کردن گلنگدن و شلیک در تاریکی از جمله مزایای این اختراع است

وی ادامه داد: سالانه افراد نظامی و غیر نظامی زیادی به دلیل عدم وجود این سیستم ناخواسته جان خود را از دست می‌دهند؛ استفاده و خرید این محصول توسط مسوولین می‌تواند نقش مهمی در سلامت حال نیروهای نظامی داشته باشد. 

حال سوال اساسی این جاست که چرا مسوولین از این اختراعات و از این مخترعین حمایت نمی‌کنند؟چرا باید این مخترعان را به این اداره و آن اداره پاس دهند؟ چرا این مغزهای کمیاب متفکر باید فقط در استان ایلام مورد ظلم واقع شوند؟ آیا سپاه پاسداران از این طرح حمایت می‌کند؟

انتهای پیام/ 970813/ح

نظر شما